• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mail vanuit website naar @Home/Ziggo adressen komt afgekapt / niet compleet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RobertNL

Hoi,

Ik heb een probleempje met een automatisch gegenereerde e-mail vanuit een website.
Het gaat om een e-mail die op de website samengesteld wordt en vervolgens als HTML bericht wordt verstuurd naar verschillende ontvangers.

Dit werkt allemaal prima. Maar ik heb een probleempje met alle @Home / Ziggo adressen. Bij deze ontvangers komt de e-mail namelijk niet compleet binnen. De e-mail wordt op een bepaald punt afgebroken, en het gedeelte na dit punt is dus blanco.

Hopelijk kan iemand mij helpen wat dit zou kunnen zijn. Werkt Ziggo met een bepaald filter, waardoor bepaalde code eruit gefilterd wordt, en waarbij alles na deze code ook verdwijnt?

Mvg,
Robert
 
Apart! Dit probleem had ik ook bij het versturen van een nieuwsbrief (vanuit Joomla), deze mailtjes kwamen inderdaad half aan(Altijd na een vast aantal tekens volgens mij) bij @quicknet adressen in ieder geval. Het betrof ook een HTML-email.

Ik ben nooit echt achter de werkelijke oorzaak gekomen. Ik heb het probleem opgelost door binnen Joomla, de mail verzendoptie te veranderen van PHP mail functie naar SMTP Server. Blijkbaar wordt het dan direct via PHP=>SMTP verstuurd en niet via PHP=>Mail()=>SMTP .

Waarmee(welk systeem) wilde jij die mail versturen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Apart! Dit probleem had ik ook bij het versturen van een nieuwsbrief (vanuit Joomla), deze mailtjes kwamen inderdaad half aan(Altijd na een vast aantal tekens volgens mij) bij @quicknet adressen in ieder geval. Het betrof ook een HTML-email.

Ik ben nooit echt achter de werkelijke oorzaak gekomen. Ik heb het probleem opgelost door binnen Joomla, de mail verzendoptie te veranderen van PHP mail functie naar SMTP Server. Blijkbaar wordt het dan direct via PHP=>SMTP verstuurd en niet via PHP=>Mail()=>SMTP .

Waarmee(welk systeem) wilde jij die mail versturen?

Bedankt voor de reactie. Ik ben bijna een hele dag bezig geweest met dit probleem. Ik heb de HTML helemaal ontleed en stukje bij beetje toegevoegd om te checken wat voor code de fout zou genereren. Ik dacht het te hebben gevonden, maar dat was totaal niet logisch, aangezien het een heel standaard stukje html (table.....) betrof.
Dus weer verder zoeken. Vervolgens lang geprobeerd of misschien de verkeerde headers en dergelijken werden meegegeven. Veel opties geprobeerd, maar zonder verder succes.
En toen ik eigenlijk alle opties had gehad vond ik ergens een reactie op een ander soort foutmelding dat sommige mailservers problemen hebben met een "te" lange ononderbroken html string. Dus bij het genereren van de html-code om de zoveel html een paar "line-breaks" gezet, en tadaaa! Hij werkt overal!

Waarmee(welk systeem) wilde jij die mail versturen?

Ik verzend de mail in ASP via het CDOSYS object. Hierbij verzend ik ook via de SMTP server van de website, aangezien anders verschillende mailservers em ook als spam kunnen zien.
Het kan zijn dat jouw optie via de SMTP automatisch de html-code op de juiste manier "opdeelt", waardoor dat jouw probleem heeft verhopen.
Als ik de nieuwsbief bijvoorbeeld ontving via een mail adres waarop ie goed binnenkwam en em dan doorstuurde naar een @home adres, dan was er niks aan de hand.
 
line breaks

welke en hoe heb je die ingevoerd?

ik heb hetzelfde probleem en het is echt vervelend!

alvast bedankt
 
Ik heb een exchange server 2003, die mailt via een SMTP connector naar een TLS server (van mijn webhosting)

Zodra er een attachment wordt toegevoegd aan de mail (Word document), komen deze ook niet of soms aan bij de @quicknet.nl adressen.

Waar de $%^&*^%$ is Ziggo mee bezig:evil:

Het heeft altijd goed gewerkt, tot voorkort.
 
Ik heb een exchange server 2003, die mailt via een SMTP connector naar een TLS server (van mijn webhosting)

Zodra er een attachment wordt toegevoegd aan de mail (Word document), komen deze ook niet of soms aan bij de @quicknet.nl adressen.

Waar de $%^&*^%$ is Ziggo mee bezig:evil:

Het heeft altijd goed gewerkt, tot voorkort.

Dat is iets anders dan waar in dit topic over gesproken wordt. Wat voor attachments komen niet aan? En komt het mailtje zelf wel aan? Of krijg je een foutmelding?
 
Ik had het idee dat het misschien met elkaar samen hangt.
Ja de email komt wel aan maar zonder attachment.
Als er bijvoorbeeld een nieuwsbrief wordt verzonden (iedereen staat in BCC), dan krijgen alleen de mensen die @quicknet hebben geen attachment
 
En toen ik eigenlijk alle opties had gehad vond ik ergens een reactie op een ander soort foutmelding dat sommige mailservers problemen hebben met een "te" lange ononderbroken html string. Dus bij het genereren van de html-code om de zoveel html een paar "line-breaks" gezet, en tadaaa! Hij werkt overal!
.


Heb jij een voorbeeld hiervan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan