• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bereikbaarheid en uitleesbaarheid van Modems

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo heeft dit ingesteld op 40 mbit.
Dit wordt ook verklaard door de jongens van datacom van ziggo hier heb ik nog contact mee na mijn Multikabel werktijdperk.

Waarom haal ik anders ook precies 40 mbit snachts?

Snachts is het wel goed overdag is het om te huilen.
Het lijkt me eerder een probleem in je profiel of je modem, anders zou iedereen in Schagen en omgeving ook maar 1 downstream hebben. Wat zegt de helpdesk er van ?
 
Ziggo heeft dit ingesteld op 40 mbit.
Dit wordt ook verklaard door de jongens van datacom van ziggo hier heb ik nog contact mee na mijn Multikabel werktijdperk.

Waarom haal ik anders ook precies 40 mbit snachts?

Snachts is het wel goed overdag is het om te huilen.

Waarom haal ik met 1 downstream dan wel 50 mbit?
 
Waarom haal ik met 1 downstream dan wel 50 mbit?

Plaats eens een screenshot van je modem log dan?

Werd net gebeld door ziggo zowaar dat het probleem gevonden is en het is op netwerk nivo en wordt zo spoedig mogelijk opgelost geldt niet alleen voor schagen maar voor hele dekkingsgebied vertelde betreffende man.
 
Het lijkt me eerder een probleem in je profiel of je modem, anders zou iedereen in Schagen en omgeving ook maar 1 downstream hebben. Wat zegt de helpdesk er van ?

Ik heb dus het zelfde probleem (1 Downstream) en woon net als mennog ook in Schagen. De helpdesk heeft gezegd dat dit niet klopte maar vertelde er niet bij of dit aan mijn modem lag of aan de infra van Ziggo.
 
Ik heb dus het zelfde probleem (1 Downstream) en woon net als mennog ook in Schagen. De helpdesk heeft gezegd dat dit niet klopte maar vertelde er niet bij of dit aan mijn modem lag of aan de infra van Ziggo.

Ik heb net me oud collega gebeld ligt niet aan je modem.
Ik heb er namelijk 3 thuis liggen 2 arris en een ander type uu nogwat.
En die heeft het ook.
Infra van ziggo heeft capaciteits problemen op sommige kaarten op de cmts (centrale ziggo in je plaats)
 
Waarom haal ik met 1 downstream dan wel 50 mbit?

Ben je niet in de war met je upstream Elsido ?
Dat is er maar 1

Downstream is 4 kanalen, en in de meeste multikabel gebieden 3 kanalen.
50Mbit op 1 kanaal kan theoretisch alleen maar (als de stream echt vol open zou staan) als je de enige bent die op dat moment gebruik maakt van die cmts-interface.
 
capaciteits problemen op sommige kaarten op de cmts (centrale ziggo in je plaats)
Ah, vandaar dat niet iedereen in Schagen het heeft. Als je toevallig op zelfde interfacekaart zit als Wolfman zitten jullie in hetzelfde schuitje.
Hebben ze nog gezegd hoe snel "zo spoedig mogelijk" ongeveer is ?
 
Ah, vandaar dat niet iedereen in Schagen het heeft. Als je toevallig op zelfde interfacekaart zit als Wolfman zitten jullie in hetzelfde schuitje.
Hebben ze nog gezegd hoe snel "zo spoedig mogelijk" ongeveer is ?

Helaas niet (duurde bij mij al 3 maanden) maar betaal al 3 maanden niks loopt ook een klacht.
 
Internetter,
Signaalwaarden overzicht staat eerder in deze draad:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=191386&postcount=62

Omdat (tussenliggende) versterkers dit signaal-niveau eenvoudig kunnen corrigeren zijn S/N waarden, symbolrates, protocols, (un)correctable codewords netzo goed indicatoren die moeten worden betrokken bij de be-oordeling van een verbinding.

Ik zou verder graag horen wat er in Schagen nu werkelijk fout stond. Ik begreep van mennog dat die drie downstream-kanalen heel even in de lucht leken te komen, om vervolgens even snel af te sterven. Ik kan daar even vlug geen instelling bij bedenken.......:roll:

Mees de Roo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan