• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Antenne versterker en internet vraag. Hoe te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis eigenlijk heel simpel.
Kabel komt binnen, gaat naar de AOP toe.
Van de AOP gaat ie naar de versterker toe.
De data aansluiting op de versterker gaat naar het modem toe.
De Tv/radio aansluiting gaat naar de radio of de tv toe.
In de tv gaat meestal het mannetjes plug, radio gaat meestal het vrouwtjes plug.
Versterker had ie gelijk ook eef moeten ophangen.
Je moet Ziggo opbellen het verhaal uitleggen, dan komen ze gerust wel langs om het op te lossen..:wink:

grtz bas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe lang is het eigenlijk geleden dat het door een monteur is geinstalleerd?

De monteur heeft zeker geen goed werk geleverd, en dit zou naar mijn mening ook door Ziggo hersteld moeten worden, maar ik kan me wel voorstellen dat Ziggo dit niet gaat doen op hun kosten als de installatie al geruime tijd geleden is uitgevoerd, en er nooit is gereclameerd dat het niet in orde is, en dat kan ik me ook goed voorstellen.
 
Het is circa 3 weken zo geinstalleerd. De eerste week dacht mijn vader dat het wellicht aan de 'nieuwe' aansluiting lag(administratief nog niet alles in orde)

Week 2 was er onderhoud in de wijk, dus dacht laat ik afwachten, en week 3 gebeurde het elke avond (na circa 17:00 daarvoor wel redelijk)

Toen ben ik even gaan kijken, en kan ik me voorstellen dat het aan de aansluiting ligt :)

We hebben nu enkel de antenne versterker(gevoed door stroom) er tussenuit gehaald(tussen de aop-->dataverbinding) en het lijkt nu al goed te gaan. Nu zelf de OAP ook maar vervangen, en daar de verdeler/versterker voor tv/radio/data op, dan is het helemaal zoals het hoort. Hij heeft een Arris modem trouwens.

Als het dan nog niet werkt bellen we Ziggo wel. Maar 0900 nummer en een hoop onkunde nodigt niet aan om meteen te bellen :)

(zijn ook goede medewerkers trouwens!) Maar eerste reactie was dat mijn vader zijn PC moest opschonen??? telefonie werkt eook niet pfff :mrgreen:


edit: 2 keer gebeld een keer 'oude' situatie, signaal was zwak, en ze kon de modem niet updaten???

tweede keer(nog geen eens 100% enkel zonder gevoede versterker VOOR de datakabel) was het signaal keurig zeiden ze:)
 
Het is heel goed zelf te doen. Alleen zou dit eigenlijk door Ziggo hersteld moeten worden, op hun kosten uiteraard, gezien het feit dat de monteur een rommeltje heeft achtergelaten. Had men ten tijde van de installatie ook niet akkoord mee hoeven gaan, maar dat terzijde.
 
Het is heel goed zelf te doen. Alleen zou dit eigenlijk door Ziggo hersteld moeten worden, op hun kosten uiteraard, gezien het feit dat de monteur een rommeltje heeft achtergelaten. Had men ten tijde van de installatie ook niet akkoord mee hoeven gaan, maar dat terzijde.


Alsje niet weet hoe het eruit moet komen te zien, kan je ook niet protesteren...Niet iedereen kijkt/weet/zoekt hoe zoiets werkt, als het naar werkt. En dat deed het de eerste 2 dagen wel...

Maar ja, laten oplossen kan, maar ja hoop frustratie en tijd, fix het zelf wel even :)
 
Ben ik op zich geheel met je eens, alleen of het materiaal netjes aan de muur bevestigd zit, of rommelig op de grond van de ruimte ligt is al wel een duidelijke indicatie. :wink: Is geen kritiek overigens, meer een opmerking in het algemeen dat mensen soms best kritischer mogen zijn tov het opgeleverde werk. Het oog wil ook wat zeg ik dan altijd maar, en dat is zeker van kracht voor zichtwerk, ook al zit het in de meterkast.

De netheid van werken, en de netheid van het opgeleverde werk is iets wat je zonder kennis kan beoordelen ;) Het oog zegt voldoende.

En waar nodig kunnen we je hier wel ondersteunen bij het opnieuw aansluiten.
Je kan ook eens met Ziggo bellen en de situatie voorleggen, nooit geschoten is altijd mis ;) Er zit neem ik aan gewoon garantie op het geleverde werk, en daarvan kan je gebruik maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan