• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hickups

Status
Niet open voor verdere reacties.
NPO heeft eerst een aanpassing gedaan op Ned3HD. Dit leek te helpen voor velen.
Daarna hebben ze deze wijziging doorgevoerd op de andere 2 HD netten.

Ik denk dat de wijziging resulteert in minder hickups (was om de 5-6 minuten).

Nou, ik heb de indruk dat die aanpassingen bij mij dus juist de hick-ups veroorzaken / intorduceren, gezien het feit dat ik er eerst helemaal geen last van had en blijkbaar na deze aanpassing wel :!:

Even wat off-topic:
Het enige wat ik gelijk na aankoop heb moeten doen is de vertraging in de Humax op 200 ms zetten om het geluid en beeld bij HD synchroon te krijgen. Gelukkig is de afwijking op alle zenders min of meer hetzelfde, dus daar is nu gelukkig goed naar te kijken :)
Dat was met de Samsung wel anders (niet om aan te zien en op elke zender anders) dus geluid vertragen in de Denon was hier geen oplossing.
 
Zondagavond 25-10 bij Paul de Leeuw 2 x hickup Ned 1.

Kruispunt 25-10 Ned 2. 1 x hickup. :?:?:?
 
1x hickup tijdens Paul de Leeuw maar vind het volume verschil veel hinderlijker dan die hickup,daarom weer terug naar PCM.
Hoop dat er aan dat volume nog wat gaat gebeuren.
 
NED 3 HD, Hickup in ONM, 19:17 uur. PC: 3994

Gisteren (Zondag 25-10-2009) ook een paar keer gehoord (Ned 1 en 3 gekeken).
 
Nog steeds hick-ups

"Mooi" dat een aantal mensen in ieder geval constateren dat het dus nog niet (helemaal) opgelost is :!:
Vanavond bij mij op Ned 1 HD ook alweer twee keer.
De vraag is dan natuurlijk of er verder nog iets gaat gebeuren :?:

TVdigitaal, kan jij daar wat van zeggen :?:
 
"Mooi" dat een aantal mensen in ieder geval constateren dat het dus nog niet (helemaal) opgelost is :!:
Vanavond bij mij op Ned 1 HD ook alweer twee keer.
De vraag is dan natuurlijk of er verder nog iets gaat gebeuren :?:

TVdigitaal, kan jij daar wat van zeggen :?:

Heb zelf de problemen niet meer waargenomen, maar ze komen volgens jullie dus ook niet zo frequent voor.

We zijn inmiddels weer in overleg met de omroep om te kijken of men nog e.a. kan aanpassen voor het oplossen van de hik en ook het volume verschil wat jullie ervaren. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.
 
Oorzaak van hick-ups?

Heb zelf de problemen niet meer waargenomen, maar ze komen volgens jullie dus ook niet zo frequent voor.

We zijn inmiddels weer in overleg met de omroep om te kijken of men nog e.a. kan aanpassen voor het oplossen van de hik en ook het volume verschil wat jullie ervaren. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Is het (technisch) duidelijk waar de hick-ups en het lagere geluids-volume bij Dolby nou eigenlijk vandaan komen :?:
Lijkt me minstens een voorwaarde om het ook echt op te kunnen lossen :!:
Ik zou daar graag ook enige uitleg over horen / zien.

Blijkbaar hebben ze in Hilversum wel wat gevonden en gedaan dat helpt, gezien de reacties dat het probleem minder is, maar blijkbaar is de echte oorzaak en daarme een mogelijke oplossing nog niet boven water......:rolleyes:
 
ook hier hickups (4711 gebied)

Ook ik heb last van hickups op alle rtl zenders en ook op ned 3. Ik kijk overigens niet HD maar "gewoon" digitaal. Ik heb hier twee decoders staan, eentje beneden in de woonkamer en eentje in de slaapkamer. Beide decoders tonen deze hickups. Het beeld hicked maar het geluid gaat gewoon verder. Ik heb ook al op de storingspagina van Ziggo gekeken, maar daar staat helemaal niets over de hickups.
 
Ook ik heb last van hickups op alle rtl zenders en ook op ned 3. Ik kijk overigens niet HD maar "gewoon" digitaal. Ik heb hier twee decoders staan, eentje beneden in de woonkamer en eentje in de slaapkamer. Beide decoders tonen deze hickups. Het beeld hicked maar het geluid gaat gewoon verder. Ik heb ook al op de storingspagina van ziggo gekeken, maar daar staat helemaal niets over de hickups.
Dit is een andere storing,waar het hier over gaat zijn juist hickups in het geluid.
 
Hickups Ned. 1-2-3

De frequentie van de hickups op Ned 1-2-3 HD nemen weer toe.
Ik heb de laatste week op de verschillende zenders weer meerdere hickups waargenomen.

5103HN Brabant:sad::sad::sad::sad::sad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan