Wie helpt ons mee met het op zetten van een F.A.Q.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind een FAQ een prima idee,maar zie helaas wel dat veel bezoekers totaal niet in topics kijken,hun berichten argeloos in het eerste het beste forumdeel droppen,vaak niet eens reageren op suggesties enz enz.
Dan heb je straks een mooie FAQ maar 9 van de 10 keer zal men er niet naar kijken of staat er een opmerking onder,zie de FAQ.
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

Topics doorzoeken of doorploegen op zoek naar het antwoord is niet altijd makkelijk, soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Een FAQ kan alle relevante zaken bij mekaar zetten, zodat (als mensen er eenmaal op gewezen zijn) men snel en overzichtelijk antwoorden op de meestgestelde vragen kan vinden. Op zich is er dan toch niks mee met "zie de FAQ"?
 
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

Nee, want mensen zullen zeker vragen blijven stellen omdat veel problemen in eerste instantie 'uniek' lijken voor de vragenstellers. Door de andere forumbezoekers kan dan verwezen worden naar de juiste FAQ en hoeven ze niet elke keer het hele verhaal opnieuw te doen.
 
Ik vind een FAQ een prima idee,maar zie helaas wel dat veel bezoekers totaal niet in topics kijken,hun berichten argeloos in het eerste het beste forumdeel droppen,vaak niet eens reageren op suggesties enz enz.
Dan heb je straks een mooie FAQ maar 9 van de 10 keer zal men er niet naar kijken of staat er een opmerking onder,zie de FAQ.
Is het, goed bedoeld,niet zonde van de tijd die er in zo'n FAQ gestoken wordt ?

Ik denk dat er verschillende mensen zijn, die allen op verschillende manieren hulp zoeken. Jouw soort zal er ook zijn. Er zijn ook veel mensen die wel eerst googlen en in faq's kijken naar informatie. Maar als die mensen er niet uitkomen is er altijd nog de mogelijkheid om de vraag in het forum te stellen. Ze kunnen door de informatie uit de faq dan ook slimmere vragen stellen. Dus ja een faq kan nuttig zijn.
 
Ik denk dat er verschillende mensen zijn, die allen op verschillende manieren hulp zoeken. Jouw soort zal er ook zijn. Er zijn ook veel mensen die wel eerst googlen en in faq's kijken naar informatie. Maar als die mensen er niet uitkomen is er altijd nog de mogelijkheid om de vraag in het forum te stellen. Ze kunnen door de informatie uit de faq dan ook slimmere vragen stellen. Dus ja een faq kan nuttig zijn.

Ik denk ook dat een FAQ een goede bijdrage kan leveren aan een forum..
@admins, misschien een optie om het een en ander toe te voegen aan het forum. Ik bedoel, zo was er laatst op het forum een ' groene frame' te zien omtrent de 'weegschaal en punten', misschien een optie om dat in te voegen in de trant van: TIP, heb je voor je hier een vraag stelt, de FQA al gelezen?
Of iets anders van die strekking...
 
Hallo allemaal,


door wat leuk (Trouwen) & minder leuke (overlijden) omstandigheden heb ik weinig tijd gehad om verder te gaan met dit onderwerp (F.A.Q.) ik zal daarom contact op nemen met de forumleiding om te vragen als het goed is dat ik verder ga met het opzetten van dit gene...



groet,
 
Hallo allemaal,


door wat leuk (Trouwen) & minder leuke (overlijden) omstandigheden heb ik weinig tijd gehad om verder te gaan met dit onderwerp (F.A.Q.) ik zal daarom contact op nemen met de forumleiding om te vragen als het goed is dat ik verder ga met het opzetten van dit gene...



groet,

Ik vond het al wat rustig worden in dit draadje, maar ik wou zeker niet aandringen. Ik ben blij dat je het niet vergeten hebt. Puntjes voor jou:applause:.
 
Als ik ergens een bijdrage kan doen, hou ik me aanbevolen.
Misschien kan eventueel iemand mijn intenties, text, aanpassen als ik weer eens niet goed uit me woorden kan komen. :-P
 
Uitstekend idee! Laat gerust weten hoe we hieraan mee kunnen werken

Digiproof

Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Gezien de hoeveelheid (dubbele) vragen die gesteld worden kan deze F.A.Q. een handige tool worden om mensen met problemen en/of vragen te helpen.
In eerste instantie zal dit opzetten gebeuren op een afgesloten deel van het forum, hier kunnen we dan eerst bespreken hoe, wat en wie. Wanneer het hele proces voltooit is gaat de F.A.Q. online en hebben we daar met z’n alleen erg veel gemak van.

Dus nogmaals het verzoek;

Ben jij iemand die constructief mee wil helpen om dit forum een volgende stap omhoog te brengen meld je dan aan. Dit kan door de reageren op dit Topic maar ook via PM.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


p.s. het bovenstaande geld voor alle disciplines (Digitale TV en Internet/telefonie)
 
cablefaq en meer

Mischien dat cablefaq jullie een handje kan helpen, probeer eens (...) voor informatie. Ik denk het wel namelijk.

Groetjes


Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


(...) mod-edit: e-mailadres weggehaald ivm spam-bots. Gelieve gebruiker een PB te sturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
faq

ik wil ook wel een bijdrage leveren
gr,


Beste allemaal,

In de wandelgangen op dit forum is er al een poos het idee om een F.A.Q. te schrijven voor Ziggo-abonnees. We zijn daarom ook opzoek naar mensen die ons hier mee willen helpen.

Gezien de hoeveelheid (dubbele) vragen die gesteld worden kan deze F.A.Q. een handige tool worden om mensen met problemen en/of vragen te helpen.
In eerste instantie zal dit opzetten gebeuren op een afgesloten deel van het forum, hier kunnen we dan eerst bespreken hoe, wat en wie. Wanneer het hele proces voltooit is gaat de F.A.Q. online en hebben we daar met z’n alleen erg veel gemak van.

Dus nogmaals het verzoek;

Ben jij iemand die constructief mee wil helpen om dit forum een volgende stap omhoog te brengen meld je dan aan. Dit kan door de reageren op dit Topic maar ook via PM.

Als laatste wil ik de Ziggo medewerkers op dit forum ook wijzen op het feit dat dit geheel anoniem kan, ik hoop ook dat jullie mee willen werken aan dit initiatief.


p.s. het bovenstaande geld voor alle disciplines (Digitale TV en Internet/telefonie)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan