• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Vermelding in telefoonboek

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

eagle90

Sinds ik overgestapt ben van de KPN naar Ziggo heb ik geen vermelding meer op internet in www.detelefoongids.nl
Hetzelfde geld voor mijn moeder.
Wie heeft hier ook last van.
Ziggo zegt dat ze het hebben doorgegeven, maar ik ben bang dat er toch iets niet goed staat.
 
Wie heeft hier ook last van.

Zelf sta ik niet in de telefoongids, maar dat hoef ik ook niet. Wat betreft de vermelding van je telefoonnummer staat dit op de Ziggo site:

vermelding telefoongids

Bij je aanmelding als nieuwe telefonieabonee geef je zelf aan of je telefoonnummer opgenomen wordt in de telefoongids en/of bij telefonische inlichtingendiensten. Als je dit weer wilt veranderen, neem je contact op met mijn collega`s van de Klantenservice.


Er is mij niet bekend hoe lang het duurt voor de vermelding een feit is, dat zou je kunnen vragen als je contact met ze opneemt.

PS: 'mijn collega's' slaat op Tess, de interactieve digitale helpdienst van Ziggo op internet, een soort computerprogramma met menselijke aspiraties. :wink:
 
Dit is mij destijds ook overkomen bij de overstap van KPN naar @Home. Ik werd van het kastje (KPN) naar de muur (@Home) gestuurd, ze wezen naar elkaar als schuldige. Ik heb toen contact opgenomen de klantenservice van De Telefoongids en het toen toch nog goed gekomen.

Sux6 !
 
Het kan een tijdje duren voor de gegevens in de Telefoongids staan. Bij mijn weten wordt www.telefoongids.nl maar één keer per maand ge-update...
Als de HD zegt dat ze je gegevens hebben doorgegeven zou ik daar wel op vertrouwen.
 
Ik heb contact met www.detelefoongids gehad en zij zeggen dat ze de gegevens van Ziggo zouden moeten krijgen.
Ik heb geen geheim nummer en ik heb niet aangegeven dat ik niet vermeld wil worden.
Ziggo zegt dat zij alles goed hebben staan.
Ik sta wel vermeld in de nationaletelefoongids.nl maar op de meeste sites tref je www.detelefoongids.nl aan(ook op Ziggo).
Volgens mij zijn het verschillende organisaties en komen de gegevens van Ziggo maar bij 1 aan.
 
De gegevens worden vanuit Ziggo naar de Telefoongids verstuurd, dus voor www.telefoongids.nl. Nu zijn er meerdere problemen mee (dat mensen niet vermeld worden terwijl ze hadden aangegeven dat wel te willen), maar in al die gevallen worden de gegevens gewoon doorgegeven. Dus het lijkt erop dat de gegevens niet goed aankomen (wat zowel aan Ziggo als aan de Telefoongids kan liggen) of dat ze niet goed worden verwerkt (wat toch echt aan de Telefoongids ligt).
 
Ik sta wel vermeld in de nationaletelefoongids.nl maar op de meeste sites tref je www.detelefoongids.nl aan(ook op Ziggo).
Volgens mij zijn het verschillende organisaties en komen de gegevens van Ziggo maar bij 1 aan.
Volgens mij is het toch wel degelijk een en dezelfde instantie. Een flinke tijd geleden zijn de telefoon gids en de gouden gids (die de nationale telefoon gids beheerde) samen gegaan.
Als ik nu naar de site van nationaletelefoongids.nl ga kom ik ook vanzelf weer terecht op detelefoongids.nl

Mijn ouders staan gewoon zoals voorheen in de gids vermeldt.
Ik zelf heb er voor gekozen wel bij inlichtingen bekend te zijn maar niet in de gids en dat is ook goed verwerkt.
Wellicht toch ergens een kleine kink in de kabel.

Gegevens verwerken in databases is niet de sterkste kant van alle bedrijven.
Mijn adres , wat toch zo'n 3,5 jaar bestaat inmiddels, staat ook nog steeds niet in veel navigatie systemen, routeplanners en andere databases zoals die van verzekeraars.
 
Vermelding telefoongids

Ik wacht al sinds mijn verhuizing, bijna 5 maanden geleden, op inschrijving van mijn nieuwe nummer in de telefoongids en verwijdering van het oude. In de nieuwe papieren versie sta ik ook niet. Ik was en ben Ziggo klant. Op mijn herhaalde vragen en klachten blijft Ziggo steeds zeggen dat ze alles goed hebben doorgegeven. Ze zeggen nu dat er wat problemen waren, maar alles zou opgelost zijn. Waarom ben ik dan nog steeds onvindbaar?
Is dit probleem bij anderen al wel opgelost?
 
Ik wacht al sinds mijn verhuizing, bijna 5 maanden geleden, op inschrijving van mijn nieuwe nummer in de telefoongids en verwijdering van het oude. In de nieuwe papieren versie sta ik ook niet. Ik was en ben Ziggo klant. Op mijn herhaalde vragen en klachten blijft Ziggo steeds zeggen dat ze alles goed hebben doorgegeven. Ze zeggen nu dat er wat problemen waren, maar alles zou opgelost zijn. Waarom ben ik dan nog steeds onvindbaar?
Is dit probleem bij anderen al wel opgelost?

Toevallig stond ditzelfde probleem afgelopen maandag in het NoorHollands Dagblad.
Blijkbaar is er een 'niet op te sporen' fout in software van Ziggo aanwezig waardoor deze al lang bestaande problemen blijven aanhouden.

Ziggo komt daar trouwens regelmatig voor in de rubriek Ombudsman
Langdurig aanhoudende Ziggo problemen die daar ter sprake komen worden dan (uiteraard!) zeer spoedig opgelost. :roll:
Helaas zijn de meeste zaken blijkbaar niet terug te lezen via het internet.

Lees (en huiver!) :shock:
NoordHollands Dagblad, Ombudsman, 21 december 2009
sxp1n5.gif
 
Telefoongids

Hartelijk dank The_Doman. Mooi krantenartikel. En het is waar dat bellen (duur!) en schrijven weinig zin heeft. Je krijgt steeds een ander, een half of zelfs foutief antwoord. Zelfs op mijn aangetekende brief werd per e-mail gereageerd dat het opgelost was. Niet dus.

Overigens ken ik diverse mensen die met nummerbehoud van KPN overgestapt zijn naar Ziggo, met als gevolg dat ze niet meer in het telefoonboek staan. Ook niet in de in september verschenen papieren versie.

Over 1,5 week zou mijn probleem en dat van vele anderen dus opgelost moeten zijn. Ik wacht het af en zal hierover berichten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan