Commotie betreffende ban van Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

G.bruiker

Ik ben een paar dagen off geweest,en merk nu iets over een Permanente ban voor ED.

Dit forum zou een afspiegeling van de maatschappij kunnen zijn.
Er zijn gebruikers die je het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen,en er zijn er die het iets slimmer spelen en balancerend langs het randje net niet de ban krijgen die ze eigenlijk al zo lang verdienen.
Gretig gebruik makend van het PM en Reputatie systeem.
ED niet.

Ik wil me niet gaan mengen in de discussie of de ban terecht was en of de moderator terecht iets gedaan heeft,hoewel ik tegen het princiepe hidden-moderator ben.
Een moderator hoort herkenbaar te zijn al was het al om opmerkingen als uitlokking en dergelijke voor te zijn.

Maar aangezien ik nog steeds wil geloven in een democratisch forum wil ik een ander aspectje naar voren brengen.
In het dagelijks leven wordt er met een straf rekening gehouden met "verzachtende omstandigheden".
ED was zichzelf niet,had wat medische problemen,en een hoop mensen met wat meer blokjes en senior voor de naam zijn vatbaar voor kwetsende opmerkingen zowel in PM als via het reputatie systeem.
Ook ik heb dat "mogen" ervaren.

Daarom wil ik graag een lans breken voor ED.
Prive al een hoop meegemaakt,iets dat hij in het forum ook naar buiten bracht,vandaar ook de verandering van naam.
Dat maakt je kwetsbaar.
Maar het siert je ook.
Ik hoop dat de forum leiding de permanente ban wil omzetten in een finale laatste waarschuwing ban voor een bepaalde tijd.
Juist omdat er ook verzachtende omstandigheden zijn.
Dit kan toch ook geen forum zijn waar je continue "bang" moet zijn dat de persoon waar mee je te maken hebt wel eens een hidden mod kan zijn.
Alsof je ruzie hebt met een politie man in burger die op het laatste moment zijn politiepasje tevoorschijn trekt tesamen met zijn handboeien.

Ik wil hiermee geen discussie gaan uitlokken,noch de forumleiding en (hidden) mods gaan tarten.

Ik heb 3 simpele vragen aan de forum leiding.
1.Denk na over de ban van Ed.
2.Schaf hidden mods af,open vizier maar dan ook voor iedereen.
3.Zet dit topic op slot.

Waarom 3 ?
Zoals gezegd,ik wil niets uitlokken,naar niemand toe.
Met een simpel bericht probeer ik alle (hidden) mods te bereiken en ik wil dat niet via achterkamertjes politiek doen maar eerlijk en open naar iedereen.

Ik ben ook al opmerkingen tegen gekomen met "en nu stoppen want ik ben het zat om steeds die ongepast meldingen te krijgen " .
Van iemand die niet openlijk als moderator bekend staat.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=235802&postcount=6
Jammer dan,helaas zitten er aan moderator zijn ook minder leuke kanten,dat weet ik uit ervaring en als je als niet bekende,niet zichtbare mod, dit soort uitspraken doet, lok je ook reacties uit van mensen die denken,hee wannabee, stop daar eens mee.
Dit is geen kat op de bewuste (hidden) moderator.

Het zal me worst zijn wie er achter mod 1, mod 2 weet ik veel hoe ver dat doorgaat,zit.
Ze zijn herkenbaar.
Als ik in een ruzie buiten opeens ga lopen roepen omdat ik politie agent ben,maar in burger,hee doorlopen en bemoei je er niet mee, dan krijg ik een peut in mijn gezicht.
Trek ik mijn uniform aan,en doe hetzelfde dan accepteert 9 van de 10 dat wel.

Ik hoop dat ik voldoende crediet heb opgebouwd om dit gewoon te mogen vragen.

Graag een slotje,of in elk geval de oproep aan medegebruikers niet te reageren,ik wil geen wij gebruikers tegen hun,moderators beginnen.
Het is tenslotte ONS forum.
PM mag altijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik deel deze mening en post van harte, en op alle punten !

Ook ik ben tegen bovenstaande aangelopen, en inderdaad, een waarschuwing geven, en dan achteraf ( via DM ) mededelen dat je een moderator bent is GEEN goede en eerlijke manier van zaken doen.

zoals ik al eerder heb gezegd, is dat geen respectvolle manier van omgaan met elkaar.
 
Sorry dat ik het zeg, maar hier krijg ik een heel misselijk gevoel van.
Of je geeft gewoon aan dat je moderator bent en laat dat ook zichtbaar zijn en ga geen vieze spelletjes spelen onder een andere nickname.
En als ED inderdaad een permanente ban heeft gekregen, dan vind ik en waarschijnlijk ook anderen hier, dat erg jammer. Heb in de tijd dat ik hier zit aardig wat van hem opgestoken.
Als hij inderdaad een ban heeft, dan is mijn verzoek aan de leiding dit te heroverwegen.
 
Het zou gewoon een te groot gemis voor het forum zijn als Ed voor altijd gebanned zou worden. Maar volgens mij postte Commander in het kletstopic al dat het een tempban is gelukkig.
 
Ed kan dat zelf niet weten. Die ziet dit:
xe1xd5.jpg
 
Ik wist niet dat Ed gebanned was...als dit wel zo is dan sta ik volledig
achter dat wat G.bruiker heeft geschreven.
 
:? Waar hebben jullie in godsnaam al die persoonlijke informatie over Ed vandaan? :shock:

Ik log net even lekker in en lees dit als een van de eerste topics.
Hoe weten jullie dat ie een ban heeft en waarom?

Aangezien ik (nog) niets heb gelezen kan ik mezelf geen mening vormen of het wel of niet terecht is dat hij een ban heeft gekregen.

Dat het een ietwat omstreden figuur is laten zijn plussen en minnen wel zien.
Hij heeft inderdaad veel mensen geholpen met zijn adviezen maar ikzelf begon mij de laatste tijd wel aardig te irriteren aan zijn ongebreidelde schrijfdrift.

Mogelijk dat ie erg behoefte heeft aan aandacht en dat is triest genoeg.
Maar schrijven om het schrijven voegt niet echt iets toe aan de leesbaarheid van een forum.
Voor gekakel kan je beter op het forum van de Viva zitten. :wink:
 
Sommige mensen hebben ook contact met elkaar, buiten een topic om, zo schijnen vriendschappen te ontstaan ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan