• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8455DVB bug & wish list

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind deze keuze wel prettig, want als ik eenmalig een keer een serieopname wil overslaan ivm andere opname, dan vind ik het wel fijn dat ik de week erna niet opnieuw die serie hoef te programmeren.

Mee eens, maar zorg dan als Ziggo iig wel dat de handleiding hier duidelijk over is en wat de gevolgen van je keuze kunnen zijn.

Heb jij al voor het apparaat betaald dan?

Nee das waar en als het zo blijft hoop ik ook dat ze nooit een rekening gaan sturen. :no:
 
Tijd voor een firmware update?

Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe firmware update :roll:. De tijd van m'n cisco was op 15 34 blijven staan (zonder :) en reageerde niet meer op de AB. Stekker er maar weer uit en er weer in. Na lange tijd komt de tijd met knipperende : weer terug. Even uitproberen of ie het wel echt doet...Loading please wait, heeeel lang wachten en geen klok...uiteindelijk weer beeld. Pfffewh.

Dit moet toch een stuk stabieler kunnen....enige idee wanneer de volgende update komt?
 
Zou ook graag van het VOD team horen of we iets kunnen verwachten als FW update waardoor de EPG bruikbaar wordt (niet persoonlijk bedoeld tegen de mensen van het VOD team trouwens).

Nu is het apparaat nml naar mijn mening absoluut ongeschikt voor brede uitrol en ben ik niet graag helpdeskmedewerker als ze deze decoder desondanks volgens planning breed gaan uitrollen.

En ook ik zou overwegen om een refund te vragen als ik de decoder al betaald zou hebben.

(Is dit soms de reden dat Ziggo maar niet incasseerd voor de Cisco? Te veel klachten nog?)
 
Cisco ontvanger en geluid probleem

Sedert twee weken ben ik na jaren een sat pvr gehad te hebben overgestapt naar Ziggo in combinatie met een Cisco doos.
Het enige wat echt storend is dat meestal na een bezoek aan een van de HD zenders de box geen geluid meer geeft via de hdmi.
Als dit voorkomt zijn er enkele manieren om het weer terug te krijgen,

  1. We schakelen van ingang op de receiver, en hebben weer geluid.:)
  2. We schakelen de receiver uit en weer aan en hebben weer geluid.:)
  3. We zetten de Cisco in standby en weer aan, en ook nu hebben we weer geluid.:)
  4. In het geval dat niets van de voorgaande handelingen succes heeft dan gaat de steker uit de Cisco, na de hele opstart procedure is er weer geluid.:shock:
In de gevallen van "1" t/m "3" kunnen we de geluidsproblemen toeschrijven aan handshake problemen, daar geen enkel apparaat hierbij problemen geeft is hier duidelijk iets met de Cisco doos aan de hand. Het apparaat is dus zeer kieskeurig, waarschijnlijk te kieskeurig.
In geval "4" is de Cisco echt de weg kwijt en moet een reboot hebben om tot normaal functioneren over te gaan.
Het zou Ziggo en ook Cisco sieren als ze zo snel mogelijk het functioneren van de hdmi aansluiting naar een aanvaardbaar niveau zouden brengen.
De beeldkwaliteit die ik hier waarneem zou zeker ondersteund mogen worden met een gelijk niveau aan besturingssoftware, en dat is nu helaas niet het geval.
Met vriendelijke groet,

kermy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@kermy: Kan me voorstellen dat je het gemist hebt, want de thread is aardig lang aan het worden, maar in de startpost staat dit probleem al met oplossing:

Geluid valt soms helemaal weg. Te fixen door naar een kanaal te gaan met meerdere geluidssporen en dan een keer van spoor te wisselen met de rode knop.

Blijft natuurlijk dat dit een irritante bug is die nog steeds niet is gefixt.
 
Mijn ervaringen met Cisco

Als nieuw forumlid wil ik graag hieronder mijn 1e ervaringen delen in de goede hoop dat er snel aan oplossingen gewerkt zal worden.
  • Geluid valt vaak weg bij zappen.
  • Ik heb dezelfde ervaringen als door robbetje gemeld als onderwerp uitzetten en opstarten en door xamol als bekend probleem met HDMi handshake genoemd, maar dat mag je toch niet verwachten bij een apparaat van € 400 in deze tijd van HighTech!!
Verder ook nog graag het volgende;
  • Instellingen van resoluties 576p, 720p of 1080i veranderen onbepaald, soms staat 1080i ingesteld op NL1 en soms op 576p Dicovery HD!? Nieuwe opgeslagen instellingen blijven gehandhaaft bij het kijken naar dat kanaal, maar veranderen steeds weer opnieuw als je het apparaat uit hebt gezet, of andere kanalen of digitale radio hebt gebruikt.
  • Ik heb geinvesteerd in een compleet Denon AV-systeem met HDMI aansluitingen en een Philips LCD en deze Cisco. Maar dit gedoe van de HDMi handshake is bijzonder irritant!
  • Teletekst is veel te traag en beperkt, ver beneden de maatstaven, maar minder irritant.
  • Ik mag toch van een A-merk als Cisco snel een goede firmware update verwachten!?
 
Als nieuw forumlid wil ik graag hieronder mijn 1e ervaringen delen in de goede hoop dat er snel aan oplossingen gewerkt zal worden.
  • Geluid valt vaak weg bij zappen.
  • Ik heb dezelfde ervaringen als door robbetje gemeld als onderwerp uitzetten en opstarten en door xamol als bekend probleem met HDMi handshake genoemd, maar dat mag je toch niet verwachten bij een apparaat van € 400 in deze tijd van HighTech!!
Verder ook nog graag het volgende;
  • Instellingen van resoluties 576p, 720p of 1080i veranderen onbepaald, soms staat 1080i ingesteld op NL1 en soms op 576p Dicovery HD!? Nieuwe opgeslagen instellingen blijven gehandhaaft bij het kijken naar dat kanaal, maar veranderen steeds weer opnieuw als je het apparaat uit hebt gezet, of andere kanalen of digitale radio hebt gebruikt.
  • Ik heb geinvesteerd in een compleet Denon AV-systeem met HDMI aansluitingen en een Philips LCD en deze Cisco. Maar dit gedoe van de HDMi handshake is bijzonder irritant!
  • Teletekst is veel te traag en beperkt, ver beneden de maatstaven, maar minder irritant.
  • Ik mag toch van een A-merk als Cisco snel een goede firmware update verwachten!?
Word er al gewerkt aan het steeds-irritant-veranderen van de resoluties?
Is dit in andere landen niet opgelost,waar cisco al jaren bestaat?
 
Veranderen van de resoluties

Ik denk het niet, want ik heb er nog steeds alst van. Daarvoor moet er naar mijn mening eerst een firmware update aangeboden worden.
Hoe het in andere landen is geregeld weet ik niet, Cisco wel neem ik aan.
Misschien dat zij de goedheid hebben om eens te reageren naar gebruikers.

Suc6 verder :!:
 
Korte dips en drops in het geluid

Ik heb al een topic over geluid problemen op SBS6, maar na wat verder proberen zijn er veel meer zenders die het droppen van het geluid vertonen.
Wat verder opvalt is dat vlak na het zappen het vaak het meeste voorkomt, blijf je langer op een zender dan lijkt het tot een lager niveau af te nemen.
Ik kan wel zeggen dat ik er al weer over denk om Ziggo en de Cisco weer de deur uit te doen en mijn sat installatie te upgraden naar een HD pvr receiver en een lnb voor de 23,5 positie. ik kan mij niet voorstellen dat het slechter kan worden dan deze optelsom van problemen. Enkele van deze problemen zijn duidelijk netwerk gerelateerd, andere zijn toch wel terug te voeren op de Cisco doos.
Al met al ben ik voorlopig niet onder de indruk van het geleverde produkt!!!:evil:
 
Ik heb al een topic over geluid problemen op SBS6, maar na wat verder proberen zijn er veel meer zenders die het droppen van het geluid vertonen.
Wat verder opvalt is dat vlak na het zappen het vaak het meeste voorkomt, blijf je langer op een zender dan lijkt het tot een lager niveau af te nemen.:evil:
Ik dacht dat het aan mij lag, maar jij hebt hier dus ook last van. Ik heb het inderdaad het meest bij SBS6, maar ook bij RTL5 heb ik er last van.

Volgens mij heb ik het nu opgelost door de digitale output in te stellen op "Stereo" in plaats van "Origineel", maar dat is natuurlijk geen permanente oplossing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan