• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen ondertiteling op analoge BBC1

willvlas

Forum Gebruiker
Berichten
30
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds 5 december jl. hebben we geen ondertiteling (TXT 888) meer op BBC1 analoog. Volgens Ziggo zendt de BBC dat niet meer uit. Volgens de BBC klantenservice ligt het aan Ziggo. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
 
Sinds 5 december jl. hebben we geen ondertiteling (TXT 888) meer op BBC1 analoog. Volgens Ziggo zendt de BBC dat niet meer uit. Volgens de BBC klantenservice ligt het aan Ziggo. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

In de regio Groningen is er wel Teletekst ondertiteling op de analoge zender BBC One (pagina 888).
Net als op de digitale kanalen 61 en 952.
 
Als ik naar de analoge zender BBC1 kijk en op de teleteksttoets van de afstandsbediening druk krijg ik de melding: Geen Teletekstuitzending.


Mijn communicatie met Ziggo leest als een boek, maar lost niets op.

Vraag:
Waarom hebben we geen ondertiteling op BBC1 analoge TV (wel op de digitale)?

Reactie:
Waarom BBC1 geen ondertiteling meegeeft, is jouw enige resterende vraag nog. Dit antwoord is simpel. De aanbieder en de programma's zelf sturen geen ondertiteling mee, en BBC in Nederland doet ook niets met ondertiteling op de analoge zender. Zo te zien is het alleen digitaal beschikbaar en dat is ook apart mee te zenden over de kabel. Ziggo kan hier niets in betekenen of beïnvloeden. Dit ligt compleet bij de zender en contentaanbieder.
Op analoog zou je nog kunnen kijken of teletekst pagina 888 ondertiteling aanbiedt en zo ja, dan is dat voor slechthorenden.
Anders dan dit is er geen optie om het aan te zetten, en kan je het wel verkrijgen via de digitale wegen.

Vraag:
Ik heb de vraag voorgelegd aan de BBC en kreeg het volgende antwoord:
Quote
Since 5 December 2016 we do not get subtitles on BBC1 analogue TV anymore. We asked our provider Ziggo what the problem could be and they said the subtitling is not broadcasted by you. Is this true and could you please solve this? Thanks in advance.

Thank you for your message to BBC Worldwide Channels which we received via the contact page for BBC Entertainment.
We are sorry to hear that you have experienced problems accessing the subtitles for programmes broadcast on BBC One in The Netherlands.
We realise this may be a disappointing reply but neither the BBC in the UK nor BBC Worldwide have any control over the subtitles supplied by your provider for BBC One.
While we do appreciate that you have already contacted your provider about this issue, you will need to get back in touch with them in order to discuss the matter further.
We are sorry we are not able to assist you further.
Unquote
Wie heeft er nu gelijk?

Reactie:
Het klopt wat BBC zegt. Ze zijn namelijk sinds een periode gestopt met het mee versturen van de ondertiteling via teletekst. Digitaal is een ander verhaal, hier werkt de ondertiteling nog wel bij.
Helaas kan de digitale ondertiteling niet gebruikt worden voor analoog. Wat betekend dat analoge ondertiteling voor BBC niet meer zal werken.

Vraag:
In de regio Groningen (van Ziggo) is er wel Teletekst ondertiteling op de analoge zender BBC One (pagina 888).
Waarom niet in Breda?

Reactie:
Dit heeft vermoedelijk te maken met het apparaat dat wordt gebruikt. Jullie maken waarschijnlijk van een apparaat gebruik dan de kennis in de regio Groningen. Een andere verklaring kan ik niet bedenken eerlijk gezegd.

Vraag:
Bedoel je dat de Humax het teletekst signaal wel doorgeeft en de Samsung niet?
Waarom heeft het dan tot begin december wél gewerkt en werkt het nog steeds voor BBC2?

Reactie:
Daar lijkt het inderdaad wel op. De reden dat het altijd wel gewerkt heeft en nu niet meer, is waarschijnlijk een software update geweest.

Vraag:
Software update van wat?
En heeft dat alleen invloed op BBC1?

Reactie:
Een software update van de TV ontvanger. Dat heeft niet alleen invloed op BBC1 maar op het algehele functioneren van uw tv ontvanger.

Vraag:
Mijn TV ontvanger is een Sharp LC-20S5E-BK. Daar kan geen software update op toegepast worden.
Dus dat is het niet.

Reactie:
Dan durf ik u niet te zeggen wat het probleem veroorzaakt. Wellicht dat ze bij de fabrikant (Sharp) meer informatie hebben?



Ben ik nou zo dom?
 
"Vraag:
Bedoel je dat de Humax het teletekst signaal wel doorgeeft en de Samsung niet?"

Het gaat toch over analoog signaal?

Hier zit wel teletekstondertiteling op bbc 1 analoog,
bbc 2 is analoog niet beschikbaar in regio Mill.
 
Ik heb op zowel op de BBC1 analoog als BBC2 analoog de Engelse ondertitels (txt 888). Gemeente Cranendonck
Nederlandse ondertitels zijn er niet. Die heb je alleen op de digitale versies van deze zenders.
 
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
. tab Zenderoverzicht analoog
. gemeente Breda

BBC One en BBC Two

In onder andere de gemeentes Groningen en Assen alleen BBC One.

Digitaal:
Nederlandse DVB ondertiteling is er alleen op BBC Entertainment (kanaal 65).

De "Nederlandse" ondertiteling op BBC One, BBC Two, BBC Three / CBBC en BBC Four / Cbeebies is een dummy.
Op deze zenders (HD en SD) is zowel DVB ondertiteling als Teletekst ondertiteling (pagina 888).
 
Ik heb mij inderdaad vergist met de ondertitels op de digitale versies. :oops:
 
ik ben aangesloten op het RC001 in Zwolle.
hier komt zowel de analoge bbc1 en digitale bbc1-HD en bbc-SD allen door met teletext ondertiteling.

maar....zoals jezelf al aangaf, als je op de teletext knop drukt van je afstandsbediening, krijg je een melding van de tv, "geen teletext aanwezig".
je moet dit negeren en 888 invoeren.

hierna krijg ik wel english subtitles op mijn sony tv.

als het in zoetemeer niet werkt, doe mij een PM, dan vraag ik een collega techneut hier naar te kijken.

berrie.
 
is getest in breda en zoetemeer. alles werkend.
PM naar TS gestuurd, maar reageert niet op antwoord.


berrie.
 
Als ik naar de analoge zender BBC1 kijk en op de teleteksttoets van de afstandsbediening druk krijg ik de melding: Geen Teletekstuitzending.
knip ..

hallo,
wij hadden hetzelfde probleem. vanavond de originele sharp afstandsbediening erbij gepakt en op het knopje met de puntjes .... gedrukt en voila: ondertitels. dus ziggo is weer een enorme hoop onzin aan het verkondigen.
pffffffg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan