• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Af en toe blokkerig beeld met Samsung 40b650

Status
Niet open voor verdere reacties.
[knip]
Het digitale Ziggo signaal valt toch een beetje tegen. Geen scherp beeld, ondanks dat ik alle antennemateriaal van Hirschmann heb.
Inderdaad ook een beetje blokkerig beeld met onscherpe randen. Ik vermoed dat het signaal van Ziggo simpelweg NIET top is. (is ook bewezen bij test van div. kabelmaatschappijen).[/knip]

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, volgens mij komt Ziggo er als een van de betere uit, zelf vind ik de signalen perfect. (of je moet het over het analoge gedeelte hebben). Digitaal zijn de SD kanalen uiteraard wat minder dan de HD kanalen, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met het gene aangeboden wordt. Je moet nooit van heel dichtbij kijken (HD uitgezonderd) maar daar is een TV ook niet voor gemaakt.
 
Ok, misschien ben ik iets te kritisch, ik dacht dat het Caiwaysignaal toch iets beter was, maar vooruit.
Wat ik al aangaf, het is acceptabel. Ik heb ook geen HD ontvangst.
Kan je met een HD ontvangen ook alles opnemen naar je Harddiskrecorder?
 
Ok, misschien ben ik iets te kritisch, ik dacht dat het Caiwaysignaal toch iets beter was, maar vooruit.
Wat ik al aangaf, het is acceptabel. Ik heb ook geen HD ontvangst.
Kan je met een HD ontvangen ook alles opnemen naar je Harddiskrecorder?

Als je een daarvoor geschikte PVR (Personal Video Recorder) hebt wel.
Er zijn er twee volgens mij die gecertificeerd zijn door Ziggo; Cisco DVB8455 en de Humax iHDR5050c.
De Cisco is ook geschikt voor V.O.D. (Video On Demand).
Google maar eens hierover of zoek in dit forum.
 
Ok, misschien ben ik iets te kritisch, ik dacht dat het Caiwaysignaal toch iets beter was, maar vooruit.
Wat ik al aangaf, het is acceptabel. Ik heb ook geen HD ontvangst.
Kan je met een HD ontvanger ook alles opnemen naar je Harddiskrecorder?

Als je een losse HD decoder met een aangeloten DVD/HDD recorder bedoelt: ja. Een HD decoder heeft behalve een HDMI aansluiting (voor de TV) ook een RGB SCART aansluiting die je op de RGB SCART ingang van je DVD/HDD recorder aan kunt sluiten. Echter, via de SCART aansluiting levert de HD decoder uiteraard geen HD signaal, daar is SCART niet geschikt voor. Erg is dat niet, want je DVD/HD recorder kan ook al geen HD signalen opnemen. De kwaliteit bij opname van een HD zender op je DVD/HDD recorder wordt dus teruggebracht naar standaardkwaliteit, maar je kunt HD kanalen zo wel opnemen.
 
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, volgens mij komt Ziggo er als een van de betere uit, zelf vind ik de signalen perfect. (of je moet het over het analoge gedeelte hebben). Digitaal zijn de SD kanalen uiteraard wat minder dan de HD kanalen, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met het gene aangeboden wordt. Je moet nooit van heel dichtbij kijken (HD uitgezonderd) maar daar is een TV ook niet voor gemaakt.

Ik denk niet dat dat is wat Lindy bedoelt. De bitrate van veel SD kanalen is aan de (te) lage kant, waardoor je, zeker als je wat (te) dicht op het scherm zit, MPEG artefacten waar kunt nemen. Bij zuiver analoge transmissie was dat uiteraard niet het geval, het is dus geen probleem van TV an sich. Het is wel zo dat verschillende ontvangers verschillend omgaan met het onderdrukken van zichtbare MPEG artefacten, sommige zijn daar beter in dan andere. Maar perfect is dus zeker niet. Perfect bestaat ook niet in deze wereld, dat is één van de meest misbruikte kreten ooit.
 
Ik denk niet dat dat is wat Lindy bedoelt. De bitrate van veel SD kanalen is aan de (te) lage kant, waardoor je, zeker als je wat (te) dicht op het scherm zit, MPEG artefacten waar kunt nemen. Bij zuiver analoge transmissie was dat uiteraard niet het geval, het is dus geen probleem van TV an sich. Het is wel zo dat verschillende ontvangers verschillend omgaan met het onderdrukken van zichtbare MPEG artefacten, sommige zijn daar beter in dan andere. Maar perfect is dus zeker niet. Perfect bestaat ook niet in deze wereld, dat is één van de meest misbruikte kreten ooit.

Da's ook mogelijk, wellicht heb ik te snel gelezen en geoordeeld :oops:
 
Als je een losse HD decoder met een aangeloten DVD/HDD recorder bedoelt: ja. Een HD decoder heeft behalve een HDMI aansluiting (voor de TV) ook een RGB SCART aansluiting die je op de RGB SCART ingang van je DVD/HDD recorder aan kunt sluiten. Echter, via de SCART aansluiting levert de HD decoder uiteraard geen HD signaal, daar is SCART niet geschikt voor. Erg is dat niet, want je DVD/HD recorder kan ook al geen HD signalen opnemen. De kwaliteit bij opname van een HD zender op je DVD/HDD recorder wordt dus teruggebracht naar standaardkwaliteit, maar je kunt HD kanalen zo wel opnemen.

Ok, dat is me nu duidelijk (ik ga dus sparen voor een HD decoder) en sluit deze dan aan, op mijn Sony harddiskrecorder.
Sorry voor mijn onduidelijkheid, Ik heb nog maar pas digitale ontvangst en vind het best ingewikkeld en om tot een goed signaal te komen en alles goed aan te sluiten.
Bedankt allen !
 
Ik herken dat ook (heb dit LCD scherm ook n.l.).
Ik heb ook van alles geprobeerd, kabel direct naar de wandcontactdoos, met of zonder splitter, enz. enz. totaal geen verschil .
Het digitale Ziggo signaal valt toch een beetje tegen. Geen scherp beeld, ondanks dat ik alle antennemateriaal van Hirschmann heb.
Inderdaad ook een beetje blokkerig beeld met onscherpe randen. Ik vermoed dat het signaal van Ziggo simpelweg NIET top is. (is ook bewezen bij test van div. kabelmaatschappijen).
Verschilt ook per zender, de een is beter dan de ander.
Op een kijkafstand van +/- 4 meter is het allemaal wel acceptabel, maar het beeld is zeker niet mooi scherp (wat ik wel verwachtte !).
Als je daarna naar een DVD of Bluray film kijkt, is het echt een verademing ! Wat een prachtig beeld.
Als er iemand goede tips heeft om het signaal nog beter krijgt, dan houd ik mij aanbevolen,

Ik heb geen last van blokkerig beeld met onscherpe randen maar het beeld is regelmatig vervormd. En dat bij meerdere zenders (ook HD)en soms over de gehele breedte van de tv.

Kabel gaat van Ziggo aansluiting naar een splitter (50cm kabel) en daarna naar mijn aansluiting in de muur (3meter). En dan nog kabel van 1 meter naar de tv. Ik weet niet precies wat voor kabel ik heb. Is wel dikker dan ik eerst had. Connectors zijn van metaal.

Ik kan voor een tijdje proberen om rechtstreeks via Ziggo kastje naar TV een kabel te leggen. Zal mn vrouw wel niet blij mee zijn, maar ja heeft ze ook iets om over te klagen :wink:
 
Ik heb geen last van blokkerig beeld met onscherpe randen maar het beeld is regelmatig vervormd. En dat bij meerdere zenders (ook HD)en soms over de gehele breedte van de tv.

Kabel gaat van Ziggo aansluiting naar een splitter (50cm kabel) en daarna naar mijn aansluiting in de muur (3meter). En dan nog kabel van 1 meter naar de tv. Ik weet niet precies wat voor kabel ik heb. Is wel dikker dan ik eerst had. Connectors zijn van metaal.

Ik kan voor een tijdje proberen om rechtstreeks via Ziggo kastje naar TV een kabel te leggen. Zal mn vrouw wel niet blij mee zijn, maar ja heeft ze ook iets om over te klagen :wink:

Kijk eerst eens hoe het staat met je BER waarden (uit te lezen in de decoder). En hoe zit het met die splitter bij je AOP? Waar loopt de andere kabel vanaf die splitter naar toe? Ik neem aan naar een aansluitpunt elders in de woning? En zo ja, is er op dat andere aansluitpunt dan ook een TV aangesloten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De situatie op het moment..

Ik ga toch uitleggen hoe ik de aansluitingen momenteel heb.
Vanuit de muur (woonkamer) (CAI doos) heb ik een Ziggo splitter (1 voor het TV signaal en 1 draad naar het Motorola internet modem).
In die Ziggo splitter (witte kastje) heb ik een "gewone" metalen TV splitter gestoken met 1 tap naar mijn Humax decoder en 1 tap naar de 1e etage (om analoog TV te kijken).
1 scart aansluiting van Humax decoder naar TV en 1 scart van decoder naar de Sony HDR en vanaf de Sony HDR een HDMI naar de TV.
Is dit wel goed? of kan het beter met de huidige apparatuur ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan