• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarschijnlijk een verkeerde headend configuratie, is elders op het forum gemeld. Zal morgen naar gekeken worden.

Begrijp niet precies wat met "verkeerde headend configuratie" bedoeld wordt. Heb tevergeefs geprobeerd hierover iets terug te vinden op het forum.

Is dit een probleem dat door Ziggo opgelost moet worden, en geldt dit probleem voor iedereen die Nederland 1 en 2 HD ontvangt?
 
Begrijp niet precies wat met "verkeerde headend configuratie" bedoeld wordt. Heb tevergeefs geprobeerd hierover iets terug te vinden op het forum.

Is dit een probleem dat door Ziggo opgelost moet worden, en geldt dit probleem voor iedereen die Nederland 1 en 2 HD ontvangt?
Zoals ik dit begrijp is dit is inderdaad een Ziggo probleem. Het signaal wordt op de kabel gezet bij de 'headend'. Dit zijn er meerdere (zie verschillende netwerk IDs). Ik had bijvoorbeeld wel teletekst op Ned.1,2 HD, maar zit waarschijnlijk op een ander deel van het netwerk.
 
De reden om de V65 niet te testen, ondanks dat ik deze van Anoniem heb mogen ontvangen, was omdat een aantal testers hebben aangegeven dat er in sommige gevallen een reboot (harde knal en na 20 sec. weer beeld) op zou treden. Deze reboot heeft bij mij zeker 1 tv gesloopt, wellicht 2. Beide keren een hoogspanningstrafo kapot.
Heeft iemand nog reboots gehad na de installatie van de V66?

Gr, Gerard

P.s. De reboots die ik destijds kreeg (10x per dag) was op mijn 9604, i.c.m. een Alphacrypt en alleen op de now-next balk. Wellicht is dat de reden waarom de now-next balk zolang afwezig is geweest.
 
Vanavond de nieuwe firmware geinstalleerd op mij 37pfl9604, hierbij de eerste indruk:
+ geen blokstrepen meer gezien
+ teletekst op alle zenders, informatie wordt direct bij het inschakelen van het kanaal binnengehaald
+ ondertiteling bij zenders zoals 13th street, discovery science, history etc
+ bij overschakelen naar een kanaal verschijnt na 2 a 3 seconden de now-next balk bovenin
+ software draait stabiel

- EPG erg traag
- ondertiteling verdwijnt tijdelijk als volume wordt bijgesteld (als de grafische volumebalk in beeld is)

Het wat later verschijnen van de now-next balk heeft denk ik te maken met het binnenhalen van programma informatie. Heel af en toe wordt alleen de naam van het volgende programma getoond. Lijkt erop dat de informatie van het huidige programma dan nog niet bekend is. Oorzaak ligt denk ik in het feit dat Philips de volledige EPG info niet in het geheugen laadt. Wellicht is dit een beperking van de tv, helaas :(

Al met al een positieve ervaring.

4/11/09 SMiT cam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
- De now/next balk komt niet als je via de EPG een zender selecteert

Klopt inderdaad. Of het echt noodzakelijk is om deze info bij overschakelen via de EPG te tonen is een tweede. Je selecteert in de EPG een programma. Kan me de keuze om in dit geval niet nogmaals de now-next balk te tonen wel voorstellen.
 
De reden om de V65 niet te testen, ondanks dat ik deze van Anoniem heb mogen ontvangen, was omdat een aantal testers hebben aangegeven dat er in sommige gevallen een reboot (harde knal en na 20 sec. weer beeld) op zou treden. Deze reboot heeft bij mij zeker 1 tv gesloopt, wellicht 2. Beide keren een hoogspanningstrafo kapot.
Heeft iemand nog reboots gehad na de installatie van de V66?

Gr, Gerard

P.s. De reboots die ik destijds kreeg (10x per dag) was op mijn 9604, i.c.m. een Alphacrypt en alleen op de now-next balk. Wellicht is dat de reden waarom de now-next balk zolang afwezig is geweest.

Hoogspanningstrafo's ken ik wel van de oude CRT's, maar in een LCD TV? Waar zitten die?
En die heb je inmiddels onder garantie laten vervangen, op twee TV's?

Groet,
JW
 
Klopt inderdaad. Of het echt noodzakelijk is om deze info bij overschakelen via de EPG te tonen is een tweede. Je selecteert in de EPG een programma. Kan me de keuze om in dit geval niet nogmaals de now-next balk te tonen wel voorstellen.
Niet alleen dat. Er komt geen enkele OSD melding zoals ik al aangaf. Dus als je vanuit de EPG een kanaal selecteert wat niet in je pakket zit, krijg je geen melding van de CAM maar alleen zwart beeld.
 
test

de eerste bevindingen zijn goed tekst nu ook bij discovery hd in History hd blokjes patroon is nu ook over bij het over zappen naar Discovery hd
 
Vanavond de software geinstalleerd op een 42pfl9664 met een SMIT cam

USB stick erin, gelijk herkent en vervolgens word de software ge updated.
reboot en direct weer tv kijken.

+ now next balk is er nu wel, heb ik in voorgaande weken dat ik mijn tv had erg gemist. (komt alleen een klein beetje laat in beeld, dus met zappen kun je niet zo snel zien wat er op tv is.

+ Teletext werkt gewoon, geen problemen.

+ geen blokjes/storingen vanavond gezien

+ Net tv + HOME menu werken nu sneller naar mijn idee

+ Als ik in HOME menu ben zie ik nog in de achtergrond de tv zender waar ik naar aan het kijken was, ik kan me niet herinneren of dit altijd zo was.

- nog geen geluid achter de EPG


Verder nog niks opgevallen na een 2 tal uurtjes kijken. (kon niet te veel testen, mijn vriendin wou tv kijken. :lol:)
 
Ik deel de bevindingen van de vorige melder, voor wat betreft de cache van teletext en van de now/next melding. Deze wordt erg kort weer gegeven.

Alles werkt voor zover ik heb kunnen beoordelen naar wens. :thumb up:

Kreeg in de vorige versie een aantal keren een foutmeldign, waarbij de smartcard wordt gecontroleerd. Niet sorend en wellicht normaal.

Ook viel mij op dat ik nadat ik de tv stand by heb gezet en vervolgens uitschakel dit niet direct geneurt maar pas bijde 2e keer. ook verschijnt het blauwe Philips scherm niet altijd.

Zojuist weer even gecontroleerd met .66 en nu weer 2 keer toetsen om uit te schakelen, maar wel blauw scherm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan