• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

betalen via acceptgiro

  • Onderwerp starter fredvanwilligen
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is natuurlijk niet netjes als je telefonisch iets beloofd wordt en je dit niet krijgt. Maar de medewerker mocht dit niet toezeggen en het komt verder ook niet in het proces. Er zijn meer bedrijven/nutsinstellingen die geen acceptgiro meer willen sturen naar klanten. De kosten daarvoor zijn veel hoger dan die klanten willen betalen. Alleen bestaande klanten worden zo nog gedoogd. De kosten zijn ook veel hoger dan alleen het sturen van de acceptgiro. Zeker de niet geheel automatische verwerking kost geld.
Ik heb van de twee mensen die graag per acceptgiro willen betalen ook geen valide argumenten gehoord. Ook met automatische betalingen ben je geheel baas over je bankrekening. In al die jaren is er bij mij nog niet één foutieve afboeking geweest. En mijn bankrekeningnummer is bij vele bedrijven bekend. Denk alleen maar aan alle winkels waar ik met pin of chipknip betaal. Die hebben allemaal mijn naam en rekeningnummer. Het scheelt natuurlijk wel dat ik alleen maar met bonafide bedrijven in zee gaan. Schimmige bedrijfjes hebben mij niet als klant.:mrgreen:


Valide argument ?? Heb je wel eens van de puinzooi van de casema administratie gehoord ??? Ze zijn hiervoor vaak genoeg op tv geweest, en niet in de goede zijn van het woord.

Daarnaast worden de oude klanten niet "gedoogt" er wordt luit en duidelijk door Ziggo vekondigt dat met RTV wel via acceptgiro levert.
De basis afspraak voor acceptgiro kan je dus maken met ziggo, en volgense de algemen voorwaarden van ziggo zelf kan je als het basis abbonement via acceptgiro loopt ook de overige diensten via acceptgiro krijgen.

Alleen weigeren ze dit, met verwijzingen naar de algemenevooraarden. Maar zoals de starter van deze thread zegt, daar staat het niet. En als je vraagt waar staat het in de algemene voorwaarden, gaat onmiddelijk de casema pet met onbeschoft weer op en krijg je te horen dat ze je niet meer willen als klant.
 
Jaren geleden heb ik netjes de rekening voor november/december betaald.
Krijg vervolgens een aanmaning dat ik deze niet betaald zou hebben.
Na bellen advies bezwaar aantekenen + bewijs van betaling mee sturen, en nogmaals betalen anders zou ik afgesloten worden (admin had een achterstand)

dus bezwaar schrijft etc gedaan jan/feb betaald en nogmaals nov/dec
En hop aanmaning, ik zou nov/dec jan en feb niet betaald hebben...

Dit is 8 maanden lang zo door gegaan. Een bedrijf als dat laat ik niet in mijn rekening grutten.

Sinds dat ik bij @Home/Ziggo zit heb ik nog nooit problemen met de betalingen gehad, gaat gewoon via automatische incasso en werkt uitstekend.
Zoals ik hier boven schreef begrijp ik goed waarom een bedrijf via AI wil factureren. De Kosten zijn lager, betalingen komen optijd binnen, rekeningennummers zijn van een verantwoordelijk persoon enz enz.

Helemaal nu het kabinet besloten heeft dat providers e.d. gegevens moeten gaan bewaren van hun abonnees zul je zien dat Ziggo nog meer informatie op zal gaan vragen. Zal me niet verbazen als men straks een kopie ID bewijs moet overleggen.
 
Bij ziggo is het betalen van analoge tv ook mogelijk via AG.
Wanneer je dit gaat wijzigen naar een Alles in 1, of los telefoon of internet abonnement geven de algemene voorwaarden aan dat dit vanaf dan alleen per automatische incasso kan.


Mooi nieuwe ronde nieuwe kansen. Waar staat dit in de algemene voorwaarden.

Mocht de gene waarvan die jou abonnement heeft afgesloten dit gezegt ben je onjuist geinformeerd, opzich een merkwaardige situatie, AG is helemaal niet mogelijk, dit weet eigenlijk iedereen bij de verkoop van Ziggo, ook de dealers.

Zelfs sales zegt dat het vor RTV wel mogelijk is.

Kan natuurlijk wel zo zijn dat de andere persoon jou verkeerd heeft begrepen.

Wat is er niet te begrijpen bij aanvraag. " Ik wil alles betalen via aceptgiro" (antwoord OK)
Wat is er niet te begrijpen als je belt na dat ze toch een automatische afschrijfing gedaan hebben, en ze zegt dat die niet de afspraak en je alles via AG wil betalen. (Antwoord we zullen het aanpassen)
Wat is er niet te begrijpen dat als een pakket wijziging doet, en je aangeeft dat je nog steeds alles via AG ilt laten lopen. (Antwoord OK doen we)


????


Ik begrijp je argumenten, vrees echter wel dat wanneer je aan een AG vast wil houden je geen Ziggo af kan nemen.

Ik weet het. Dan maar niet.

Je abonnement zal dus worden beeindigt. Wanneer jij AG wil de volgende bijvoorbeeld; Ideal, Paypal of creditcard. Daarnaast gebruiken ze de bankgegevens ook voor andere "controle" middelen.

Dat ze mijn banknummer gebruiken om te checken bij het BKR prima.

een AG is in de betalingswereld een vrij lastig te controleren betaalmiddel.
Wanneer je als provider een internetverbinding ter beschikking steld, en iemand doet hier kwaadwillige dingen mee, (hacking, spam enz enz.) dan wil je zeker weten met een bankrekening nummer dat er een "verantwoordelijk persoon" aan die verbinding hangt.

Een behoorlijk persoon kan je niet vinden aan de hand van een machteging van automatische afschrijving. het enige wat ze kunnen doen is snel een berg geld van je rekening halen waarvoor je dan zelf binnen 2 weken actie moet ondernemen om het terug te krijgen.

daarnaast ging het bij mij niet eens om internet (nog niet althans) maar om een plus pakket van 3,95 waarbij men met het niet voldoen van de rekening maar 1 vinkje hoeven te zetten om toegang daartoe uit te zetten.
 
Sinds dat ik bij @Home/Ziggo zit heb ik nog nooit problemen met de betalingen gehad, gaat gewoon via automatische incasso en werkt uitstekend.

Sinds het ziggo was, had ik ook geen problemen meer, door de ziggo medewerkers hier had ik zelfs weer vertrouwen om de stap voor een pls pakket te nemen.

Zoals ik hier boven schreef begrijp ik goed waarom een bedrijf via AI wil factureren. De Kosten zijn lager, betalingen komen optijd binnen, rekeningennummers zijn van een verantwoordelijk persoon enz enz.

Je bedoeld , als we denken dat je nog niet betaald hebt halen we het gewoon nogmaals van de rekening.

Als ik jouw was het forum maar eens goed gaan afstruinen naar de mensen waarvan de AK al maanden niet geint is. De administatie is nog steeds een puin zooi. En zo een bedrijf laat ik nooit maar dan ook nooit in mijn rekening grutten.

Helemaal nu het kabinet besloten heeft dat providers e.d. gegevens moeten gaan bewaren van hun abonnees zul je zien dat Ziggo nog meer informatie op zal gaan vragen. Zal me niet verbazen als men straks een kopie ID bewijs moet overleggen.

geen enkel probleem. Zolang ze maar niet in mijn rekening gaan grutten.
Overigens weet ik van geen provider die dit nu al niet vraagt.
 
Het heeft in de algemene voorwaarden van @home gestaan.
De papieren die je na de het bestellen destijds van @home thuis gestuurd kreeg.

M.b.t. het televisie abonnement heb je gelijk, het basis pakket kan/kon via AG betaald worden, dit kan bij mijn weten nog steeds.
Echter wanneer je gebruik gaat maken van een digitale of interactivie dienst vervalt dit en wordt dit AI.

Betalen via AI is gewoon binnen de telecom wereld, zo'n beetje elke provider doet dit. Dit doet bedrijven deels uit een stuk zekerheid en deels uitkosten overwegingen.

Mocht je het dus niet willen blijf je dus met je standaard TV abonnement zitten, of je moet een AI toestaan.

Je hebt me nog steeds niet overtuigt met het plunderen van je rekening, natuurlijk kunnen er fouten gemaakt worden. Echter wanneer Ziggo geld van je rekening afhaald en er staan geen facturen tegen over hebben ze een probleem. Dit zal hun accountant c.q. belastingdienst niet zomaar toestaan. Of te wel hoe dan ook komt hier een correctie op naar jou toe.

daarnaast heb je met AI alswel AG zelf de verantwoording om je rekeningen te controleren. met AI krijg je ook gewoon een x periode de tijd op je factuur te controleren alsof hij klopt.
Mocht de afschrijving onjuist zijn kan je hem altijd sonneren bij de bank, en of terug laten boeken/ verrekenen door ziggo.

Het is een principekwestie voor je begrijp ik. Houd wel in dat wanneer je er aan vast blijft houden dat je keuzes moet maken.


p.s. het is net zo'n disussie dat mensen die niet willen telebanken zich bekocht voelen omdat ze een lagere rente krijgen in vergelijk met mensen die wel aan telebanking doen.

puur omdat de kosten voor de bank lager zijn, denk aan het inboeken van de AG e.d. Ideal is niet voor niets een succes.
 
Het heeft in de algemene voorwaarden van @home gestaan.
De papieren die je na de het bestellen destijds van @home thuis gestuurd kreeg.

Ik zat bij casema niet @home, en nu bij ziggo. En ziggo het het niet in de algemene voorwaarden staan.

M.b.t. het televisie abonnement heb je gelijk, het basis pakket kan/kon via AG betaald worden, dit kan bij mijn weten nog steeds.
Echter wanneer je gebruik gaat maken van een digitale of interactivie dienst vervalt dit en wordt dit AI.

Dat men dit graag zo doet wil nog niet zeggen dat het klopt met de algemene voorwaarden.

Betalen via AI is gewoon binnen de telecom wereld, zo'n beetje elke provider doet dit. Dit doet bedrijven deels uit een stuk zekerheid en deels uitkosten overwegingen.

Dat men dit in de telecom wereld doet zal best, alleen staat dit niet in de algemenevoorwaarden van ziggo.


Mocht je het dus niet willen blijf je dus met je standaard TV abonnement zitten, of je moet een AI toestaan.

Bij ziggo zal een automatische incasso nooit worden toegestaan.


Je hebt me nog steeds niet overtuigt met het plunderen van je rekening, natuurlijk kunnen er fouten gemaakt worden. Echter wanneer Ziggo geld van je rekening afhaald en er staan geen facturen tegen over hebben ze een probleem. Dit zal hun accountant c.q. belastingdienst niet zomaar toestaan. Of te wel hoe dan ook komt hier een correctie op naar jou toe.

Blijkbaar heb je niet gelezen hoe goed casema/ziggo 8 maanden lang is omgegaan met hun administratie, en heb je ook niet gezocht naar de meldingen op dit forum waar bij men aangeeft dat er al maanden geen afschrijving heeft plaats gevonden.

daarnaast heb je met AI alswel AG zelf de verantwoording om je rekeningen te controleren. met AI krijg je ook gewoon een x periode de tijd op je factuur te controleren alsof hij klopt.
Mocht de afschrijving onjuist zijn kan je hem altijd sonneren bij de bank, en of terug laten boeken/ verrekenen door ziggo.

Ik moet dus al het werk doen, en als het niet goed gaat is het ook mijn schuld. Stuur dan de acceptgiro maar.

Het is een principekwestie voor je begrijp ik. Houd wel in dat wanneer je er aan vast blijft houden dat je keuzes moet maken.

Het heeft er niets mee te maken dat ik wel of niet een automatische incasso gun.

Het gaat er over dat je bij het aangaan lgewoon voor staan te liegen, ze gaan akkoord dat je een acceptgiro krijg. (meerdere malen zelfs).
Vervolgens halen ze geld van je rekening zonder machtiging, en zeggen ze dat ze niet anders mogen door de algemene voorwaarden. Maar wijgeren aan te geven waar dit staat, simpel weg omdat ze zelf ook weten dat dat het er niet instaat.

Om je vervolgens via de helpdesk sales en klachtje je ook nog eens associaal te behandelen.

p.s. het is net zo'n disussie dat mensen die niet willen telebanken zich bekocht voelen omdat ze een lagere rente krijgen in vergelijk met mensen die wel aan telebanking doen.

puur omdat de kosten voor de bank lager zijn, denk aan het inboeken van de AG e.d. Ideal is niet voor niets een succes.

Dat is wat jij van de discussie maakt door alleen over de automatische incasso praten, terwijl het eigenlijk gaat over het liegen, bedriegen en het niet houden aan de eigen algemenevoorwaarden van ziggo.

Dat ik het niet kan krijgen door dat ik geen automatische incasso wil is prima, de kabel gaat toch wel open.

Maar wees dan zo eerlijk zeg dat als men een verbintenis aangaat, loop dan niet te liegen met een akkoord die ze niet "mogen" geven. Om achteraf naar de algemenvoorwaarden te verwijzen.
Algemenevoorwaarden waar dat helemaal niet instaat. En wees dan niet zo onbeschoft, als iemand vraagt waar het dan wel staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het volgende staat in de algemene voorwaarden;

artikel 12 – betaling
[FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]1. De voor een Abonnement verschuldigde abonnementsvergoeding wordt maandelijks, of per kwartaal, bij vooruitbetaling bij de Klant in rekening gebracht. Het verschuldigde bedrag moet uiterlijk op de opgegeven datum op de rekening van Ziggo zijn bijgeschreven. [/FONT]


[FONT=Verdana,Verdana]2. Vergoedingen die zijn gerelateerd aan het feitelijke gebruik van een Dienst, worden maandelijks achteraf bij de Klant in rekening gebracht. Het verschuldigde bedrag moet uiterlijk op de opgegeven datum op de rekening van Ziggo zijn bijgeschreven. [/FONT]

[FONT=Verdana,Verdana]3. Tenzij tussen de Klant en Ziggo anders is overeengekomen, vindt betaling van alle verschuldigde vergoedingen als bedoeld in artikel 11 plaats door automatisch incasso van de door de Klant opgegeven bank- of girorekening, waarvoor de Klant Ziggo mondeling, via de Website of schriftelijk heeft gemachtigd. [/FONT]

[FONT=Verdana,Verdana]4. De Klant zorgt voor een voldoende saldo op de opgegeven rekening. Als automatisch incasso van het volledige verschuldigde bedrag, om welke reden dan ook, niet mogelijk is, dan betaalt de Klant tijdig op andere wijze [/FONT]


Wanneer jij dus iets anders bent overeen gekomen zul je dit moeten aantonen, Wanneer je mondeling via de telefoon hebt besteld hebben ze je gesprek vanaf een bepaalt moment opgenomen. (als bewijs van overeenkomst) of te wel, als jij duideijk hebt gemaakt in dat gesprek dat jullie betaling via AG bent overeen gekomen en het valt uit dat geluidsdocument op te maken sta je in je gelijk.

Ik ga er vanuit dat je wel een bevestiging van gemaakte afspraken heb gevraagt/gekregen? Hierin zou het afgesprokene ook nogmaals duidelijk zijn moeten gemaakt.


[/FONT]
 
het volgende staat in de algemene voorwaarden;

artikel 12 – betaling​
[FONT=Verdana,Verdana][FONT=Verdana,Verdana]
1.
3. Tenzij tussen de Klant en Ziggo anders is overeengekomen, vindt betaling van alle verschuldigde vergoedingen als bedoeld in artikel 11 plaats door automatisch incasso van de door de Klant opgegeven bank- of girorekening, waarvoor de Klant Ziggo mondeling, via de Website of schriftelijk heeft gemachtigd.

[/FONT]
[/FONT]

Precies. Tenzij anders is overeengekomen !!!!!!!!! Ik ben anders overeengekomen. Ik betaal al via acceptgiro !

Nog afgezien dat ik ze niet mondeling, via website of schriftelijk heb
gemachtig.
 
Precies. Tenzij anders is overeengekomen !!!!!!!!! Ik ben anders overeengekomen. Ik betaal al via acceptgiro !

Nog afgezien dat ik ze niet mondeling, via website of schriftelijk heb
gemachtig.

Dus als jij dat bent overeen gekomen, heb je dit op papier staan!
En kan je dit dus aantonen. Dus zou Ziggo dit moeten corrigeren.

Of......

Wanneer je dit niet hebt, is er een misverstand bij 1 van de partijen geweest tijdens het aanvragen, of er is verder op in de keten een fout gemaakt.

Gelukkig kan je binnen 1 maand van je abonnement af, ik ben namelijk bang dat Ziggo je voor de Alles in 1 diensten geen AG gaat sturen.
Je zal dus vermoedelijk de keus krijgen of van je abonnement af te zien of via AI te gaan betalen.
 
Dus als jij dat bent overeen gekomen, heb je dit op papier staan!
En kan je dit dus aantonen. Dus zou Ziggo dit moeten corrigeren.

Ik krijg iederemaand een acceptgiro dit al 10 jaar lang. Bewijs genoeg lijkt mij.

Of......

Wanneer je dit niet hebt, is er een misverstand bij 1 van de partijen geweest tijdens het aanvragen, of er is verder op in de keten een fout gemaakt.

Nogmaals
Bij de aanvraag van het digitale plus pakket is het aangegeven en door sales akkoord bevonden
Bij 1e constatering is aangegeven aan sales, die hebben het geconstateerd een aangepast (akkoord bevonden)

Bij 2e constatering schermt men in eens met de algemenevoorwaarden en wordt men associaal en onbeschoft als je vraagt waar dit dan staat.


Gelukkig kan je binnen 1 maand van je abonnement af, ik ben namelijk bang dat Ziggo je voor de Alles in 1 diensten geen AG gaat sturen.
Je zal dus vermoedelijk de keus krijgen of van je abonnement af te zien of via AI te gaan betalen.

Ik kan je verzekeren als zij illegale dingen doet, kan je er binnen 10 minuten vanaf.............. en dat ben ik ook.

Jammer dat Ziggo zo ongelovelijk leugens uitslaat alleen maar een abbo'tje te verkopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan