• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Peter :),

Ik ben vandaag pas op dit forum, heb gister de Humax besteld. Begrijp ik goed dat je met dat tooltje van jou, als het af is, bestanden naar de Humax kan converteren? Zoals MKV? Dat zou echt geweldig zijn :D!

Groeten :)

Niet helemaal. Je moet een programma hebben zoals bijv. VLC Media Player om een .ts files te maken. Het tooltjes van Peter maakt dan de bijbehorende .hmt en .nts bestanden die de Humax nodig heeft om de .ts file goed af te spelen.

Edwin
 
Oke, en die moet je dan in een map zetten?

Ik zie trouwens niet op VLC hoe je het moet converteren (Ik gebruik Mac OSX Leopard als dat relevant is).

Overigens beschik ik ook over Quicktime Pro, als die dat ook kan converteren.
 
Oke, en die moet je dan in een map zetten?

Ik zie trouwens niet op VLC hoe je het moet converteren (Ik gebruik Mac OSX Leopard als dat relevant is).

Overigens beschik ik ook over Quicktime Pro, als die dat ook kan converteren.

Hi Gaston,

zodra je alle nodige bestanden (*.HMT en *.NTS) hebt aangemaakt vanuit het *.TS bestand, kun je deze alle 3 op verschillende manieren op de 5050c afspelen:

(1) Zet ze op een USB HDD en plug deze in de 5050c. Dan kun je ze rechtstreeks van de ext USB HDD afspelen. Of je copieert ze eerst naar de interne HDD.
(2) Hetzelfde maar nu met een USB Flash key (tot zo'n 16 GB).
(3) Koppel je PC via FTP aan de 5050c en copieer de 3 bestanden in de Video folder van de 5050c interne HDD. Dan verschijnen ze ook in de Media lijst.

-Peter-
 
Bedankt voor de tips, maar die programma's draaien niet op een Mac en ik heb geen zin om Windows op m'n Mac te zetten. Ik blijf dus nog even zoeken en knoeien :wink:

Voor het gebruik op een iPod, AppleTV of Mac kun je de TS met Handbrake converteren naar h264.
Tip: vergeet niet 'Deinterlace' aan te zetten!

Moet het persé op DVD gebruik dan iTV2DVD daarmee kun je één of meerdere TS file's (inclusief DVB/Teletekst ondertiteling) direct op een DVD zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb trouwens net een gedownloade film omgezet naar .ts. Klopt het dat er dan wat kwaliteit verloren gaat, of zie je dat niet op de Humax?
 
Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres.
Interessant tooltje zo te zien. Is een beta testversie al ergens te krijgen? Ik heb wel interesse!
 
Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres. :oyeah:

Is een beta testversie al ergens te krijgen? Ik heb wel interesse!

Zoals je zelf al quote: laat aan Hillpet even weten hoe hij een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop hem een email adres.
 
filetransfer humax 5050

Filezilla werkt prima voor filetransfer van en naar pc (ca 6mb/sec).
VideoReDo TVSuite v3.1.5.565 zet de ts files probleemloos en snel om in dvd.




Ik heb wel duidelijk gevonden dat van de PC naar de Humax echt (nog) niet gaat. Ik begrijp dat er een tool voor ontwikkeld wordt o.id.

Van de Humax naar de PC naar DVD staat ook veel over geschreven, maar mij is het ook nog niet gelukt. Ik heb al heel veel tools geprobeerd om TS files te converteren en ze beginnen allemaal hoopgevend aan de klus, maar na een lange conversie is het resultaat een onleesbaar bestand, een bestand met veel te lage resolutie of een bestand in de verkeerde beeld verhouding. Het TS bestand kan ik probleemloos op m'n iMac afspelen en dat ziet er prachtig uit, maar naar DVD lukt van geen kanten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan