• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, ik vind het nog wel tegenvallen, eigenlijk. Dus geen 'hoera'-verhaal voor de digitale radio via onze kabelboer. :wink:

Er schijnen in de afzonderlijke regio's nog wel wat verschillen in kwaliteit te bestaan. Maar hier (Oldenzaal) klinkt het prima voor radio. Ik verwacht er geen SACD of DVD-A kwaliteit van, dat zou ook niet redelijk zijn.
Overigens meld je niet wat je precies vindt tegenvallen aan de digitale radio in je woonplaats.
 
Er schijnen in de afzonderlijke regio's nog wel wat verschillen in kwaliteit te bestaan. Maar hier (Oldenzaal) klinkt het prima voor radio. Ik verwacht er geen SACD of DVD-A kwaliteit van, dat zou ook niet redelijk zijn.
Overigens meld je niet wat je precies vindt tegenvallen aan de digitale radio in je woonplaats.

Ik vind de kwaliteit (hoog & laag en dynamiek) in het algemeen nog wat tegenvallen. Ik weet niet wat onze kabelboer doet met het signaal maar, persoonlijk, luister ik liever naar de radio-zenders via de sat dan via de kabel. Het komt bij mij op 1 apparaat binnen dus die vergelijking kan ik wel maken, denk ik zeker als je het hoort op een 'denon avr-1306' receiver (welliswaar een oudje) maar het verschil is opmerkelijk.

Gert.
 
Even vergeleken met Radio 4:

Via de Humax is dat een mpga steam met een sample rate van 48 kHz en een bitrate van 256 kb/s.
Via internet is het een mpga stream met een sample rate van 44,1 kHz en een bitrate van 192 kb/s.

Met beide hetzelfde radio programma opgenomen. Hoog/laag compressie kan ik bij een luistervergelijk niet ontdekken bij de opgenomen Humax file, afgespeeld via mijn PC en externe (goede) DAC.

Wel klinkt de internet stream ietsie pietse beter, maar veel is het niet. Kan te maken hebben met dat de DVB stream geresampled is naar 48 kHz, het native DVB format van Ziggo en de internet stream binnen komt met de oorspronkelijke 44,1 kHz van het CD format.

Digitale radio via de kabel is gewoon hetzelfde als TV maar dan zonder beeld.

Lijkt mij nou niet echt een bug van de Humax. En je kunt niet verwachten dat daar top-audiofiele DA-converters inzitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...zeker als je het hoort op een 'denon avr-1306' receiver (welliswaar een oudje) maar het verschil is opmerkelijk.

Waarom men het op een Denon zeker zou moeten horen volg ik niet, iedere redelijk goede versterker voegt geen zaken toe (dus ook geen 'extra kwaliteit') aan eender welk signaal. Luidsprekers is een heel ander verhaal. Zonder in een 'kijk-eens-wat-ik-heb' achtige discussie te verzanden; laten we het er maar op houden dat mijn luidsprekers zich wel redden.
Na nog eens kritisch naar de kwaliteit geluisterd te hebben kan ik concluderen dat er weliswaar verschillen in de zenders onderling zitten, maar dat de gemiddelde kwaliteit ruim boven de fm zenders uitsteekt. En daar was mijn eerdere opmerking ook op gebaseerd. Ook is het gemis aan hoge- en lage tonen op mijn installatie niet opvallend groot. Het kan dat het bij u anders is; ik kan dit niet onderschrijven.
Als ik wil genieten van topkwaliteit dan luister ik hoe dan ook niet naar radio, maar naar wat ik op dat moment wil horen vanaf een sacd/BR.

Sorry voor deze volledig off-topic discussie, wat mij betreft hierbij gesloten. :wink:
 
Probeer dit eens:

Kijk tv via je favorieten lijst, schakel over op radio, schakel vervolgens weer terug naar tv. Druk nu op Guide en kijk in welke lijst je zit...

Getest.. helaas bij mij "vergeet" ie dan ook de geselecteerde favorietenlijst. ik ga 'm toevoegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
netwerk toegankelijkheid zou makkelijker gemaakt mogen worden, bij rechtstreekse verbinding tussen de humax en pc (krijg hem onmogelijk verbonden)
--------------------------------------------------------------------------
HD opnames spelen niet af op de pc :(
--------------------------------------------------------------------------
Groot gemis tov iPVR-9200C is toch echt opnemen vanuit de buffer.

Dus als je iets leuks tegenkomt terug skippen en opnemen.

Das een groot nadeel van de iHDR5050-c.

--------------------------------------------------------------------------
De iPVR-9200C heb ik terug gebracht omdat het met geen mogelijkheid lukte om opnames naar de pc te krijgen.

Zit er hard over na te denken om de iHDR5050-c om de boven genoemde punten :sad:

Als dit aangepast zou kunnen worden bij een update dan zou ik hem zeker houden.
 
netwerk toegankelijkheid zou makkelijker gemaakt mogen worden, bij rechtstreekse verbinding tussen de humax en pc (krijg hem onmogelijk verbonden)
De Humax is alleen te bereiken via ftp.

Username: HumaxFTP
Wachtwoord: 0000

HD opnames spelen niet af op de pc :(
HD opnames zouden gewoon moeten afspelen dus dit ligt waarschijnlijk toch aan jouw pc.

Groot gemis tov iPVR-9200C is toch echt opnemen vanuit de buffer.

Dus als je iets leuks tegenkomt terug skippen en opnemen.

Das een groot nadeel van de iHDR5050-c.
Dit staat al heel lang op de wishlist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
netwerk toegankelijkheid zou makkelijker gemaakt mogen worden, bij rechtstreekse verbinding tussen de humax en pc (krijg hem onmogelijk verbonden)

Je moet er wat moete voor doen maar de Humax in een thuisnetwerk hangen of rechtstreeks aan een PC is niet moeilijker dan welk willekeurig ander apparaat met UTP verbinden.

--------------------------------------------------------------------------
HD opnames spelen niet af op de pc :(
--------------------------------------------------------------------------
Tja als je al geen verbinding met de Humax kan maken :?: Probeer eens VLC media player: https://www.videolan.org/

Heeft er bij mij geen moeite mee om de .TS files af te spelen Voor HD heb je echter wel een snelle PC nodig.

Groot gemis tov iPVR-9200C is toch echt opnemen vanuit de buffer.

Mee eens ;)
 
Thnx voor jullie snelle reply's


I know alleen via FTP...krijg hem wel aan de praat als ik hem in de wireless router hang die ik heb gekregen van I Net provider.....maar met geen mogelijkheid rechtstreeks van Humax naar pc.
Heb voor de zekerheid 2 pc's verbonden das binnen 10 seconden gefixt.....
vndaar mijn vraag of dit mogelijk is met de Humax.

Volgens mij moet rechtstreekse verbinding wel mogelijk zijn toch?



Snelle pc is denk ik het probleem niet. Zat al te denken aan de codec's ws is dit het probleem, ga ff die VLC media player proberen.

Thnx so far, keep u informd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan