• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Conversie van bestanden van en naar Humax 5050c

Status
Niet open voor verdere reacties.
Keep up the good work :thumb up:
Als je dit voor elkaar krijgt ben je een held voor veel Humax gebruikers :thankyou:

Kan-nie-wachte-nie :pompom:
Kleine update tussendoor. Ik ben inmiddels in staat om van MPEG-2 TS bestanden de NTS en HMT bestanden te genereren zodat de 5050c ze weer kan afspelen (van de USB-stick, de externe USB HDD en de interne HDD, nadat ik alle drie de bestanden via FTP erop gezet heb). Trick modes zijn nog lastig, fastforward en back gaan wel redelijk, maar hij heeft geen zin in jumps en slepen over de timeline. :evil:

Volgende stap is MPEG-4 (HD recordings). Hiervan is de indeling redelijk anders, en ook de index file is daardoor behoorlijk anders.

Mochten er mensen zijn die mee willen beta testen, laat even weten hoe ik een zip-bestand ergens kan plaatsen, of drop mij een email adres. :oyeah:

-Peter-
 
Trick modes zijn nog lastig, fastforward en back gaan wel redelijk, maar hij heeft geen zin in jumps en slepen over de timeline. :evil:
Dit probleem had ik zelfs bij het terugzetten via ftp (externe HDD) van een film, die ik had opgenomen met de Humax 5050C.
 
Ik kijk met zeer veel belangstelling uit naar de fileconverter van Peter. Overigens de Humax nu twee maanden in bezit en ben er echt razend tevreden over. Succes alvast Peter.
 
Heel goed werk :applause: precies het tooltje waar ik op zat te wachten.
Dit maakt de 5050C nog een beter. Ik wacht met smart op de software.
 
Kan iemand mij helpen met het kopiëren van bestanden van de Humax naar een USB-drive?

Ik heb de USB-drive (een 16 Gb Lexar) als Ext3 geformatteerd. Mijn Windows PC kan die lezen dankzij een extra driver. Vervolgens stop ik die USB-drive in de USB-aansluiting aan de voorkant van de Humax. Humax zegt netjes dat er een USB-device is aangekoppeld. Ik kan er ook een programma die ik heb opgenomen naartoe kopiëren. Maar als ik dan vervolgens de USB-drive weer aan de PC koppel, herkent hij die wel, maar kan 'm niet meer lezen ?????

T I A


Ben
 
Kan iemand mij helpen met het kopiëren van bestanden van de Humax naar een USB-drive?

Ik heb de USB-drive (een 16 Gb Lexar) als Ext3 geformatteerd. Mijn Windows PC kan die lezen dankzij een extra driver. Vervolgens stop ik die USB-drive in de USB-aansluiting aan de voorkant van de Humax. Humax zegt netjes dat er een USB-device is aangekoppeld. Ik kan er ook een programma die ik heb opgenomen naartoe kopiëren. Maar als ik dan vervolgens de USB-drive weer aan de PC koppel, herkent hij die wel, maar kan 'm niet meer lezen ?????

T I A


Ben

Hoi Ben,

Ik heb het zelfde probleem ondervonden met mijn USB drive. Op de een of andere manier formatteert de humax de drive op een andere manier. Door gebruik te maken van Ext2Fsd in plaats van Ext2Ifs is het me wel gelukt de drive te benaderen.

je kan ook nog explore2fs proberen, deze kan alleen lezen.

Succes Rob.
 
Peter,

Vandaag de beta van je tooltje mogen testen en ik moet zeggen dat het zeer goed werkt. Het enige wat ik nog mis is het icoontje 'NEW' als je de film op de Humax zet. Verder een klasse programma. :thumb up:

Edwin
 
Edwin,

Jij hebt de convertor van Peter al kunnen testen; kun je er wat meer over vertellen?: Werkt de pauze-toets, lukt het met voor-/achteruit spoelen, is het bestand in de Humax-menu te verwijderen?
Heb je het videobestand overgezet via ftp of heb je een usb-stick of -drive gebruikt, en wat was ongeveer de overzettijd?

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan