• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je aangeven welke versie van de firmware de Humax nu aangeeft?

Even gekeken is hetzelfde als hij was, van 12 dec 2008
HDPXCIR1.00.01

Nogmaals de update gestart en daarna zag ik het, hij geeft een error melding. Systeem komt niet overeen of zo.
Zeer vreemd.
Ik heb de netwerkkabel niet verbonden, moet dat wel?
 
Even gekeken is hetzelfde als hij was, van 12 dec 2008
HDPXCIR1.00.01

Nogmaals de update gestart en daarna zag ik het, hij geeft een error melding. Systeem komt niet overeen of zo.
Zeer vreemd.

Anoniem heeft in dit bericht geschreven dat er (toen nog) een testfirmware op het kabelnetwerk staat. Misschien zie je die staan

Ik heb de netwerkkabel niet verbonden, moet dat wel?

Nee, dat heeft niets met de firmware te maken. Dat is voor je lokale netwerk
 
stoppen van weergave bij aflopen opname

Er is n.m.m. teveel onderscheid tussen of je een opname bekijkt via de media lijst, of dat je de opname via 'gewoon TV kijken' benaderd, en dan bijv terugspoelt.

Bijvoorbeeld:
Ik neem elke dag 'de grote verbouwing' op van 18:00-19:00, maar begin pas rond 18:20 met kijken. Ik ga óf naar de media-lijst, en kies voor de opname (die dan nog bezig is), of ik zap naar SBS6 en spoel terug. Doe ik dit via de media-lijst, dan eindigt abrupt de weergave zodra de opname is beëindigd! Schakelt dan gelijk door naar live-TV. Hoogst irritant. Vooral bij series, omdat de serie vaak pas een minuut later eindigd dan wat de EPG zegt, en ik dan 'uit het niets' wordt voorgeschoteld met de laatste minuut van de serie en de afloop wordt verklapt. Was ik via live TV gaan terugspoelen, was dit niet gebeurd. Maar dit is vervelend, omdat je dan ook gedwongen wordt live-beelden te bekijken voordat je teruggespoelt bent...

Dus een wish: weergave níet beeindigen als het bestand klaar is met opnemen.
 
Er is n.m.m. teveel onderscheid tussen of je een opname bekijkt via de media lijst, of dat je de opname via 'gewoon TV kijken' benaderd, en dan bijv terugspoelt.
quote]

n.m.m.????
SMS taal denk, helaas ken ik geen sms taal.

Je kan je skip zo instellen dat je enkele seconden of 15 of 30 etc. tegelijk kan vooruitspringen.

Ik vind het niet erg, ik laat zelf de opname 3 minuten eerder beginnne, omdat een programma ook wel eens te vroeg start.
 
n.m.m.????
SMS taal denk, helaas ken ik geen sms taal.
[off topic]ik gok op naar mijn mening [/off topic]
Je kan je skip zo instellen dat je enkele seconden of 15 of 30 etc. tegelijk kan vooruitspringen.
Volgens mij was dat niet zijn probleem, maar dit:
Als hij de opname al begint te kijken terwijl deze nog loopt, dan stopt het terugkijken zodra de opname klaar is en schakelt over naar live-tv
 
ik heb van het weekend vooral gekeken via scart (ja, die mensen heb je ook nog...) vielen mij toch een paar dingen op;

  • aspect ratio change tijdens skippen in een opname wordt niet opgemerkt op scart uitgang, widescreen pulse wordt niet verzonden naar tv. Bijv. Reclame op veronica wordt in breedbeeld uitgezonden, druk aantal keer op skip tot in het volgende programma dat 4:3 is. De 4:3 puls wordt niet naar de tv gestuurd, dus beeld blijft opgerekt. Op de component uitgang gaat het wel goed.

Hier exact hetzelfde probleem!
Pin 8 van de SCART connector blijft in die situaties aangeven dat het om een 16:9 signaal gaat (nagemeten met de multimeter)

BTW De aspect ratio (wide/letterbox) van de component uitgang wordt geregeld door de Humax en niet door de TV.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[off topic]ik gok op naar mijn mening [/off topic]

Volgens mij was dat niet zijn probleem, maar dit:
Als hij de opname al begint te kijken terwijl deze nog loopt, dan stopt het terugkijken zodra de opname klaar is en schakelt over naar live-tv

Dank u TheGrouch.

Als dat zo is, dan is het een bug en hopen dat Ziggo / Humax hem snel oplost.

Ben benieuwd wanneer de eerste update eraan komt.
 
TheGrouch heeft mijn probleem inderdaad wat helderder uiteen gezet. En met nmm bedoelde ik idd (:rolleyes:) 'naar mijn mening'.

Ander probleem:

Heeft iemand wel eens gehad dat een geplande opname gewoon niet opgenomen werd? Zonder conflictmeldingen?

Gister een opname ingepland. Deze veroorzaakte een conflict met een andere opname, ik heb die andere laten annuleren. Dus de nieuwe opname had voorrang. Daarna ging ik wat eerder opgenomen dingen kijken. Tijdens de laatste 10 minuten van de geplande opname bleek dat hij helemaal niet aan het opnemen was! In de timerlijst stond hij er echt tussen, en stond op 'opnemen'. Maar toch werd er niets opgenomen en heb ik tussendoor geen conflict gemeld gezien.

Eerst dacht ik dat het te maken had met het feit dat ik live-tv op een 3e stream had staan, zodat de opname niet kon plaatsvinden; maar dan geeft de humax een conflict aan zodra de opname moet beginnen.

Het enige 'bijzondere' aan de opname is dan nog dat deze de veroorzaker was van een conflict, misschien dat de humax door een bug de opname maar 'half' op de timerlijst heeft gezet ofzo. Ik ga het nog eens proberen te reproduceren.
 
Ik merk dat de Humax niet goed samenwerkt kwa HDMI met mijn Octava HD52 HDMI switch. Dit zie ik als een ernstige bug (voor mij). Geen van mijn andere apparatuur heeft problemen om via deze switch de HDCP handshake successvol te laten verlopen.

setup :

Code:
Humax 5050----------|
PS3-----------------|
Samsung BD1400------||--- TV Sony 32KDL2500
Samsung HD360-------||--- PJ JVC HD350
Snazio--------------|
Tvix6500------------|
Popcorn-A100--------|

Symptoom : iedere halve seconde een halve seconde ruis beeld.

(ik laat de Samsung nog even aangesloten staan ;) )
vermoedelijk hebben al je andere apparaten hdmi 1.3 of op z'n minst hdmi met cec. dat is iets waar het de Humax aan ontbreekt (hierdoor word ie ook niet herkend door mijn Sony apparatuur :roll:)
 
Er is n.m.m. teveel onderscheid tussen of je een opname bekijkt via de media lijst, of dat je de opname via 'gewoon TV kijken' benaderd, en dan bijv terugspoelt.

Bijvoorbeeld:
Ik neem elke dag 'de grote verbouwing' op van 18:00-19:00, maar begin pas rond 18:20 met kijken. Ik ga óf naar de media-lijst, en kies voor de opname (die dan nog bezig is), of ik zap naar SBS6 en spoel terug. Doe ik dit via de media-lijst, dan eindigt abrupt de weergave zodra de opname is beëindigd! Schakelt dan gelijk door naar live-TV. Hoogst irritant. Vooral bij series, omdat de serie vaak pas een minuut later eindigd dan wat de EPG zegt, en ik dan 'uit het niets' wordt voorgeschoteld met de laatste minuut van de serie en de afloop wordt verklapt. Was ik via live TV gaan terugspoelen, was dit niet gebeurd. Maar dit is vervelend, omdat je dan ook gedwongen wordt live-beelden te bekijken voordat je teruggespoelt bent...

Dus een wish: weergave níet beeindigen als het bestand klaar is met opnemen.

Ik ben bang dat dit niet snel wordt opgelost. Ik verbaast me dit te lezen omdat n.l de 9200c dit probleem ook (dus nog steeds) heeft. Inderdaad heel irritant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan