• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Resolutie Humax

Ook ik herken dit verhaal van Snowmaster.
Na enige weken gebruik is de beeldkwaliteit beter geworden (op SD).
Maar neem je nouw het journaal, dan is het gezicht van de nieuwslezer niet scherp.(wollig). De omgeving, grafieken enz. zijn wel scherp.
Dit doet zich ook voor bij de duitse zenders.
Ga ik analoog kijken dan doet zich dit verschijnsel niet voor.
Algemeen is de beeldkwaliteit digitaal toch beter als analoog.
De resolutie instellen lukt mij ook niet naar behoren.
Beste beeldkwaliteit op SD is bij mij 576i. Schakel ik naar 'n andere ingang en weer terug dan staat hij op 720p. Ook na het uit en weer opnieuw inschakelen staat hij op 720p. Bij gebruik van 'n HDMI kabel is instellen naar ORIG niet mogelijk. Ik moet hem steeds handmatig op 576i instellen.
Het vervangen van de HDMI kabel door 'n "betere" geeft wel verbetering van de beeldkwaliteit.
Voor de rest ben ik wel tevreden met bediening enz.
Kijken wat 'n nieuwe update brengt.
 
Verschil tussen de decoders.

Het geluid van de Humax is ook veel commercieler.
Ik heb gemeten dat elke 2e harmonische een fase verschuiving teweegbrengt. Dat geeft op het einde van de frequentie-curve een ongelijkheid. Niet storend maar wel waarneembaar. Mijn oplossing: de digitale kabel die je gebruikt 24 uur in de vriezer laten. Probleem opgelost. het geluid is dan veel minder commercieel.
Trouwens altijd goed om nieuwe kabels eerst 24 uur in de vriezer te doen, de geleiding is dan echt veel beter.
Leg ze echter niet naast plastic verpakkingen want dan zijn de gevolgen niet te overzien.(nitraat-oxydatie etc.)
Wil je niet weten.
Succes
 
Het geluid van de Humax is ook veel commercieler.
Ik heb gemeten dat elke 2e harmonische een fase verschuiving teweegbrengt. Dat geeft op het einde van de frequentie-curve een ongelijkheid. Niet storend maar wel waarneembaar. Mijn oplossing: de digitale kabel die je gebruikt 24 uur in de vriezer laten. Probleem opgelost. het geluid is dan veel minder commercieel.
Trouwens altijd goed om nieuwe kabels eerst 24 uur in de vriezer te doen, de geleiding is dan echt veel beter.
Leg ze echter niet naast plastic verpakkingen want dan zijn de gevolgen niet te overzien.(nitraat-oxydatie etc.)
Wil je niet weten.
Succes

Daarom denkt men bij Ziggo, "Dit hoef je niet serieus te nemen, we doen lekker helemaal niets!".
 
sd beeld ook goed

heb sinds 1 week de humax irhd 5000c in bezit, na bezorging gelijk aangesloten en ingesteld op 720p.

mijn beeld is op zowel sd als hd perfect, echt plug en play dus.
ik ben echt heel tevreden over de humax.

op sommige sd zenders lijkt het beeld zelfs 3d te zijn, en op de hd zenders springt het beeld zo de kamer binnen.

met andere woorden, een geweldig apparaat.

wat me wel stoorde waren al die verschillende afstandsbedieningen.
heb alle afstandsbedieningen naar zolder gebannen en de philips sru8015 in gebruik, mijn televisie avondje kan niet meer kapot.
 
Humax 5000c in vergelijking met Alphacrypt

Ik heb sinds een week een Humax 5000c met uitstekend beeld. Echter met een Alphacrypt in mijn DVB-C in mijn Sony 40W4000 is één en ander toch gebruikersvriendelijker voor de gezinsleden. 2 vragen die ik niet zo 123 in het forum tegenkom:

1 Humax stelt dat ze een functionaliteit hebben die naar HD SD uitzendingen kwalitatief verbetert. Werkt dat ook echt en zie je dat verschil met een Alphacrypt?
2 Zie je verschil bij HD tussen een Humax en een Alphacrypt?
 
Dat zullen geen grote verschillen zijn, immers scaled je eigen tv nu de beelden omhoog. De digitale ontvangers die ingebouwd zijn in je TV zijn van een prima kwaliteit. Heeft geen zin om een andere ontvanger te kopen.
Het is natuurlijk een ander verhaal met de komende High Defenition PVR's, deze kunnen met de ingebouwde schijf het signaal opnemen, dit gaat niet met je TV.
 
Leuk om te lezen dat mensen de Humax als plug en play ervaren.
Ook is menigeen direct enthousiast over de beeldkwaliteit en het gevoel van 3D.
Zelf ben ik veel gereserveerder over de eerste speeluren van de Humax, maar dat komt omdat hij het bij mij moet opnemen tegen gemodificeerde apparatuur en dat is een oneerlijke vergelijking.
Maar nu hier al 4 weken een Humax staat te draaien, durf ik rustig de Humax uit te roepen tot de beste kabeldecoder die op dit moment verkrijgbaar is.
Complimenten aan Humax en natuurlijk ook Ziggo voor de geleverde kwaliteit ! Natuurlijk hou ik nog wensen, daarom heb ik al twee kleine modificaties aan de Humax decoder doorgevoerd, maar dat is ook mijn hobby :).
In combinatie met het Ziggo netwerk verslaat hij in ieder geval probleemloos de beeldkwaliteit van een topfielddecoder op Canal Digitaal met satelietverbinding.
 
Snowmaster: wat heb je gemod aan je Humax ?

Mijn Samsung 360 is gemodificeerd. Hij heeft een extra afscherming, beter gedempte kast, andere zekering en er is electronica vervangen.

Het is dus niet eerlijk om een standaard Humax hiermee te vergelijken, maar daardoor heb ik wel een goede referentie.
Bij de Humax heb ik de kast nu gedempt en hij is resonantievrij. Dit geeft iets meer diepte en rust. T.z.t ga ik misschien verder.
Maar hij is nu zeker al vergelijkbaar met de gemodde Samsung.
Elke decoder heeft nu zijn voor- en nadelen, waarbij de Samsung duidelijk meer detail en diepte heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan