• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Webspace via FTP niet (meer) bereikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmb24

Forum Gebruiker
Berichten
444
Al enkele jaren heb ik mijn webspace in gebruik (https://members.quicknet.nl/rmb24/index.html) en tot voor kort prima kunnen updaten.
Ik heb altijd begrepen dat de webspace gelinkt was aan het hoofd-mailaccount. Is die veronderstelling juist?

Ik heb recentelijk het wachtwoord van het hoofd mailaccount gewijzigd, en tevens dat van de webspace (in FileZilla) aangepast naar het nieuwe wachtwoord zoals in het hoofd mailaccount. Dat zou dus moeten werken, echter.....ik krijg telkens foutmeldingen. Ook als ik het vorige -in FileZilla- gebruikte wachtwoord intyp, dan krijg ik een foutmelding.

*******************************************************
Ik krijg deze melding in FileZilla:
Status: Adres bepalen van homedrive.ziggo.nl
Status: Verbinden met 212.54.40.6:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomsbericht afwachten...
Status: Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt.
Opdracht: USER [email protected]
Antwoord: 331 User [email protected] OK. Password required
Opdracht: PASS **********
Antwoord: 530 Login authentication failed
Fout: Fatale fout: Kan niet verbinden met server
******************************************************

Buiten het feit dat ik dus niet kan inloggen op mijn webspace, vind ik die 4e statusregel raar: "Onveilige server, die geen FTP over TLS ondersteunt."
Heeft Ziggo onveilige servers???

Wat doe ik nou verkeerd, of zie ik over het hoofd??? Het hoofdmailadres werkt overigens prima met het nieuwe wachtwoord!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier (ex @Home.nl) doet hij het wel nog.
Misschien dat er enige tijd overheen gaat voordat webspace en email account gesynchroniseerd zijn? Wanneer heb je het wachtwoord veranderd? Wat gebeurt er als je het hoofdaccount terugwijzigt in het oude ww.

Overigens die melding over onveilige server krijg ik ook. Maar daarna wordt er gewoon verbonden.
 
Overigens die melding over onveilige server krijg ik ook. Maar daarna wordt er gewoon verbonden.

ftp is altijd onveilig omdat het onversleuteld is. Dit is gewoon een melding die je bij elke ftp verbinding hoort te krijgen met die client software. Als Ziggo een beveiligde ftp of ssh verbinding zou ondersteunen zou je dat niet zien. Maar je kunt ook via WebDAV verbinding maken toch ? Dat zou rmb24 ook nog even kunnen proberen om te zien of het een wachtwoord of een ftp probleem is.
 
Die "onveilige" server was me pas opgevallen omdat inloggen niet lukte.
Dan ga je naar die gegevens kijken. Als alles goed gaat, let je daar niet zo op.
Wachtwoord is al geruime tijd geleden gewijzigd voor het hoofd-account, en gelijkertijd voor de FTP. Maar als je het wachtwoord wijzigt, krijg je altijd de melding dat het even kan duren voordat het in de systemen verwerkt is, vandaar dat ik niet meteen via FTP naar de website ben gegaan.
Dat "WebDav" ken ik niet, dus nooit geprobeerd. Zo'n kenner ben ik ook weer niet, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.

Komt alleen de vraag: hoe installeer/activeer ik dat, en hoe werkt het?
 
Dat "WebDav" ken ik niet, dus nooit geprobeerd. Zo'n kenner ben ik ook weer niet, maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.

Komt alleen de vraag: hoe installeer/activeer ik dat, en hoe werkt het?

Ik heb het al een hele tijd niet gebruikt maar volgens mij kom je er via mijn-ziggo op deze manier bij:

- ga naar mijn-ziggo
- email-instellingen
- zoek de emailaccount waar je webspace bij hoort en klik op de knop 'instellingen emailadres'.
- Je ziet een lijstje met opties en druk op het plusje bij Webspace, deze klapt nu uit. Daar staat de link naar jouw webspace inlogpagina.

Als je op die link klikt kom je terecht op jouw webspace inlogpagina, dat is in jouw geval iets als: https://homedrive.ziggo.nl/[email protected]
Je kunt ook rechtstreeks proberen of je daar een inlogscherm krijgt.
Daar log je dan in met [email protected] en het bijbehorende wachtwoord waarna je een nieuw scherm krijgt waar je kunt kiezen of je de prive of de publieke map wilt zien. Daar kun je de bestanden zien van je homedrive.

Via internet explorer zou dan automatisch de verkenner moeten openen, maar dat werkt niet op alle versie van internet-explorer. In Chrome zie je wel de mappen en bestanden, maar de WebDAV ondersteuning zit daar niet standaard in en moet je denk ik met een plugin doen, net als firefox.

Maar er bestaat ook een handig windows programma'tje "Cyberduck" wat je kunt gebruiken als ftp programma, maar ook als webdav programma. Daarmee kun je wel via webdav inloggen. Zie hier (downloaden via de knop onder het badeendje en niet via de download-now knop rechts, die is van een sponsor programma.) Je kunt kiezen voor een windows en een MAC versie.

Maar dat heeft dus alleen nut als je via het inlogscherm wat ik boven beschreef wel kunt inloggen op die pagina, anders klopt je wachtwoord gewoon niet. Je kunt overigens voor elke mailbox bij Ziggo ook webspace aanmaken, dus je kunt eventueel even als test voor een ander emailadres kijken of het daar wel werkt of eventueel nieuwe webspace aanmaken om te zien of daar dan wel het wachtwoord van werkt.

PS: ook 'anyclient' werkt met WebDAV. Zie ook deze tutorial: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=25785
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die omschrijving (via de Ziggo site en dan webspace) had ik inmiddels al geprobeerd. Maar ook daar werd het wachtwoord niet geaccepteerd.
Raar eigenlijk dat het mailadres wel met dat wachtwoord werkt (nog ff voor de zekerheid gecontroleerd of het wel exact hetzelfde was, en dat was ook zo) en gewoon mail ontvangt en verzend.
Ik heb dus maar weer een nieuw wachtwoord aangemaakt, 5 minuten gewacht zoals Ziggo laat weten, en via FileZilla ingelogd op mijn website, en nu ging het wel goed. Wat nu wel weer heel raar is, dat ik het mailadres rmb24, dat op een andere PC staat, zonder het WW aan te passen de mail binnenhaalde, en ook kon verzenden. Ik heb toch ook maar dat WW aangepast naar het nieuwe, dat heel erg verschilt van het oude, en de mailbox werkt er ook weer goed mee. Nu zijn de problemen dus opgelost, zonder dat ik precies weet waar nou de fout heeft gezeten.
Ik zal ook nog even via de Ziggo website proberen in te loggen, zoals je omschreef, en dat zou dus ook goed moeten lukken. Voordeel van die methode is dan wel dat ik ook het "privé" deel moet kunnen benaderen. Iets dat via FileZilla weer niet kan. Overigens wist ik ook niet, dat ik voor elk van de 5 mailadressen die ik heb, een webspace kan activeren. Ik neem aan dat het totaal aan beschikbare webspace niet 5x zoveel is, maar dat het totaal (voor mij 100 MB) verdeeld wordt over de mailadressen.

We zullen het zien...bedankt voor de info en hulp zover.
 
Ik neem aan dat het totaal aan beschikbare webspace niet 5x zoveel is, maar dat het totaal (voor mij 100 MB) verdeeld wordt over de mailadressen.
Probeer maar eens. Misschien ben je verbaasd :frons:


(Ssssst....)
 
Verdraaid......dat werkt ook nog:pompom::pompom:
:thumb up::thumb up::thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan