• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo TV app wordt Horizon Go app

MS is gestopt met het ondersteunen van Silverlight in hun eigen browser, het is aan Ziggo om de horizon.tv website om te zetten naar html5, maar heb begrepen dat dat nu niet hun prioriteit heeft.

Monteur van UPC was hier voor installatie van de Horizon Box. hij vertlede dat hun hele systeem (waar de monteurs etc. mee werken) op Silverlight draait. Dat gaat dan nog wat worden bij UPC/Ziggo
 
re

Heb Nokia 920 met nu nog windows 8.1. straks windows 10.
Kan Horizon Go opstarten en ook kan ik inloggen. Maar als ik dan een zender wil kijken, dan wordt er om installeren van Silverlight gevraagd. Helaas ondersteunt Microsoft Silverlight niet meer en kan ik het ook NIET installeren.
M.a.w. Leuke app maar voor Windows Phone gebruikers blijkbaar niet te gebruiken.
Iemand een ideetje?
Ook Microsoft Edge in de nieuwe Win 10 op mijn pas aangeschafte laptop weigert met Silverlight te werken. Firefox waar ik normaal mee werk, kan wel afspelen, maar geeft geregeld video stream fout.
Al met al om hopeloos van te worden.

Via Firefox.
 
Op de PC wordt gebruik gemaakt van de Silverlight plugin. Bij diverse browsers moet je hiervoor expliciet toestemming geven.

Ik zal wel een roepende in de woestijn zijn, maar waarom in vredesnaam "Silverlight" ?

Twee jaar vóórdat "horizon.tv" startte is Microsoft al gestopt met ondersteuning.

Verder zit het vol beveiliginsglekken,
dit is bijv. uit de krant van vandaag (16 maart 2016) (!):

https://www.theguardian.com/technol...es-new-york-times-bbc-ransomware-malvertising

"The malware was delivered through multiple ad networks, and used a number of vulnerabilities, including a recently-patched flaw in Microsoft’s former Flash competitor Silverlight, which was discontinued in 2013."


Waarom geen open standaard zoals HTML 5 Video ?

Waarom een plugin verplichten van een fabrikant die bekend staat om de slechte kwaliteit van hun software ??
 
Moet het wel werken: :censored:

horizon_tv_2016-05-02_01.PNG
 
Er is niet bepaald ruchtbaarheid aan gegeven dat je ook TV kan kijken via je browser. Ik heb het nu pas ontdekt.

Het werkt, dat is al heel wat. Met Silverlight, ja dat snap ik ook niet. Altijd nog beter dan Flash. Helaas alleen onder Windows dus, niet onder Linux.


Ik heb ook de Windows 10 app geïnstalleerd. Die werkt niet. Kan geen verbinding maken met de UPC server is de melding. Geen idee wat er mee kan zijn. Internet verbinding doet het gewoon.
 
Fout antwoord dat "Altijd nog beter dan Flash". Met dat (niet meer ondersteunde) silverlight beperk je die toegang tot windows only en (met dat WEL ondersteunde, inclusief alle gevaren) flash draait het ook onder Linux.

Het werkt, dat is al heel wat. Met Silverlight, ja dat snap ik ook niet. Altijd nog beter dan Flash. Helaas alleen onder Windows dus, niet onder Linux.
 
Ik zit nu een beetje te spelen met de Ziggo GO app voor Windows. Wat is deze fijn zeg.
Menu indeling voelt voor mij veel logischer aan. Niet bijvoorbeeld een onnodig MyPrime menu als je dezelfde content gewoon kan filteren in het On Demand menu. En ook de optie om enkel dingen te filteren die je kan huren.
 
Erg lastig dat je elke keer weer je gebruikersnaam en ww moet intikken. Erg vreemd dat men je algemene Ziggo gebruikersnaam en ww hanteert om in te loggen. Wil je je kinderen laten kijken, hebben ze meteen toegang tot je complete abonnement en internet instellingen.
 
Met de Windows 10 app is dat niet het geval: 1 x login en wachtwoord invullen en de app onthoud de gegevens.

Wat het laatst is bekeken wordt onthouden, daar kan ik mee leven.
 
Terug
Bovenaan