Abonnement link gewijzigd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rambler

Ik moet even een vreemde ervaring kwijt:

Ik ben geabonneerd op een discussie. Tot nu toe kreeg ik een mailtje met de volgende mededeling als er een nieuw bericht beschikbaar is.

Beste rambler,
Je hebt je geabonneerd op de discussie "Welke code voor afstandsbedening?", gestart door Bigsmoke. Er zijn 2 berichten in deze discussie. Het laatste bericht is geplaatst door Wim_H.
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19507

Ik kan deze link volgen zonder me te hoeven aanmelden. Vanmorgen krijg ik een mailtje met de onderstaande inhoud:

Beste rambler,
Je hebt je geabonneerd op de discussie "Welke code voor afstandsbedening?", gestart door Bigsmoke. Er zijn 1 berichten in deze discussie. Het laatste bericht is geplaatst door Bigsmoke.
https://zigv.nl/forum/showthread.php?t=19507

Duidelijk een andere link. Klik is deze dan krijg ik een venster met de mededeling:

Server zigv.nl op Testforum vereist een gebruikersnaam en wachtwoord.
Waarschuwing: deze server vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord op een onveilige manier te verzenden (basisverificatie zonder beveiligde verbinding).

Klik ik vervolgens annuleren, dan volgt:

Authorization Required

This server could not verify that you are authorized to access the document requested. Either you supplied the wrong credentials (e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.
zigv.nl

Dit soort vensters maakt je een beetje kopschuw. Wat is er aan de hand? Waarom is de link ineens anders? En waarom zou ik me nu ineens moeten aanmelden?
 
Oeps... dat zou niet horen te gebeuren. :giveup:

Wat je kreeg was een mail van het testforum, dat is een kopie van het normale forum waar we software wijzigingen op testen zonder dat het normale forum daar 'last' van heeft en we zeker weten dat alles werkt voordat het 'live' gaat.

Dit forum is beveiligd met een inlog met een wachtwoord zodat er geen verwarring kan ontstaan met het 'echte' forum, dus klopt het dat je dit verder niet te zien krijgt.

Maar je zou daar eigenlijk geen mail van horen te krijgen. Misschien dat er gisteren wat mails zijn doorgeslipt aangezien er een nieuwe kopie van de database geupdate is naar het testforum en er misschien nog een aantal mails stonden te wachten.

Maar je hoeft dus geen aandacht aan dit mailtje te schenken
 
Ach, waar gewerkt word worden fouten gemaakt of in dit geval ingeslopen.
Maar wat test je er zoal layout, database, plugins?
 
Maar wat test je er zoal layout, database, plugins?

Ja, dus de complete werking en bijvoorbeeld als er een nieuwe plugin overwogen wordt, of iets met de layout templates gedaan wordt, of een software update van de forum "kernel", testen we die eerst. Het is handig om daar een "echt" forum voor te gebruiken en niet alleen een leeg/nieuw forum, vandaar dat periodiek een nieuwe kopie van de database daar weer naartoe gezet wordt.
 
Bedankt CeeS voor je heldere uitleg!:thankyou:
 
@CeeS
Ik krijg emails binnen die ik twee dagen eerder ook al kreeg:

Ziggo Gebruikers - Onafhankelijk Forum voor Ziggo klanten <[email protected]>
vrijdag 16 oktober 2009 16:23 datum ontvangen 18-10-2009 3:25
Ziggo Gebruikers - Onafhankelijk Forum voor Ziggo klanten <[email protected]>
vrijdag 16 oktober 2009 15:45 datum ontvangen 18-10-2009 3:52
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@CeeS
Ik krijg emails binnen die ik twee dagen eerder ook al kreeg:

Ziggo Gebruikers - Onafhankelijk Forum voor Ziggo klanten <[email protected]>
vrijdag 16 oktober 2009 16:23 datum ontvangen 18-10-2009 3:25
Ziggo Gebruikers - Onafhankelijk Forum voor Ziggo klanten <[email protected]>
vrijdag 16 oktober 2009 15:45 datum ontvangen 18-10-2009 3:52

Wil je me de mails inclusief de headers even in een PB sturen ?
(dan kan ik even kijken waar ze gedubbeld worden)
 
Wil je me de mails inclusief de headers even in een PB sturen ?
(dan kan ik even kijken waar ze gedubbeld worden)
Verstuurd, mocht je nog meer informatie nodig hebben, hoor ik het wel CeeS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan