• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen HDMI samsung dcb-h380r

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of je leest voortaan eerst even de HANDLEIDING!!!

En daarbij kun je hem ook gewoon even via scart aansluiten dan heb je zeker beeld en kun je normaal de resolutie wijzigen voor de HDMI aansluiting!!

gr,

Mike

Mike,

deze reactie is echt kansloos.. Het helpt niemand die tegen deze problemen aanlopen.

Ten eerste stuurt de decoder niet correct de 720p signalen uit en ten tweede kun je op een SCART geen HD resolutie (720p/1080i) kiezen, alleen 576i.

Zodra de SCART kabel aangesloten is vervalt de HDMI verbinding, tenminste op mijn exemplaar.

Toch bedankt voor je "reactie".

Gerard
 
Mike,

deze reactie is echt kansloos.. Het helpt niemand die tegen deze problemen aanlopen.

Ten eerste stuurt de decoder niet correct de 720p signalen uit en ten tweede kun je op een SCART geen HD resolutie (720p/1080i) kiezen, alleen 576i.

Zodra de SCART kabel aangesloten is vervalt de HDMI verbinding, tenminste op mijn exemplaar.

Toch bedankt voor je "reactie".

Gerard


Heel vervelend voor je maar de reactie die jij geeft heeft helemaal NIETS te doen met het ONS probleem. Ons probleem gaat er namelijk over dat we op geen enkele manier beeld krijgen via de HDMI en dit niets met resolutie of knop of wat dan ook te maken heeft maar waarschijnlijk een combinatie van de Samsung 380R decoder en een Philips Cineos TV. Ik heb mijn decoder bij een vriend van me ook aangesloten op een normale Philips lcd-tv en had gelijk beeld via HDMI.

En daarbij kan ik op mijn exemplaar wel degelijk via de scart aansluiting aangeven via de knop "resolutie" welke resolutie hij op de HDMI moet doorgeven.

mvg,

Mike
 
En ik zie 2 personen die het niet met elkaar eens zijn.
Probeer even op een normaal niveau door te gaan en laat elkaar in elkaars waarde.

Iedere hulp of tip is welkom en kan uitgeprobeerd worden.
 
Ik heb de nieuwe Samsung H380R ook geprobeerd te installeren op de Philips Cineos Ambilight tv bij de ouders van mijn vriendin.

Tv model: 52PFL9632D/10

Alles geprobeerd(incl verschillende resoluties, en bij vide instellingen ipv Component, RGB geprobeerd.

Maar geen beeld over HDMI, terwijl de HDMI kabel in orde was. (getest door xbox360 er op aan te sluiten - zonder problemen)

De h380r mee naar mijn huis genomen en aangesloten op mijn Samsung HD tv.. Goed HD beeld over HDMI zonder problemen.

Conclusie (samen met de info van de eerdere posters): De Philips Cineos TV is niet combatible met de Samsung H380R decoder, ook al is de Philips TV geschikt voor HDCP 1.2.

Schuld ligt bij: Samsung of Philips (op te lossen door firmware update?)
 
Schuld ligt bij: Samsung of Philips (op te lossen door firmware update?)
Tsja, als ie het wel doet bij een Samsung, zou je Philips de schuld geven. Maar ik zou wel eens willen weten of er meer tv-merken zijn die niet werken met de DCB-H380. En daar zou Ziggo wat mee moeten, want er staat duidelijk "Ziggo" op de doos van de decoder.:cool:
 
Tsja, als ie het wel doet bij een Samsung, zou je Philips de schuld geven. Maar ik zou wel eens willen weten of er meer tv-merken zijn die niet werken met de DCB-H380. En daar zou Ziggo wat mee moeten, want er staat duidelijk "Ziggo" op de doos van de decoder.:cool:

Een déjà vu met de DCB-H360R die na introductie ook allerlei HDMI problemen had.
 
Tsja, als ie het wel doet bij een Samsung, zou je Philips de schuld geven. Maar ik zou wel eens willen weten of er meer tv-merken zijn die niet werken met de DCB-H380. En daar zou Ziggo wat mee moeten, want er staat duidelijk "Ziggo" op de doos van de decoder.:cool:

Hoeft niet per sé. :wink:1 van de twee merken zal niet 100% conform de HDMI standaard werken.. Meestal is de oorzaak de decoder.

Inderdaad zoals ArChie zegt.. Wordt waarschijnlijk gefixed met firmware update.
 
Het probleem zit in de decoder, deze heeft last van verschillende HDMI bugs. Ik heb een heel duidelijk handshake probleem met een Sony HDMI AV versterker (2400ES). Als ik Component gebruik is alles prima, gebruik ik HDMI dan moet ik elke dag de stekker van de Samsung uit het stopcontact trekken.
 
Een déjà vu met de DCB-H360R die na introductie ook allerlei HDMI problemen had.

Ik heb al sinds 2006 de 360 op 2 Pioneer schermen gehad en heb nog nooit problemen met HDMI gehad. Ook tijdelijk met een HDMI switch ertussen werkte alles perfect.
Wat me wel is bijgebleven van de introductie is dat het toen ook veel philips tv's waren die problemen hadden. Ik zou het dus ook eerder bij philips zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan