• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

4g internet in buitenland

roon2

Forum Gebruiker
Berichten
91
Weet iemand mij te vertellen of Ziggo mobiel plannen heeft om 4g internet in het buitenland aan te bieden en wanneer.
Wat is begrijp krijg je nu geen 4g maar slechts 2 of 3g

Bij voorbaat dank

Ronald
 
Weet iemand mij te vertellen of ziggo mobiel plannen heeft om 4g internet in het buitenland aan te bieden en wanneer.
Wat is begrijp krijg je nu geen 4g maar slechts 2 of 3g

Bij voorbaat dank

Ronald

Volgens mij bied Ziggo niets aan in het buitenland. Je gaat roaming gebruiken als je in het buitenland bent en dan kun je dus van elke provider gebruik maken. Als deze 4G aanbied en je toestel is ook 4G dan lijkt mij dat je dit ook krijgt als het ontvangst en dekking voldoende zijn.

Maar vaak is de dekking in het buitenland minder voor 4G doordat er veel buitengebieden zijn (NL is niet zo groot dus snel overal 4G dekking) dus uitgestrekt zijn en hierdoor val je snel terug op 3G of 2G.

Meestal kun je wel achterhalen welke providers er in een bepaald gebied actief zijn. Als je weet waar je heen gaat kun je zo zien of je voldoende 4G dekking hebt. Je kijkt dan bij de lokale providers in de land op de site.
 
Dit klopt niet. Ziggo vermeldt uitdrukkelijk op haar website dat 4g in het buitenland niet mogelijk is: https://goo.gl/NlSj0X
Ziggo (=Vodafone) heeft geen overeenkomst met buitenlandse providers om van hun 4g netwerken gebruik te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit klopt niet. Ziggo vermeldt uitdrukkelijk op haar website dat 4g in het buitenland niet mogelijk is: https://goo.gl/NlSj0X
Ziggo (=Vodafone) heeft geen overeenkomst met buitenlandse providers om van hun 4g netwerken gebruik te maken.

Vodafone zelf dus wel.
Ik had dit jaar in Italie een perfecte 4g dekking en dat kan dus via ziggo niet helaas.
Dus daarom de vraag wanneer wel? of misschien nooit?
 
Vandaag met ziggo gebeld om te vragen of het mogelijk was uit de bundel te bellen, smsen en te internetten in de EU. Was geen probleem. Abbo werd omgezet naar Vodafone red en het was geregeld. Nu onbeperkt bellen en smsen en 5GB data in de EU voor 22,50. Binnen een week wordt het abo omgezet inclusief nummerbehoud
 
Voor één nummer €22,50?

Hebben hier Family 4G met 2 nummers voor €27,50
Onbeperkt bellen, SMS'en 3Gig data

Als ik over moet voor 2 nummers naar Vodafone ben ik dus €45 kwijt
Gaat er niet leuker op worden.. €17,50 meer betalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand mij te vertellen of ziggo mobiel plannen heeft om 4g internet in het buitenland aan te bieden en wanneer.
Wat is begrijp krijg je nu geen 4g maar slechts 2 of 3g

Bij voorbaat dank

Ronald

Hoi Ronald
Ik heb via ziggo een Vodafone Red afgesloten voor 21.50 met onbeperkt bellen en sms'en en 5Gb internet met bellen en internetten in het buitenland. Sinds deze maand krijg je ook nog een hoop extra's. Zie voor meer info onderstaande pagina. Ergens onderaan staat info over Vodafone en ziggo
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/?duration=2&cmpid=00306m_%7CCor_Vodafone_red_high%7Cvodafone_red%7Cvodafone%20red%7C%7C
 
Je belt met Ziggo en zij kunnen je al overzetten naar Vodafone?
Dat is wel handig!
Ik dacht dat dit nog even gescheiden bleef.
Er komt ook iets voor ZiggoMobiel werd mij verteld door Ziggo maar zelf de knoop doorhakken en overstappen naar Vodofone klinkt ook wel prettig.
 
Ik heb met ziggo gebeld met de vraag of internet in het buitenland ook beschikbaar is bij ziggo, ze hebben me toen door verbonden met Vodafone zij hebben alles geregeld inclusief nummerbehoud ( duurt een maand). Heb je nog meer producten van ziggo dan krijg je als extra verdubbeling van je internet bundel (10GB), gratis zenderpakket en internet beveiliging.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan