• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NOB geeft toe: fout ned 1,2 en 3 HD zit in de Samsung decoder !

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

G.bruiker

https://www.publiekeomroep.nl/page/nieuws/artikel/427

"4. Mijn geluid loopt soms niet synchroon met het HD-beeld op Nederland 1, 2 of 3. Hoe kan dit?
Doordat de publieke omroep een zo groot mogelijk publiek wil bereiken zenden wij, in overleg met de distributeurs, in 12 Mb/s uit. Momenteel zijn wij bezig om deze snelheid langzaam te verhogen. Met name oudere typen HD-settopboxen die de afgelopen jaren zijn verspreid kunnen audio/synchronisatie problemen vertonen bij bandbreedtes groter dan 12 Mb/s. U kunt uw distributeur vragen of u de juiste settopbox heeft en welke mogelijkheden er zijn om audio en beeld te synchroniseren. "

Indirect geeft men toe dat de fout in de decoders zit,en als oplossing:
"U kunt uw distributeur vragen of u de juiste settopbox heeft"
Met andere woorden,heb je een verkeerde decoder dan zul je een andere moeten aanschaffen.
 
Wat stelt die certificering nou nog voor.. weer andere decoders kopen,welke HD zapdecoder is dan wel goed en waar krijg ik compensatie voor mijn 2 huidige HD decoders ?
 
Indirect geeft men toe dat de fout in de decoders zit,en als oplossing:
"U kunt uw distributeur vragen of u de juiste settopbox heeft"
Met andere woorden,heb je een verkeerde decoder dan zul je een andere moeten aanschaffen.
Verkeerde in de zin van verouderde, lees ik eruit.
 
Was er niet al geconstateerd dat er aan de bitrates is gesleuteld?
 
Inderdaad, alle HD decoders kunnen H.264 L4.0. Deze h264 level specificeert o.a. maximaal 20Mbit/s bandbreedte (ligt aan de colorspace e.d. wat de echte max is).

Als de NPO dus gewoon een correcte h264 L4.0 stream uitzendt, en haar geluid eens op orde brengt, dan zal het lipsync/gehik ook wel opgelost zijn.

De NPO is dan wel live gegaan met HDTV, maar het is nog 1 grote publieke betatest.
Constant met bitrate rommelen, dolby flags die kant nog wal raken.......
 
Maar ze geven daar dus de decoders de schuld en ze zeggen dat ze de bitrate weer gaan opschroeven,waardoor vermoedelijk het probleem dus bij de Samsung weer gaat spelen omdat die uit sync ging lopen toen de bitrate hoger lag dan de huidige 12.

Beetje wrang dan dat de eerste HD decoder,na alle terugroep,omruil en ter plaatse veranderen van de HDMI unit acties,het als eerste laat afweten zodra Nederland in HD gaat uitzenden.
Daar was ie toch voor gemaakt ?

En welke zapdecoder is een goed alternatief... gaan we nu het zelfde traject in als met de panasonics die ook nog geen upgrade hebben gehad ?
 
Als de Samsung DCB-H360RA (het nieuwere type) de signalen van de Nederlandse HD-zenders niet goed kan verwerken, vind ik dat Ziggo een omruilactie moet starten om de gedupeerde abonnees tevreden te stellen.
Mijn oude Samsung had problemen met de HD-signalen tijdens de Olympische Spelen (blokvorming en uitval geluid), en die is gratis omgeruild voor een nieuw exemplaar (via Samsung).
Als een update van deze decoder het probleem niet kan oplossen, dan wil ik gewoon een andere decoder. Het kan toch niet zo zijn dat een door Ziggo gecertificeerde decoder het HD-signaal niet goed kan verwerken. Belachelijk gewoon....
Ziggo, wat doen we hiermee?
 
Maar Ziggo geeft het signaal toch niet 1 op 1 door? Zij bepalen toch bitrate ed?

Het sleutelen aan de bitrate heeft bij mij geen goed effect gehad op de lipsync trouwens. Gisteren scheelde het op NED2 zowat weer 1 seconde.Dat zijn tijden die volgens mij geen enkele versterker kan opvangen (de mijne gaat tot 200ms). Het beeld geeft nu ook vaak storingen en freezes.
 
Ik vind het overigens best triest dat er vanuit Ziggo geen enkele fatsoenlijke reactie komt op de klachten op dit forum over de lipsync problemen op de HD-zenders. Het kan toch niet zijn dat als "Anoniem" (terecht) geniet van zijn vakantie, dat dan alles stil ligt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan