• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HD opnames naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het grote probleem is nu juist dat de meeste gebruikers/consumenten helemaal niet goed op de hoogte zijn van de ingebouwde en/of nog geplande beperkingen!

Die beperkingen worden aangebracht om illigaal verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal tegen te gaan. Dat alles tegenwoordig op internet terecht komt wordt door sommigen al als een verworven recht gezien, maar het blijft inbreuk op copyright.

Je betaald Ziggo voor doorgifte van een signaal voor huiselijk gebruik. Je kunt een kopie voor eigen gebruik maken op je harddisk en natuurlijk is het leuk als je daar langer gebruik van kunt maken door een kopie op een ander medium te maken, maar de stap naar kopietjes doorgeven en op internet zetten is zo klein dat ik me de maatregelen om dit tegen te gaan wel kan voorstellen.

En als je daar niet mee kunt leven, koop dan inderdaad de 'dure' apparatuur niet en neem genoegen met mindere kwaliteit (sd, divx etc).
 
Je was me voor .. maar had het niet beter kunnen verwoorden ! :applause:
 
Sorry, francey, IMDNME, maar dit gaat me toch weer iets net tè ver.

Kijk, op zich begrijp ik het proberen tegengaan van uploaden naar P2P.

Alleen het probleem is dat het a) niet werkt en erger nog, b) alleen de goedwillende mensen beperkt:

a) Alles is te hacken, dus dit ook. En je hebt maar één hacker ergens in de wereld nodig om het op internet voor iedereen beschikbaar te hebben. Via P2P zal het dus echt wel verspreid blijven.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een apparaat als de HD Fury dat het HDMI signaal stript van HDCP en naar DVI of VGA kan converteren. Nu alleen nog een apparaat dat DVI of VGA opneemt en je bent er ook. Zo zinloos is dat hele HDCP dus.

b) door al deze maatregelen is deze Cisco stukken minder compatibel met andere apparaten (bv geen DVI of component) en verzorgt veel meer storingen (alle issues met HDMI handshake komt door HDCP).
Verder zorgt dit er voor dat je per sé een decoder nodig hebt terwijl alle moderne TVs een prima DVB-C tuner hebben.
Het zorgt ervoor dat je alleen met deze Cisco kunt opnemen terwijl er qua functionaliteit oneindig veel betere apparaten zijn (een niet zon idioot kleine harddisk bijvoorbeeld).
En het voorkomt alle echte Home Theater PCs.

En dat is wat ik dus tegen DRM en aanvenante zaken heb. Het werkt niet om de kwaadwillenden tegen te gaan, maar de goedwillenden hebben een stukken slechter product.

OK, zal wel weer als off-topic hier bestempeld worden, maar de DRM propaganda van Francey ging me even te ver.
 
OK, zal wel weer als off-topic hier bestempeld worden, maar de DRM propaganda van Francey ging me even te ver.

DRM propaganda :lol:

Ik ben geen voorstander van DRM als systeem omdat het -technische- problemen tot gevolg kan hebben (het Sony CD debacel nog vers in het achterhoofd...). Maar ik ben ook geen voorstander van het ongelimiteerd schenden van auteursrechten. Dat kost mensen namelijk hun baan en brood.

Het spelletje tussen beveiligers en de hackers speelt al decennia en natuurlijk wordt alles uiteindelijk wel gekraakt, maar als dat het uitgangpunt is maak je volgens mij een denkfout.

Ieder slot is open te breken, dus moet je je huis maar niet meer beveiligen en de eerste de beste junk je spullen maar laten weghalen? Daar gaat je dure Cisco... :?

DRM is als de thuiscopy vergoeding die op CDrs wordt geheven - voor een kleine groep die alleen eigen materiaal opslaat is het vervelend dat ze ten onrechte de vergoeding moeten betalen, maar dat hebben ze dan aan een enorme meerderheid te danken die de CDrs voor het illigaal copieren van muziek gebruikt.

Maar even oplossingsgericht: is het mogelijk de harddisk in de Cisco te vervangen door een groter exemplaar...?
 
Ik kom hier verder weinig discussie tegen over dit onderwerp dus ik dacht laat ik die eens starten. Het is natuurlijk de wens van velen om meer met die opnames is HD kwaliteit te doen dan alleen maar op de interne harddisk te laten staan en af en toe te bekijken. Ten eerste raakt de schijf vrij snel vol en dan zal er gewist moeten gaan worden, ten tweede wil je de opnames natuurlijk archiveren en evt streamen.
Houd er rekening mee dat in de toekomst zelfs beperkingen gesteld worden aan het aantal keer of termijn dat je HD content mag bekijken. Archiveren wordt dus nog moeilijker.

De USB en ESATA interface zijn niet actief, via de ethernet aansluiting is er ook geen mogelijkheid. Voor zover ik heb kunnen zien zijn er ook geen andere recorders met een HDMI ingang, reden is de HDCP standaard waaraan ze moeten voldoen om gecertificeerd te worden. Er is een aardig apparaat te koop van Hauppauge: https://www.hauppauge.com/site/products/data_hdpvr.html echter de Composite out van de 8455 stuurt alleen SD signaal uit :evil: dus dat is ook geen optie (tenminste als je HD kwaliteit wilt behouden, het is wel een optie om je opnames te bewaren, hoewel het dubbel werk is natuurlijk..).
Ik heb zelf een 2e TV met ingebouwde harddisk maar die kan nou net niet opnemen via de HDMI ingang (uiteraard...)
Dus mocht iemand een oplossing kennen ... vooralsnog is er alleen de mogelijkheid geld in te zamelen om een firmwareprogrammeur om te kopen voor een versie waarbij wel al die leuke aansluitingen gaan werken voor de toepassing waarvoor ze bedoeld zijn ...

De aansluitingen zijn verplicht dicht en de firmware kan alleen via het kabelnetwerk worden ge-update. Dat is een verplichting van Irdeto. Je zou dus de firmware kunnen aanpassen maar dan heb je ook nog een manier nodig om deze in de box te krijgen, wellicht heb je hier dan een soldeerbout voor nodig. Als je een oplossing vindt hoor ik het graag, ik denk alleen dat het vrij moeilijk wordt.
 
Het wordt idd wat off-topic maar bij een goede gedachtenwisseling moet dat kunnen :-P
Ik heb nog een unit "over" en denk dat ik die maar 's op ga offeren om te kijken of die harddisk kan worden vervangen ... en belangrijker nog ... wat erop staat.
 
Ik heb nog een unit "over" en denk dat ik die maar 's op ga offeren om te kijken of die harddisk kan worden vervangen .

:thankyou: ik (en waarschijnlijk vele anderen) wacht met spanning af :thankyou:
 
helaasss

Daarstraks een 8455 opengeschroefd, dat viel nog niet mee want er worden speciale schroefjes gebruikt ... Torx met een palletje erin, dat resulteerde in de boormachine bij 1 vd 3 :oops: maar goed hij was open.
Zit een WD 160 Gb schijf in. Ik heb een heel handig USB2 apparaatje waar je oa een sata schijf op aan kunt sluiten dus hoefde niet verder te schroeven. Helaas konden zowel mijn OSX 10.5.4 als Vista niets met de schijf. Ik had met name op mijn Mac de hoop dat hij hem zou mounten. Geen goed nieuws wat dat betreft dus, ik heb hier geen grotere schijf bij de hand maar zal binnenkort kijken of ik die er gewoon aan kan hangen en formateren ofwel de huidige schijf kan ghosten oid.
To be continued.
 
En daar wordt maar 80 GB van gebruikt :shock: Vreemd.
Jij hebt jouw 8455's toch ook bij casema vandaan neem ik aan.

De harde schijf is inderdaad 160gb. Hiermee kan tot maximaal 80 uur worden opgenomen (dus niet 80gb).

Correct me if i'm wrong.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan