• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo verhoogt tarieven per 1.1.2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om duidelijk te zijn heb ik geen bezwaar met die 1,55 euro verhoging. Het zit mij wel dwars dat er bij UPC op alle fronten goedkoper zijn dan bij Ziggo terwijl er service bij Ziggo zeer ondermaats is en nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ze mogen wel best op aantal fronten goedkoper zijn dan bij UPC.

Het zit mij erg dwars: SPORT 1 + Eredivisie live = 15 euro, en bij Ziggo alleen Eredivisielive 15 euro.

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

En nog eens wil Ziggo 1,55 euro eens gaan verhogen, is mij wel raadsel. En nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ik heb hier tot nu toe van niemand een reacties gehad hierover... wel dat 5 eurocent per dag kostte!

In mijn ogen is het wel de tijd dat Ziggo op aantal fronten mag laten zien dat ze goedkoper zijn dan andere bedrijven. Dat heeft UPC al laten zien, klasse!

Bovenstaande is jou persoonlijke mening?

Ik heb sinds dat ik abonnee ben bij Ziggo totaal geen problemen met deze onderneming. Alle afspraken die ik met ze maak worden bij mij ook na gekomen. Daarnaast heb ik een prijstechnisch zeer correct abonnement. Ziggo vergelijken met UPC heeft totaal geen zin omdat geen van beide zicht niet in het verzorgings gebied van de ander diensten aanbied. Wil je correct zijn dien je Ziggo dus met ADSL, en/of Digitenne/Sateliet vergelijken. Dan kom je heel anders uit voor het gebodene. Dan blijkt Ziggo helemaal niet duur oid te zijn.

Wat de nieuwe website met deze discussie te maken heeft begrijp ik niet? ondanks dat deze website een andere look heeft kan hij wel goedkoper in onderhoud zijn, begrijp ook niet helemaal wat je hier mee wil zeggen.
 
Maakt niet uit, maar zo te zien blijft UPC wel doorgaan met 15 euro voor Sport 1 en Eredivisielive. En nog eens wil Ziggo 1,55 euro gaan verhogen?

Nou ik kom hier op deze topic niet meer terug, want dan bedenkt iemand wel wat andere verhaal, niemand wil het eigenlijk over het enorme prijsverschil tussen UPC en Ziggo over Eredivisielive en Sport1.

Los van het feit dat deze disucssie off-topic is in dit topic. Staat het Ziggo vrij om haar eigen tarief structuur te bepalen.
15 euro is een groot verschil, echter wij hebben er geen kijk op dat Eredivisie Live aan Ziggo misschien ook andere tarieven berekend.

Jij maakt de aanname dat Ziggo en UPC de kanaalen tegen de zelfde prijs inkopen. Dit kan echter heel anderes liggen, bijvoorbeeld dat UPC een vele hoge dekking heeft door de geografische dekking. Ik zeg maar wat....

Ik betaal het liefst niet aan Ziggo voor de afname van diensten of extra's.... maar ja zo zit de wereld niet in elkaar. In mijn woonplaats hebben we Ziggo of een andere provider als Online + Canaaldigitaal HD TV, echter ga ik qua internet behoorlijk in snelheid achteruit en ook TV verschilt nog al. Je kan dus wel steeds met UPC willen vergelijken, het heeft echter helemaal geen zin....


p.s. misschien heeft Ziggo de € 1.55 wel nodig om de ballans op orde te houden rekening houdende met het feit dat de coax kabel straks opengesteld wordt voor andere partijen.... (als dat zo is hebben we deze verhooging misschien wel te danken aan de mensen die meer concurentie willen........

Meer concurentie = niet altijd een lagere prijs.......
 
Om duidelijk te zijn heb ik geen bezwaar met die 1,55 euro verhoging. Het zit mij wel dwars dat er bij UPC op alle fronten goedkoper zijn dan bij Ziggo terwijl er service bij Ziggo zeer ondermaats is en nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ze mogen wel best op aantal fronten goedkoper zijn dan bij UPC.

Het zit mij erg dwars: SPORT 1 + Eredivisie live = 15 euro, en bij Ziggo alleen Eredivisielive 15 euro.

VIJFTIEN EURO VERSCHIL

En nog eens wil Ziggo 1,55 euro eens gaan verhogen, is mij wel raadsel. En nog eens lanceren ze een nieuwe website.

Ik heb hier tot nu toe van niemand een reacties gehad hierover... wel dat 5 eurocent per dag kostte!

In mijn ogen is het wel de tijd dat Ziggo op aantal fronten mag laten zien dat ze goedkoper zijn dan andere bedrijven. Dat heeft UPC al laten zien, klasse!


Als je Ziggo toch met UPC wilt vergelijken, moet je dat ook in zijn geheel doen. En niet de voor jouw geschikte krenten eruit halen. Denk dan ook eens aan het HD content van UPC wat veel duurder is. Het geld moet toch ergens vandaan komen.
 
En de maandelijkse verplichte huur van die mediabox waarbij je totaal geen vrijheid hebt om je eigen decoder te gebruiken,jaaa upc is het helemaal !
 
Ja de kabel zal op een gegeven ogenblik opengesteld worden voor derden. Dan zul je ook moeten concurreren met de nieuwelingen op je eigen kabel. Het analoge abonnement is eigenlijk te hoog in prijs, want wie gebruikt dat nog. Het zijn niet meer dan de aansluitkosten per maand. Dus ze zijn heel slim bezig om deze niet in prijs te verhogen. Een privaat bedrijf gaat niet zijn eigen glazen in te gooien, omdat jij dat zo fijn vindt.

Met losse producten heb ik het niet over de analoge kabel maar over de losse producten telefonie en internet. Jij en anderen halen er steeds het analoge abo bij terwijl dat niets te maken heeft met de verhoging op AIE. Dat is puur een verhoging op de dienst internet en telefonie mag ik toch aannemen (dit kan en mag immers geen verkapte verhoging of betaling worden voor je digitale tv aangezien het basisabo hierop gratis is.

Onbegrijpelijk is het daarom dat de losse internetdienst niet bijvoorbeeld emt € 1,- stijgen en de telefoniebasisabo met €0,55 alsmede de overige telefonieabo's. Dan kan je immers verklaren waar er € 1,55 bijkomt bij AIE. Nu is dit een raadsel en dus gewoon krankzinnig te noemen.

Als die € 1,55 een compensatie is voor de gestegen prijzen (zoals ook al door Cees gemeld) dan zouden ook alle losse internetdiensten en alle losse telefoniediensten in prijs verhoogd moeten worden. Pas dan is er van mijn kant begrip voor het verhogen van AIE met € 1,55. Nu niet, nu is het voor mij niet te begrijpen en gewoon jatten wat Ziggo doet.

Ik heb al aangegeven dat mijn oude bundel (had ik deze niet opgezegd) gewoon goedkoper zou zijn dan AIE per 1 januari 2010. Ziggo heeft mij immer en altijd naar AIE gelokt omdat men riep dat deze goedkoper was dan mijn huidige bundel. Door nu AIE te verhogen maakt Ziggo een schandelige indruk op mij! :no: Ik voel me bedonderd.
 
Uiteindelijk betalen wij ook deze kosten voor de minder draagkrachtige onder ons via de gemeentelijke belastingen.
Als die al binnen de geldende normen vallen!
(Lijkt me bij een stijging van €1,55 erg incidenteel.:cool:)
 
beste,

als je op deze manier met medegebruikers omgaat die wel moeite hebben met de prijsverhoging, lok je wellicht frustratie uit.
Dat begrijp ik niet. Om €1,55?
niet iedereen heeft dezelfde portemonaie.
vooral bij mensen met langslepende problemen.
Je gaat hier wel wat off topic nu, maar eh: dit kan dan toch never-nooit aan die €1,55 van Ziggo liggen?!
 
Dat begrijp ik niet. Om €1,55?

Je gaat hier wel off topic nu, maar: dit kan dan toch never-nooit aan die €1,55 van Ziggo liggen?!


Jazeker ....

Dat gaat ons de vriendschap kosten

is 18,60 euro per jaar !!!!
 
het gaat mij niet om die 1,55 euro, het is een principe kwestie.
mensen lokken met deze abbo en daarom heen een behoorlijke reklame campagne, en dan de prijs verhogen "vanwege gestegen kosten" maar wel woekerprijzen vragen aan concurenten die men moet toelaten op de kabel om die zo lang mogelijk tegen te houden.

het is dus gewoon een smerige geld kwestie, anders hadden ze alle abbo's en bundels verhoogt maar dan met minder dan 1,55 euro.
verhoog ze dan allemaal met een paar duppies.

ik ben benieuwd welke andere bundel straks aan de beurt is over een tijdje...
snelheidsverhogingen zijn dus niet gratis, dat blijkt hier dus uit.
nu is 1 bepaalde groep het haasje.
dit is selectief.

truukjes zijn het meer niet.
of dachten de pro ziggo's dat ziggo een filantroop is ??
het gaat wel degenlijk gewoon om geld, winst etc etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan