• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TS bestanden omzetten voor branden op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Papa

Hoi,

Ik heb nu een 10-tal ts bestanden op mijn pc staan om te kunnen branden, maar ik heb geen idee hoe? Ik kan ze gewoon bekijken met windows media player, maar wil de reclame's etc eruit knippen en dan op dvd zetten voor later.

Heb al een aantal fora gelezen, maar de tips zijn me te technisch, heb liever gewoon jip en janneke taal. Kan iemand me op weg helpen?
 
Hiervoor kun je HDTVtoMPEG2 gebruiken. Deze zet je .TS bestanden om naar MPEG2 (DVD formaat) en kan tevens reclames knippen. Je kunt ze vervolgens met je favoriete programma als DVD Video branden.

Nog een mooie handleiding voor je: hier.
 
Heb inmiddels 2 films gebrand, werkt goed, maar nog 1 klein vraagje, hoe zorg ik ervoor dat de dvd zelf start als ik het schijfje erin leg? Nu moet ik in bestandsbeheer de film starten. iemand een idee? Ik gebruik CD Burner XP
 
hoe zorg ik ervoor dat de dvd zelf start als ik het schijfje erin leg?

Als die functie niet in CDBurnerXP ingebakken is, dan zul je een geavanceerder pakket moeten gebruiken om de DVD te bereiden ('authoring'). Ik gebruikte daar vroeger altijd DVDLab Pro voor, maar dat is wel gelijk een hele stap hoger.

Je kunt ook een auto-start DVD maken met het programma ConvertXtoDVD. Dat is een stuk eenvoudiger en kan tevens een breed scala aan video formaten direct omzetten naar DVD formaat en branden. Ik heb het even voor je opgezocht: hier ('Auto-start Playback'). Handleiding tref je hier.

* Ik zie zelfs dat .TS bestanden tegenwoordig ook direct omgezet kunnen worden via dit programma. Uitstekend dus! :thumb up:

Edit: ik zat nog even aan je post te denken en met name "bestandsbeheer". Ik denk dat ik je verkeerd begreep. Je wilt dat er automatisch een DVD afspeel programma start als je de DVD in je computer (dus niet losse DVD-speler) stopt? Als dat niet werkt, heb je wellicht 'Automatisch afspelen' (autorun) uitgeschakeld op je DVD-station. Sla dit stuk er maar eens op na...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Heb je laatste oplossing nog niet geprobeerd, maar je had het volgens mij wel goed begrepen. Ik wil de dvd afspelen op de normale dvd speler bij de tv, deze is van medion en kan ook mp3 en foto's laten zien, vandaar de bestandsbeheervraag. Als ik nu de schijf erin leg, komt er eerst een scherm met bestandsbeheer en kan ik van daaruit de film starten.

Ik ga er mee knutselen, alvast bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan