• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD5050-C op PC aansluiten (via router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
copieren bestanden van humax naar PC

Als ik een bestand van de humax wil copieren, geeft de pc aan dat er onvoldoende ruimte is.
Maar dit klopt niet, ik heb nog 102gb over
Wat doe ik fout.
 
Als ik een bestand van de humax wil copieren, geeft de pc aan dat er onvoldoende ruimte is.
Maar dit klopt niet, ik heb nog 102gb over
Wat doe ik fout.
Hoe is de schijf van je pc geformatteerd. FAT32?
Als je dan een bestand van meer dan 4 GB wil kopieeren, dan kan dat niet.
Je moet je schijf dan converteren naar NTFS, bijvoorbeeld met het dos-programma convert.exe
 
waar kan ik zien of de schijf geformaterrd is in fat32 of NTFS?
En als ik dat doe, hab ik dan nog wel al mijn bestanden op mijn PC?
 
waar kan ik zien of de schijf geformaterrd is in fat32 of NTFS?
En als ik dat doe, hab ik dan nog wel al mijn bestanden op mijn PC?

Ga naar "(Deze) computer". Daar zie je je schijven staan. Klik 1 keer op een schijf. Onderin staat dan de totale grootte, beschikbare ruimte en bestandssysteem. Andere optie met de rechter muisknop op je schijf klikken en eigenschappen kiezen. Daar staat bestandssysteem ook.

Lees voor je 2e vraag even de volgende info via deze link:
Een partitie naar het NTFS-bestandssysteem converteren met Convert.exe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de info.:thumb up:

Ik heb gezien dat mijn systeem draait op ntfs.
Zodoende kom ik weer terug op mijn eerste vraag, waarom geeft het systeem aan dat er te weinig ruimte is om de videobestanden over te zetten op mijn PC?

Is er soms ook nog een mogelijkheid om de humax als een extra harde schijf op je computer te zien.
Als FTP bestand moet ik de humax uitzetten en aanzetten om weer kontakt te krijgen met de harde schijf van de humax.
 
Zodoende kom ik weer terug op mijn eerste vraag, waarom geeft het systeem aan dat er te weinig ruimte is om de videobestanden over te zetten op mijn PC?
Dat lijkt me inmiddels geen vraag meer voor dit topic.

Is er soms ook nog een mogelijkheid om de humax als een extra harde schijf op je computer te zien.
Nee
Als FTP bestand moet ik de humax uitzetten en aanzetten om weer kontakt te krijgen met de harde schijf van de humax.
De humax moet uiteraard aan staan om de bestanden te kunnen benaderen.
 
Ik ben stom geweest,
mijn c-schijf is NTFS
en mijn d-schijf is fat32.
Bedankt voor de info.
 
humax 5050c

ook ik heb problemen om de humax aan te sluiten.
de ethernerkabel is aangesloten, de pvr geeft aan er is internetverbinding, maar mijn computer kan het niet vinden.
ik heb het ip adres via dchp verkregen en ik heb de modum/router gereboot.
hoe kan ik nu verder.

arno
 
ook ik heb problemen om de humax aan te sluiten.
de ethernerkabel is aangesloten, de pvr geeft aan er is internetverbinding, maar mijn computer kan het niet vinden.
ik heb het ip adres via dchp verkregen en ik heb de modum/router gereboot.
hoe kan ik nu verder.

arno

Maak je wel verbinding via een ftp-programma (bijvoorbeeld filezilla ftp) en gebruikersnaam HumaxFTP en password 0000 ?
Je zult de humax niet als een netwerkcomputer terugvinden.
 
humax5050c

Ik hebmijn humax aangesloten op de pc, maar nu krijg ik bericht:
Dit is alleen lezen bestand, u moet een andere proxyserver nemen.
Hoe moet ik nu verder

groetjes
arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan