• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen ontvangst Ned 3 HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je dicht bij een zendmast woont van digitenne, dien je niet alleen goede kabels te nemen, maar zit veel meer winst te behalen in het gebruik van goede connectoren.

Je moet zorgen dat je installatie HF dicht is dit houdt in dat de kern van de coax tot aan het einde omringt dient te zijn met metaal.

ook het te strak door de bocht leggen van coax kabels beinvloed het signaal negatief.
 
als je dicht bij een zendmast woont van digitenne, dien je niet alleen goede kabels te nemen, maar zit veel meer winst te behalen in het gebruik van goede connectoren.

Je moet zorgen dat je installatie HF dicht is dit houdt in dat de kern van de coax tot aan het einde omringt dient te zijn met metaal.

ook het te strak door de bocht leggen van coax kabels beinvloed het signaal negatief.
Daarentegen veroorzaakt een lus ook weer storing omdat dan de mogelijkheid er is dat het als een spoel gaat werken.
De monteur had aan het eind van de kabel ook even moeten meten,en dan zoals ze hier deden een tabel moeten pakken van de stream die storing heeft en daar de bijbehorende analoge frequentie bij moeten pakken,deze frequentie op de spectrum analizer moeten inlezen en dan kijken of er op de frequentje van de digitale stream geen problemen waren en hoeveel db er aan het eind van de kabel uit kwam.
Ook even met een methrohm meter kunnen kijken of de isolatie niet lekt.
Inderdaad met een versterker moeten kijken,als het signaal aan het eind te zwak zou zijn.
Met de spectrum analizer aan het eind had ook zichtbaar geworden of er eventueel inslag is van digitenne,dat piekt er dan lekker in de grafiek uit.
Dat zou ik als monteur in elk geval hebben gedaan.
Bovendien had de monteur die hier was ook nog een eigen losse HD ontvanger bij zich met een kaart.
Dan neem je een probleem serieus.
 
Ik heb sinds 2 a 3 weken hetzelfde probleem met Nederland 3,dat is de enige zender met storing, andere zenders werken perfect.Als ik echter de splitter er tussenuit haal is de storing weg. Het enige dat ik veranderd heb is het geheel (televisie,decoder) in een ander meubel geplaats. Dit kan toch niet de oorzaak zijn?
 
ik vind het een vreemd verhaal, alles lijkt goed te zijn, op basis van de metingen, toch blijf je E48 houden en dan blijkt het een Ziggo probleem te zijn.

Om uit te sluiten of het probleem te wijten is aan interferentie zou je een versterker moeten opnemen in de signaal keten, zo dicht mogelijk bij de AOP. Dit had de monteur ook kunnen doen.
Ik wil er best een versterker tussen zetten. Welke adviseer je me aan te schaffen?
 
Ik wil er best een versterker tussen zetten. Welke adviseer je me aan te schaffen?

Ligt een beetje aan je thuis situatie. Echter als we daar nu in dit topic over beginnen raken we wellicht off-topic.
Echter als het inderdaad een Ziggo probleem is en je aansluitingen in huis incl. kabellengtes is minimaal dan zou een versterker overbodig kunnen zijn.

Je zou evt een nieuw topic kunnen starten waarin we evt kunnen bespreken wat voor jou de beste oplossing zou kunnen zijn.
 
Hmm..
He-le-maal niks veranderd, ineens 38% signaal sterkte, et voila, beeld. Wel ber-waardes rond de 500 maar dat is nog altijd heel wat anders dan de melding: geen signaal.

Ik ga hier over toch nog eens bellen met Ziggo. Ik blijf bij mijn verhaal, ik ga geen versterker er tussen zetten als het wellicht aan Ziggo ligt. Zo'n ding kost 75 euro, helpt misschien geen moer omdat het probleem niet hier lijkt te liggen (nogmaals, bevestigd door 2 monteurs!), en daarnaast moet het gezien de aard van de storing en mijn goedgekeurde bekabeling gewoon werken.
 
Overigens heb ik precies hetzelfde probleem. Alle zenders werken prima, inclusief alle HD zenders (via mijn Sony KDL-52Z5500 met CI+) behalve Nederland 3 HD. Deze laatste heeft voornamelijk geen beeld (no signal) en als hij dit wel heeft zijn het allemaal artifacts met een signaalsterkte van 38%.

Er zit géén splitter tussen maar wel een verdeeldoos voor me Ziggo modem en de kabel radio.

Postcode 6417 (Heerlen)

Natuurlijk vind ik Nederland 3 normaal niet zo boeiend, maar helaas wordt er nu Champions League op uitgezonden...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hebben jullie al eens direct op het AOP getest zonder splitter (ook die van Ziggo) en/of versterker ertussen?
Gebruik voor deze test een goede afgeschermde kabel (Coax12 of Hirschmann Koka) en metalen stekkers.

Kijk dan nogmaals of je nog steeds een hoge BER hebt, zwart beeld en/of blokjes. Het is het proberen waard voordat je inderdaad een versterker aanschaft o.i.d.
 
Overigens heb ik precies hetzelfde probleem. Alle zenders werken prima, inclusief alle HD zenders (via mijn Sony KDL-52Z5500 met CI+) behalve Nederland 3 HD. Deze laatste heeft voornamelijk geen beeld (no signal) en als hij dit wel heeft zijn het allemaal artifacts met een signaalsterkte van 38%.

Er zit géén splitter tussen maar wel een verdeeldoos voor me Ziggo modem en de kabel radio.

Postcode 6417 (Heerlen)

Natuurlijk vind ik Nederland 3 normaal niet zo boeiend, maar helaas wordt er nu Champions League op uitgezonden...

Ik kijk wel vaker ned 3,eveneens in Heerlen,vorige maand was het beeld bedroevend,nu gaat het redelijk ,af en toe een storing. Toen Ned3 zo slecht was, was dat ook bij Family 7. Krijg toch echt de indruk dat het aan Ziggo ligt en niet aan kabels ofzo. Postcode overigens 6411.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan