• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Te vroeg gejuicht. Het betrof hier een verkeerde opname met een lagere resolutie. De echte opname blijft hakkelig, zowel geluid als beeld. Zowel VLC Mediaplayer als Mediaplayer Classic vertonen dit beeld. Welke codecs heb je eigenlijk nodig?
Henk

Betreft het hier HD opnames van de Humax ? Ik krijg nl VLC niet zover dat deze HD content (1920x1080i) goed afspeelt. Pinnacle Studio doet dat bij mij wel goed, en de Sony Media Browser (van mij HD CamCorder) doet het eveneens perfect. Zal wel een VLC tekortkoming zijn.

Bij mij werkt SD wel goed met VLC.

-Peter-
 
Convert HD file to ts

Hallo allemaal weet iemand een goed programmaatje om een hd bestand (.mkv, .wmv) om te zetten naar .ts?

ben nu al 2 dagen aan het zoeken maar kan geen goede vinden.

ruben
 
Mijn eerste film opgenomen (RTL4 dus geen HD) en naar de computer verplaatst om hem op DVD te gaan branden.
Met VLC kan ik deze film afkijken en werkt het allemaal goed.
Na vele programma's geprobeert te hebben om de film te converteren.
Bij velen was het beeld goed, maar het geluid liep niet synchroom.
Dus na lezen op het forum maar eens projectx erbij gehaald en ingesteld zoals de handleiding op internet laat zien.
Nu eindig ik elke keer met een .m2v bestand dat een kwart is van het .ts bestand en verder niets.
Ik heb het wel 10 keer gedaan en elke keer de instellingen vergeleken.
Wat doe ik verkeerd ?:giveup:
 
Misschien kan je iets met deze tool?
Ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd, maar je weet nooit...

Cypheros TS-Doctor
Cypheros TS-Doctor is designed recorded DVB transport stream to check for errors and, if possible, make it as compatible as it can to play it back without studdering or picture and sound delay. The program tries to change as little as possible in the original stream in order not to create additional incompatibilities. PAT and PMT be adjusted and non-existent PIDs deleted from the tables. The picture and sound streams will be analysed and displayed. Not needed streams will be deleted. The program has a detailed review of H264 and MPEG2 video streams, AC3 and E-AC3 audio streams through CRC check.
https://www.cypheros.de/dvb_e.html

Mijn eerste film opgenomen (RTL4 dus geen HD) en naar de computer verplaatst om hem op DVD te gaan branden.
Met VLC kan ik deze film afkijken en werkt het allemaal goed.
Na vele programma's geprobeert te hebben om de film te converteren.
Bij velen was het beeld goed, maar het geluid liep niet synchroom.
Dus na lezen op het forum maar eens projectx erbij gehaald en ingesteld zoals de handleiding op internet laat zien.
Nu eindig ik elke keer met een .m2v bestand dat een kwart is van het .ts bestand en verder niets.
Ik heb het wel 10 keer gedaan en elke keer de instellingen vergeleken.
Wat doe ik verkeerd ?:giveup:
 
Na het draaien van TS-Doctor herkent ProjectX het bestand niet meer, maar het wordt nog wel in VLC afgespeeld.
ProjectX geeft dan de volgende LOG
Code:
Saturday, October 3, 2009  8:44:09 PM CEST
ProjectX 0.90.4.00 (30.03.2006)
-> working with collection 0
 
-> save normal log file
-> write all video data
-> write all other data
-> patch c.d.flagged infos of pictures
-> add sequence end code
-> set resolution in SDE 
-> PES stream type disabled: AC3/DTS Audio
-> PES stream type disabled: LPCM Audio
-> PES stream type disabled: Teletext
-> PES stream type disabled: Subpicture
-> PES stream type disabled: Generic_VBI
-> PVA: strictly specs. for audio streams
-> VOB: determine diff. Cell timelines
-> TS: ignore scrambled packets
-> TS: enhanced search for open packets
-> TS: join file segments (of Dreambox®)
-> TS: Humax® file format adaption
-> TS: generate PMT stream dependent
-> get only enclosed PES/TS packets
-> concatenate different recordings
-> ensure 1st PES-packet start with video
-> generate PCR/SCR from PTS
 
-> write output files to: 'C:\Films'
-> Input File 0:  'C:\Films\Premonition_20090927_2000_fixed.log' (6,327 bytes)
-> Filetype is unknown
!> Filetype not supported !
summary of created media files:
=> 0 bytes written...
-> we have 1 warnings/errors.

Raar want het bestand is meer dan 7 GB terwijl daar 6,327 bytes staat.
 
Na het draaien van TS-Doctor herkent ProjectX het bestand niet meer, maar het wordt nog wel in VLC afgespeeld.
ProjectX geeft dan de volgende LOG

De ProjectX versie die daar gebruikt wordt is al erg oud.
Haal hier eerst de laatste (java gecompileerde) versie op en probeer het daar eens mee?

www.OoZooN.tv - ProjectX

Laat dan ook de log-errors maar eens zien die ProjectX geeft met het orginele Humax TS opname bestand?
Geen H264 HDTV opnames want daar kan ProjectX helaas nog niets mee aanvangen.

Edit:
Zo te zien slecteerde je het verkeerde (log) bestand in ProjectX?
-> write output files to: 'C:\Films'
-> Input File 0: 'C:\Films\Premonition_20090927_2000_fixed.log' (6,327 bytes)
-> Filetype is unknown
!> Filetype not supported !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bingo:applause:

Even puzzelen hoe ik de nieuwe versie aan het werk kreeg.
Ik miste wel de optie om Humax-bestanden aan te zetten maar blijkbaar stond dit toch goed.
Met ImagoMpeg-muxer weer aan elkaar gezet in MPeg omdat ik de reclame er nog uit moet halen maar nu loopt het geluid wel synchroon en zal het knippen en branden ook wel lukken verwacht ik.

Bedankt voor de hulp.:thankyou:
Kees

P.S. het log was wel van Projectx van de door TS-Doctor bewerkte film.
 
conversie etc, final solution! (for me)

Hoi,
Ik heb erg gezocht naar een oplossing om mijn opnames op dvd te kunnen zetten, ik heb veel software gereviewed wat me soms gek maakte maar nu eindelijk volgens mij de juiste oplossing gevonden:

Bestanden downloaden:
kom achter het ip adres van je humax. Maakt niet uit of je voor dhcp of vast kiest.
menu, netwerk,ftp enabled
Dan zie je meestal al je ip adres.

Download Filezilla en vul de juiste login gegevens in, (login + wachtwoord in de manual)
Dan kan je met ruim 3mb/s je TS files downloaden, niet erg snel maar het gaat
bekijken, branden:
Op je PC kan je met VLC player je ts bestanden bekijken (open source, gratis downloaden)
branden:
Om je TS bestand te branden op dvd moet je het eerst omzetten in een bestand dat je brandprogramma begrijpt.
Ik heb veel gezocht en ja Videoredo doet het redelijk goed maar ja, $70 of zo en rudimentaire editting voor je dvd.Voordeel is wel dat je na conversie, je video kan clippen en direct naar een dvd kan branden
Veel fijner vind ik Mediacoder (kiijk op mediacoder.sourceforge.net, opensource, gratis) Eindelijk software die goed de boel converteert
Kies alle video opties bij installeren.
gebruik:
file open, kies ts bestand
video : vink aan copy video
audio : vink aan copy audio
check output folder
check dat target format mpeg 2 is en gaan. Conversie is erg snel, enkele minuten.
Nu heb je een mpg file die je in allerlei software kan gebruiken. Ik gebruik meestal moviemaker met aansluitend dvd maker. Werkt perfect, kost je niets! Volgens mij is dit de manier om de video te kunnen branden voor minimale kosten.Subtitles lijken goed mee te komen ofschoon ik niet alle zenders heb getest. maar ja er zijn ook zoveel instellingen in mediacoder!

Ik ben overigens erg tevreden over de humax (behalve de bugs, zie bugs & wishlists in dit forum, er valt nog wel wat te verbeteren in de user interface)
Beeld is voor mij ook erg mooi, ik begrijp de hype hierover niet zo (zie forum), mijn ogen merken het verschil niet.

W00die:wink:
 
FF update over de HMX TS Builder AKA de hillpet tool:

Ik gebruik de laatste versie nu bijna dagelijks en het draait constant en foutloos (Thanks)! Alleen heb ik nog wat problemen met HD (MKV en M2TS) bestanden. Vooral het omzetten van deze bestanden naar TS stream geeft veel problemen iemand al een goed stukje software daar voor gevonden?

Edit: en dan ook nog met ac3 5.1 dolby
 
Hoi,
Ik heb erg gezocht naar een oplossing om mijn opnames op dvd te kunnen zetten, ik heb veel software gereviewed wat me soms gek maakte maar nu eindelijk volgens mij de juiste oplossing gevonden:

Bestanden downloaden:
kom achter het ip adres van je humax. Maakt niet uit of je voor dhcp of vast kiest.
menu, netwerk,ftp enabled
Dan zie je meestal al je ip adres.

Download Filezilla en vul de juiste login gegevens in, (login + wachtwoord in de manual)
Dan kan je met ruim 3mb/s je TS files downloaden, niet erg snel maar het gaat
bekijken, branden:
Op je PC kan je met VLC player je ts bestanden bekijken (open source, gratis downloaden)
branden:
Om je TS bestand te branden op dvd moet je het eerst omzetten in een bestand dat je brandprogramma begrijpt.
Ik heb veel gezocht en ja Videoredo doet het redelijk goed maar ja, $70 of zo en rudimentaire editting voor je dvd.Voordeel is wel dat je na conversie, je video kan clippen en direct naar een dvd kan branden
Veel fijner vind ik Mediacoder (kiijk op mediacoder.sourceforge.net, opensource, gratis) Eindelijk software die goed de boel converteert
Kies alle video opties bij installeren.
gebruik:
file open, kies ts bestand
video : vink aan copy video
audio : vink aan copy audio
check output folder
check dat target format mpeg 2 is en gaan. Conversie is erg snel, enkele minuten.
Nu heb je een mpg file die je in allerlei software kan gebruiken. Ik gebruik meestal moviemaker met aansluitend dvd maker. Werkt perfect, kost je niets! Volgens mij is dit de manier om de video te kunnen branden voor minimale kosten.Subtitles lijken goed mee te komen ofschoon ik niet alle zenders heb getest. maar ja er zijn ook zoveel instellingen in mediacoder!

Ik ben overigens erg tevreden over de humax (behalve de bugs, zie bugs & wishlists in dit forum, er valt nog wel wat te verbeteren in de user interface)
Beeld is voor mij ook erg mooi, ik begrijp de hype hierover niet zo (zie forum), mijn ogen merken het verschil niet.

W00die:wink:

Ik ben het al een hele tijd aan het proberen.
Ik heb probleemloos het ts-bestand van de humax naar mijn computer gehaald en kan het afspelen in de vlc mediaplayer.
Als ik het bestand ga converteren met mediacoder krijg ik een mpg-bestand met alleen geluid.
Bij video staat format op mpeg2 en het vinkje staat aan van copy video
Bij audio staat ook het vinkje.
Als het converteren klaar is, krijg ik een pmeg bestand met alleen maar audio.
Het is een opname van nederland 1 HD.
Weet je hier raad op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan