• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

webspace is ineens niet meer te beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

els!

Met de vernieuwing van de Ziggo website kan ik ineens mijn webspace niet meer beheren! Ik kan nog wel gewoon inloggen en zie dan een lijst met bestanden van mijn eigen website (gelukkig staat de website nog wel online), maar kan deze vervolgens niet meer bewerken. Eind april werkte alles nog perfect: inloggen op webspace-publiek, dan rechtsklikken op een bepaald bestand en bewerken + opslaan... Nu kan ik ineens helemaal niets meer veranderen aan mijn website!

Wie helpt mij met dit probleem? Ik ben ten einde raad!
 
webspace ineens niet meer te beheren

Beste Netjak, dank je wel voor de instructies, maar... ik ben een echte beginner wat dit soort zaken betreft. Bedoel je dat ik verbinding moet maken met de webspace vanuit FileZilla? Kun je alsjeblieft iets gedetailleerder aangeven hoe ik dit allemaal moet doen? Dit is voor mij zo nieuw en ik ben bang dat ik straks (per ongeluk) mijn website kwijtraak die in de webspace staat.... Dus ik wil niets fout doen. :oops: Wil je me alsjeblieft nog even verder helpen? Van Ziggo heb ik tot nu toe nog helemaal geen reactie gehad. Mijn browser is overigens Internet Explorer 8.
Alvast heel hartelijk dank voor je extra hulp (of van iemand anders)!

Groeten van Els (ik laat nog even iets weten als het daarna gelukt is):)
 
Beste Els,

Ja je moet FileZilla downloaden en dan volgens de instructies een verbinding maken met je webspace. Die zie je dan als een soort verkenner aan de rechterkant staan. Aan de linkerkant in FileZilla zie je je harde schijf. Je kunt dan door te slepen bestanden van de harde schijf naar de webspace slepen en andersom. Het werkt echt heel eenvoudig.
 
nog steeds kan ik mijn webspacebestanden niet bewerken

Hallo allemaal, ik heb Filezilla nu zowel op mijn desktop als op mijn laptop geinstalleerd. Inderdaad heel simpel, net als het uploaden en downloaden. MAAR... ik kan de bestanden nog steeds niet bewerken. Op mijn desktop (XP) verschijnt in het linkerscherm wel het Word-icoontje bij het bestand, maar vervolgens heb ik geen verbinding meer met de webspace als ik op bewerken klik... Op mijn laptop (windows 7) verschijnt het Word-icoontje niet in het linkerscherm en kan ik dus ook nog steeds helemaal niets! Ik weet het nu echt niet meer. Had zo'n goede hoop dat het nu ging lukken! :oops: Wat kan ik nu nog doen? Ik weet het echt niet meer!
 
Je bedoelt rechterhelft (webspsce) ipv de linkerhelft (harde schijf)?

In principe moet je je lokale documenten bewerken, die op de harde schijf, en na bewerking de nieuwe versie uploaden. Hoewel FileZilla's intelligentie dat automatisch doet.
Het lijkt er verder op dat je DOC extensie koppeling naar Word gebroken is.

Download het te bewerken bestand naar de HDD, Start Word en open het gedownloade bestand. Lukt het nu wel?, Sla de wijzigingen op en upload het gewijzigde bestand naar de webspace.

In de verkenner kun je het Word document aanwijzen en dan met rechtsklik kiezen voor Openen Met en dan Standaard programma kiezen. Kies Word en plaats zonodig een vinkje bij Dit programma altijd gebruiken.
 
Hoera! Gelukt!

Gisteravond om 22.30 uur is het eindelijk gelukt!! Nadat mijn laptop was gecrasht (en gelukkig een autorestore programma heeft, waardoor alles nu weer in orde is).
In een allerlaatste poging klikte ik bij mijn desktop computer in Filezilla op de menubalk op Bestand (linksbovenaan het scherm) -> En daar verscheen ineens: Bestand bewerken met Word... :) En na het bewerken vraagt Filezilla meteen of het gewijzigde bestand moet worden geupload.... Ja, heel graag! :)
NetJack, ik wil je hééél hartelijk bedanken voor alle tips en simpele instructies. Ik was daar hééél blij mee en zal ze bewaren. Misschien heb ik ze nog een keer nodig, want morgen komt mijn nieuwe computer (bye bye, Windows XP) Ik ben benieuwd of de nieuwe computer (met Windows 7, net als mijn laptop) ook problemen gaat geven. Duimen dus. En NetJak, ik hoop dat je nog veel computer-dummies verder kunt helpen zoals ik. Wat een stress-week is dit geweest!

Ziggo Klantenservice, :no: die mag zich diep schamen: geen enkele reactie op mijn mails, zelfs niet op mijn rechtstreekse mail aan de webmaster.
 
filezilla: DDE execute request failed

Inmiddels nieuwe computer met Windows 7. Filezilla opnieuw gedownload. Bewerken lukt weer niet in de backup van mijn website op mijn eigen HDD (linkerscherm)! Verschillende keren geprobeerd, maar ik kan het bestand alleen bekijken. De knop Bestand op de menubalk geeft ook niet meer de optie bewerken en de Bewerken-knop helpt ook niet. Dan maar het bestandje naar het Bureaublad gesleept. En ja, dan opent Word zich wel en kan ik het bestandje bewerken.... Daarna teruggesleept naar het linkerscherm van Filezilla en vervolgens geupload naar de server. Ik krijg de melding dat de overdracht succesvol is geweest. Het aantal bites verandert echter niet in het rechterscherm, vreemd. Als ik op de server het bestandje open, is het wel degelijk gewijzigd. Kijk ik op mijn eigen website, dan is het echter niet gewijzigd! Ook niet als ik de internetbrowser opnieuw opstart (dat las ik ergens op internet)! Als ik Filezilla wil afsluiten, krijg ik vervolgens steeds de melding: DDE execute request failed + de melding dat er nog steeds een bestand bewerkt wordt en dat de wijziging niet wordt opgeslagen als ik Filezilla afsluit...
Kan iemand mij hierbij helpen? Ik lees overal dat Filezilla zo'n simpel en handig programma is, maar ik blijf het een doffe ellende vinden! Of ligt het toch weer aan ZIGGO??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan