• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke router kiezen ?

  • Onderwerp starter keessiekezman
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt het beste op zoek gaan naar een dual band router. Dan reserveer je één frequentie voor b/g apparatuur, en de ander voor n apparatuur.
 
je nokia zal niet werken op 5Ghz. Voordeel van dual band is dat je alle kanten op kunt. Dus backward compatible. Voordeel van 5Ghz is dat je minder last van storingen hebt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
maar op 15 meter kan je niet bedraad ? onthoud wel dat veel pc draadloze kaarten slecht presteren omdat de antenne achter de pc zit en de pc ingebouwd in een kastje.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Voor de duidelijkheid, ik bedoel dat de router beide frequenties tegelijk gebruikt! Je hebt dan eigenlijk twee WiFi routers in één. Mijn laptop heeft nu een 270Mb verbinding, allerlei andere apparatuur (radio, andere laptop etc.) draait op de lagere snelheid. (apple extreme router).
 
De Linksys WRT320N is al een aantal malen de revue gepasseerd.

Ik heb in een ander topic in dit deel van het forum al een reactie daarover geplaatst, maar die reactie is zeker ook hier van toepassing!

Er lijkt schot in te komen met de Linksys WRT320N router...

Alternate <- vermelding nieuw produkt.

Leuke prijs, die €89,-! (+ €9,50 verzendkosten = €98,50)
Met name een erg goed alternatief voor de WRT610N.

Enige minpunten zijn het niet gelijktijdig kunnen gebruiken van de 2.4GHz en 5GHz radio en het ontbreken van een USB Storage poort waar de WRT610N wel over beschikt. Dat mag echter niet zo'n probleem zijn als je hier toch niet zo'n waarde aan hecht en toch graag een Gigabit router wil hebben. Goedkoopste WRT610N die ik tegen ben gekomen is nu €155,- inclusief verzenden. Scheelt je toch weer ruim €55,-.

Ik wilde nog even toevoegen dat waarschijnlijk door het niet gelijktijdig kunnen gebruiken van de beide radiobanden, de processor in de router het iets rustiger heeft met als resultaat dat er een hogere datadoorvoersnelheid behaald kan worden dan de WRT610N.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er is nu wel een actie deze maand bij linksys als je je oude router inlevert dan krijg je bij de 610 40 euro korting en de 160 20 euro
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
er is nu wel een actie deze maand bij linksys als je je oude router inlevert dan krijg je bij de 610 40 euro korting en de 160 20 euro
Is bekend, heb de mail van Manolito gehad. Maar dan nog, is die bij Alternate €10,- goedkoper dan bij Misco (€98,- ex verzendkosten)
 
je nokia zal niet werken op 5Ghz. Voordeel van dual band is dat je alle kanten op kunt. Dus backward compatible. Voordeel van 5Ghz is dat je minder last van storingen hebt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413

En hoe zit het als ik voor de linksys WRT320N zou gaan en die zou gebruiken via de 2,4Ghz band. Daar kan ik de snelheden niet mee behalen over 15 meter? Bedraad is voor mij namelijk niet echt een optie, omdat dat een grote berg werk met zich meebrengt.
 
een beetje router zou dat wel moeten redden zonder problemen alhoewel ik wel eens een smc router heb gezien die dat niet kon fatsoenlijk.
maar onthoud wel als je een netwerk kaart voor je pc koopt en je pc staat in een kast is je ontvangst echt beroerd omdat de antenne dan achterin zit.
 
Mijn vorige Netgear router was een single band n uitvoering. Mijn laptop gaf echter altijd 54Mbps aan, dus geen n snelheid. Ik heb het vermoeden dat een single band router altijd op de laagste snelheid ingesteld wordt die nodig is om met alle andere apparatuur te kunnen communiceren. Dus heb je b/g en n apparatuur en een single band router, dan zul je nooit n snelheid halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan