• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Enquête resultaten Lipsync fix

Status
Niet open voor verdere reacties.
in Breda alles prima.
Wel probleem van het verschil in volume van hd- en sd-kanalen
Moet elke keer volume bijstellen

Geluid staat los van de Samsung, dit fenomeen is er op de humax decoders ook. Heeft met het dolby signaal op de HD kanalen te maken. Als je de audio out van de decoder op PCM zet is dat niveau verschil er niet.

Zoals Pio ook aangeeft:

Ik heb alleen verschil in volume als ik dolby spoor selecteer, anders valt het wel mee.

Bij mij werkt de update ook naar behoren!
 
Ik had al zo goed als geen problemen en na installatie van de software op twee toestellen geen enkel probleem ondervonden.
 
Puik werk Ziggo!

Puik werk Ziggo!

Na de update is het sipsync probleem verdwenen. Helemaal top.
(al vond ik wel dat Ziggo verplicht was het probleem op te lossen, blij dat ze het waar hebben weten te maken).

Van mij mogen de HD kanalen (71,72 en 73) nu op 1, 2 en 3 worden gezet. Dit gebeurt (bij mij) nog niet automatisch na een nieuwe cannel scan.

Verder het volumeverschil tussen SD en HD, wanneer ingesteld op Dolby Digital, zal bijgewerkt moeten worden. (klein detail :) )

Goed werk Ziggo! :pompom:
 
Ook bij mij is de lip sync nu opgelost na de update. :applause:
Voor zover ik het nu kan zien werkt het allemaal perfect. Heb eerst twee avonden gekeken voor ik er een oordeel over wou geven.
Prima werk!!!
Ben alleen nieuwsgierig wat nu de oorzaak was.
 
Ook bij mij is de lip sync nu opgelost na de update. :applause:
Voor zover ik het nu kan zien werkt het allemaal perfect. Heb eerst twee avonden gekeken voor ik er een oordeel over wou geven.
Prima werk!!!
Ben alleen nieuwsgierig wat nu de oorzaak was.

volgens de ontwikkelaar is er een verkeerde offset waarde gebruikt
 
Op het volume probleem na, is het probleem opgelost, ik ga zo dadelijk ook de tweede box flashen.
Heel klein minpuntje voor wat het flashen zelf betreft, tijdens het flashen valt het beeld op de tv weg ( dit beeldformaat wordt niet ondersteund,is de melding) waardoor een onervaren persoon de neiging heeft voortijdig de stroom er af te halen.
(mijn zoon wilde dit doen)
Misschien kan de getoonde waarschuwing vertellen dat het mogelijk is dat tijdens het upgraden het beeld wegvalt en dan ook de stroom er niet af mag ?
 
volgens de ontwikkelaar is er een verkeerde offset waarde gebruikt

Dit verklaart de offset waarde die ik nu op de decoder krijg was -2.x nu +5.x offset
Maakt ook niet uit, het werkt en daar gaat het om! :thumb up:
 
ik moet toch echt concluderen dat het er hier zeker niet beter op is geworden. ik heb het idee dat het erg wisselvallig is.
soms is het gewoon acceptabel terwijl het een uur later gewoon erg opvalt.
ik zou graag terug gaan naar de vorige software versie(132) maar dat is denk ik niet mogelijk.
Kan er helaas niets anders van maken hier in postcode gebied 7271(borculo):cry:
 
Namens een kennis die hier niet zelf komt gestemd, hij is erg tevreden!
 
ja toppie hier,geen problemen wel veel verschil nog steeds tussen sd en hd geluid:shock:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan