• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo hotspot delen?

R

rai12345

Geachte?

Ik ga een bedrijfje beginnen op een plek waar geen internet aansluiting is. Ik ga hier gebruik maken van de wifi-hotspot . Is het mogelijk dat ik hier een router neer zet die gebruikt maakt van de wifi-hotspot ( als dat mogelijk is? )zodat ik op meerder plaatsen in het pand toch internet heb? .Dit is puur om internet te gebruiken om te surfen en bestanden te delen ( printer ) ? .
Mvg Raimond
 
Om gebruik te maken van Ziggo hotspot moet op het ontvangende apparaat een certificaat geïnstalleerd worden.
Ik weet zo een, twee, drie geen router waarop dat kan.

Je kunt wel de hotspot ontvangen met een computer en dan internet delen met andere computers.
Handleidingen hoe je internet deelt zijn op internet te vinden.
 
In de eerste plaats een router sluit je aan met een cat5e of cat6 kabel, met het Wi-Fi signaal van een Ziggo hotspot kan een router niets.

Op de tweede plaats een Ziggo hotspot is een openbaar netwerk, (onbeveiligd) daar je eigen interne netwerk aan koppelen is vragen om problemen.
 
er zijn genoeg routers met al dan niet third party firmware die op één wifi band kunnen dienen als wireless client en op de andere wifi band fungeren als accesspoint.


het is dus zonder meer mogelijk, maar vereist kennis en kunde om dat te bewerkstelligen.


een ziggo hotspot is wel degelijk beveiligd - met AES, de key is gekoppeld aan jouw eigen unieke wifispot login.


is het verstandig? nee imho
 
er zijn genoeg routers met al dan niet third party firmware die op één wifi band kunnen dienen als wireless client en op de andere wifi band fungeren als accesspoint.


het is dus zonder meer mogelijk, maar vereist kennis en kunde om dat te bewerkstelligen.


een ziggo hotspot is wel degelijk beveiligd - met AES, de key is gekoppeld aan jouw eigen unieke wifispot login.


is het verstandig? nee imho
Een router zo uitrusten is natuurlijk niet eenvoudig te doen voor een doorsnee gebruiker, wel grappig dat zoiets mogelijk is trouwens.
Met onbeveiligd bedoelde ik dat je na de inlog de bandbreedte deelt.
Met een slimme medegebruiker loop je dan wellicht risico op een hack.
 
Vraag

Een router zo uitrusten is natuurlijk niet eenvoudig te doen voor een doorsnee gebruiker, wel grappig dat zoiets mogelijk is trouwens.
Met onbeveiligd bedoelde ik dat je na de inlog de bandbreedte deelt.
Met een slimme medegebruiker loop je dan wellicht risico op een hack.

Leg eens even uit hoe dat werkt dan?
Geen kabel in de wan aansluiting, en dan?
waar vul ik de gegevens in om op mijn wifispot van ziggo te komen?
enz enz
 
Leg eens even uit hoe dat werkt dan?
Geen kabel in de wan aansluiting, en dan?
waar vul ik de gegevens in om op mijn wifispot van ziggo te komen?
enz enz
zie bv dit filmpje op youtube:
https: / /www youtubecom / watch?v=G0hdQwpbonk
op 3:00 zie je de uitgeklapte dropbox waar wpa2 en wpa/wpa2 enterprise bij staan. als je een van deze twee kiest veranderen de invulvelden er onder.
je kunt zover ik weet geen certificaat invullen, maar dat is ook niet nodig. wifispots clients werken ook prima zonder.


dit is voor tomato firmware, maar het werkt ook met dd-wrt en asus stock firmware.
 
Terug
Bovenaan