• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet niet of dit nu een bug is of niet maar het is niet wenselijk.

Er staat een opname geprogrammeerd op het zelfde kanaal als ik zit te kijken. Ik kijk time shifted (na een aantal pauzes) naar het lopende programma. Op het moment dat de getime-de opname start ben ik de time shift kwijt en kijk ik plotsklaps real time :shock: Terug in de tijd gaat dan niet meer en mis een heel stuk van het lopende programma wat ik zat te kijken. Ik zit dan plotsklaps naar de getimede file te kijken die opgenomen wordt en kan alleen daarin terug.

Ik dacht toch dat de time shift in TS.0 file staat en de nieuwe opname in een nieuwe file terecht komt. Kennelijk werkt dit niet zo en wordt de TS.0 file in-actief als de opname start op hetzelfde kanaal. Heel vervelend :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet niet of dit nu een bug is of niet maar het is niet wenselijk.

Er staat een opname geprogrammeerd op het zelfde kanaal als ik zit te kijken. Ik kijk time shifted (na een aantal pauzes) naar het lopende programma. Op het moment dat de getime-de opname start ben ik de time shift kwijt en kijk ik plotsklaps real time :shock: Terug in de tijd gaat dan niet meer en mis een heel stuk van het lopende programma wat ik zat te kijken. Ik zit dan plotsklaps naar de getimede file te kijken die opgenomen wordt en kan alleen daarin terug.

Ik dacht toch dat de time shift in TS.0 file staat en de nieuwe opname in een nieuwe file terecht komt. Kennelijk werkt dit niet zo en wordt de TS.0 file in-actief als de opname start op hetzelfde kanaal. Heel vervelend :(

Dat klopt, dat geld momenteel voor alle time-shift opnames.
Als ik het goed heb, wordt dat met de volgende upgrade aangepast.
 
Inmiddels ben ik gewend aan het gedrag van de 5050 om bij het met de hand corrigeren van begin en eind tijd de humax de voor- en nalooptijd vergeet. Het is inmiddels een gewenst feature geworden.

Alleen de uitlijning bij het navigeren door de epg-balk is echt verschrikkelijk hinderlijk. Ik zie soms tijden een bepaalde uitzending te zoeken, die toevallig op de rand van de balk terecht komt, over het hoofd. Dsat is mijn grootste ergernis bij deze humax.

Ik hoop dat de uitlijning echt wordt gemaakt zoals bij het vorige pvr model. De focus (geselecteerde uitzending) altijd ergens in het midden van de balk. En niet ergens aan de rand.

Staat dit uitlijningsprobleem ook op de buglist die voor de nieuwe firmware wordt gefixd ?

Henk
 
Volgens mij vraagt hij of dit een bug is die in de komende firmware wordt gefixed.
 
Volgens mij vraagt hij of dit een bug is die in de komende firmware wordt gefixed.

Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Zo had ik het niet direct gelezen.
Omdat HenkNL het hele EPG probleem opnieuw uitlegde had ik de indruk dat hij deze nog niet op de Bug/wish-lijst gezien had.
Wilde even aangeven dat hij er al op stond.
 
Ik schuif niks af op de consument zo zit de wet nu eenmaal in elkaar.

Lees Consuwijzer er maar eens op na.

*Excuus voor de late reactie, chronisch tijdgebrek :oops:*

Leuke bron Sjaool, maar helaas onvolledig.

Let op ik ga nu citeren:

Ad1)
Zij verplicht koper de zaak op zijn deugdelijkheid te onderzoeken 1. en zo spoedig mogelijk de verkoper te waarschuwen indien de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt (lid 1)
Ad2)
De termijn waarbinnen de koper behoort te klagen begint te lopen 2. zodra de koper weet of behoort te weten dat de 3. afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt
Oke Sjaool nu wij dit weten........kan men zelf lezen dat men een product pas bij 3.aflevering, op deugdelijkheid kan onderzoeken. (onderzoeksplicht)

Dagelijkse praktijk brengt immers met zich mee dat men een product niet van te voren uit doos mag halen en testen.

Dagelijks praktijk is dat je hem koopt er vanuit gaande dat product voldoet aan de overeenkomst.

Juist, dat is het punt wat ik ook wilde maken. De Humax doet wat tie moet doen, met een paar bugs daar gelaten :)

Exactly "met een paar bugs daargelaten", dat is het hele eieren eten.

Bron: Tekst & Commentaar Vermogensrecht

1zd917t.jpg
 
Hoe staat het met de update? iemand al een update ontvangen met bug fixxes?

In september zouden ze toch een update loslaten met bug fixxes?

Hoe doe je hem trouwens laten updaten?

die van ons staat/is nog van 12 december 2008 :?
 
Leuke bron Sjaool, maar helaas onvolledig.
Onvolledig misschien... Het is een website van de overheid dus je moet het er mee doen. ;)

ConsuWijzer is ontstaan uit een samenwerking tussen drie overheidsorganisaties. Deze organisaties zijn toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan