• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen met Motorola Modem SBV5121E

  • Onderwerp starter renata01
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

renata01

Mijn moeder heeft het Alles in 1 pakket van Ziggo. Sinds ze er ook draadloos internet bij heeft, heeft ze steeds problemen met de internetverbinding. Deze valt steeds weg. Ze heeft een draadloze router van Netgear erbij. Normaal gesproken brandt er op de USB adapter een blauw lampje. Deze is steeds uit, vervolgens is het Ziggo logo onderin de werkbalk rood ipv groen.

Daarom heb ik laatst alles verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd. Dit leek goed te gaan. Helaas was dit niet zo, er waren weer dezelfde problemen met de verbinding. Dus daarom weer alles verwijderd en wilde ik weer alles opnieuw installeren. Op 1 of andere manier wil dat nu niet meer. Ik ben nu steeds bij de stap dat ik de modem moet activeren via activatie in de adresbalk in te toetsen. Er wordt dan aangegeven dat er verbindingsproblemen zijn, terwijl ik de meegeleverde netwerkkabel vanuit de modem naar de laptop heb aangesloten. Klik ik op verbindingsproblemen vaststellen wordt er aangegeven dat er iets met de modem of router aan de hand is. Op dat moment heb ik de router nog niet weer aangesloten omdat in de handleiding staat dat dit na activatie van de modem moet worden aangesloten. Dus zou je denken dat het aan de modem ligt. Maar als ik naar netwerkverbindingen ga, wordt er aangegeven dat er wel een verbinding is.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Of doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt.
 
welke router type ? Welke afstand naar router ? Ontvangst sterkte ? Bedraat gaat het dus goed ?
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Het is de Netgear router GB111-2ESNLS. De afstand van elkaar is niet zo groot. Ze staan naast elkaar. De ontvangst sterkte is moeilijk te zeggen nu, omdat ik nu niks heb aangesloten.

Bedraad gaat in zoverre goed dat ie wel verbinding heeft, maar ik dus niet op internet kan.
 
Je komt opnieuw op de activatiepagina terwijl je het modem al geactiveerd hebt begrijp ik. In dat geval moet het modem opnieuw geactiveerd worden (logisch, beetje stom alleen dat het nu moet). Als je de codes nog hebt kan je het zelf doen, anders kan de HD het voor je doen.
 
Ik heb inmiddels weer draadloos internet, alleen werkt het nog niet optimaal. Regelmatig als het blauwe lampje op de usb-adapter niet knippert maar stil blijft staan of dat het lampje geheel uit is, dan valt de verbinding weg. Vervolgens als ik de usb adapter eruit haal en er weer in doe, doet ie het meestal wel weer, maar is wel erg vervelend. Kan het zo zijn dat er iets met de usb adapter aan de hand is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan een brakke USB adapter zijn.. Misschien is de USB aansluiting brak?? Is het wel een USB 2.0 aansluiting, en geen 1.0?? Dat zou je even uit moeten sluiten met bv een USB muis/webcam??
 
De muis werkt verder prima in de USB uitgang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan