• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe opvolger in opkomst, iemand enig idee hoe en wat?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar met de Cisco kun je die diensten wel gebruiken, ook al heb je geen Internet van Ziggo..

Idd, Archie, hier sla je echt de plank mis. De Cisco heeft een intern kabelmodem dat volledig los werkt van het feit of je voor de rest Ziggo internet hebt of niet.
 
Idd, Archie, hier sla je echt de plank mis. De Cisco heeft een intern kabelmodem dat volledig los werkt van het feit of je voor de rest Ziggo internet hebt of niet.
Dat interne kabelmodem zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld bij de Video On Demand servers van Ziggo kan komen. De volgende adressen voor de Ziggo/Multikabel abonnees zijn niet benaderbaar via het Internet via een andere Internet provider:
https://prov.vod.iss.local/vod/VODProcess/
https://traxis.vod.iss.local/

Dat is wat ik bedoelde door aan te geven dat niet iedereen kabel Internet van Ziggo heeft.
 
Als er binnenkort al een nieuwe ontvanger van Humax op de markt komt zal het volgens mij eerder een aanvulling op het assortiment zijn dat een vervanging van de Humax iHDR-5050C.

Ze hebben nu een SD ontvanger, SD ontvanger met PVR, HD ontvanger en een HD ontvanger met PVR.

Het logische gevolg zou dan zijn dat er nu een ontvanger met ITV/VOD mogelijkheid op de markt komt.
 
Dat interne kabelmodem zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld bij de Video On Demand servers van Ziggo kan komen. De volgende adressen voor de Ziggo/Multikabel abonnees zijn niet benaderbaar via het Internet via een andere Internet provider:
https://prov.vod.iss.local/vod/VODProcess/
https://traxis.vod.iss.local/

Dat is wat ik bedoelde door aan te geven dat niet iedereen kabel Internet van Ziggo heeft.

Ze ziin anders buiten de Cisco om ook MET een Ziggo internetabo niet benaderbaar.
 
Omdat ik er ernstig over denk mijn Cisco bij het grofvuil te zetten en een Humax 5050C te kopen ben ik uiteraard zeer geïnteresseerd in bron en meer info.


Is die Cisco zo'n rotding dan? Dat is toch ook een gloednieuw model?
 
Is die Cisco zo'n rotding dan? Dat is toch ook een gloednieuw model?

Nieuw is niet gelijk aan goed. Wat ik zo lees in het cisco topic zijn er vrij veel problemen met het apparaat, of in ieder geval met de samenwerking tussen de cisco en de ITV servers van Ziggo.
 
De Cisco is een drama, heb ik gehoord.
Daarom is het goed als Humax de luxe/kwaliteit koppelt met de iTV/VOD van de cisco. Gat in de markt! :wink:
 
Hier in Schagen is hij nog gewoon te bestellen zowel bij de block als scheer en foppen
 
De Cisco is inderdaad een regelrecht drama met name omdat het iTV platform van Ziggo niet stabiel is en kennelijk de Cisco daar niet tegen kan en dus bij elke storing van de iTV server crashed.

Combineer dat met:
- vrij ergelijke fouten in de GUI waardoor bv bij het instellen van een opname uit de EPG je plotseling naar live TV wordt teruggeworpen en je dus opnieuw alle, erg stroperige, menus door moet;
- twee opnames tegelijkertijd is onmogelijk terwijl er nota bene wel twee tuners in de Cisco zitten en de Cisco elders bij andere kabelaars zonder de Ziggo firmware dit wel ondersteund;
- regelmatige HDMI handshake issues, met name als aangesloten op AV receivers waardoor je groene/paarse/sneeuw schermen krijgt.

En de Humax kan bovendien de opnamen naar de PC overzetten, wat met de Cisco op geen enkele manier kan. Gecombineerd met een veel kleinere harde schijf is lang bewaren van opnames dus onmogelijk.

Kortom: absoluut geen aanrader de Cisco. Toen ik hem kocht was de Humax er nog niet en was de Cisco de enige PVR met HDTV, maar zou nu nooit meer de Cisco kiezen.
Maar we worden wat off-topic hier. Klacht threads over de Cisco zijn er al genoeg, deze thread gaat over een mogelijke nieuwe Humax :wink:
 
De Cisco is een drama, heb ik gehoord.
Daarom is het goed als Humax de luxe/kwaliteit koppelt met de iTV/VOD van de cisco. Gat in de markt! :wink:

Zou niet te hard juichen. Ziggo eist dat voor ontvangers met iTV alle mogelijkheden om opnames te verplaatsen naar buiten de decoder worden afgesloten. En dat terwijl de netwerk functie van de 5050c net één van de killer features is, Die feature kun je dus vergeten in een 5050c versie met iTV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan