• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8455DVB bug & wish list

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er wordt eerst alleen rechtstreeks geleverd, waarbij ook een monteur beschikbaar is. Hier is voor gekozen om eerst ervaring op te doen met de huisinstallaties i.c.m. de interactieve ontvanger. Pas als we een goed beeld hebben op basis van de eerste ervaringen, zal besloten worden om via de reguliere retail te leveren.

Dank voor dit antwoord, maar ik ben allerminst gecharmeerd dat er een reactie wordt geplaatst door een ANONIEM iemand waarbij ik niet kan plaatsen of deze van Ziggo is of van een ander.
Plain gezegd houdt dit dus in dat Meneer ANONIEM eerst ervaringen wil opdoen eer dit product aan te bieden bij de aangesloten officiele verkoper van Casema. Dus meneer Anoniem gebruikt nu alle mensen die deze decoder hebben aangeschaft om een beeld te krijgen of huisinstallaties samen gaan met een interactieve decoder. Tsja je zal hem maar aangeschaft hebben, je bent, als ik zijn woorden mag lezen, een testexemplaar. (als gebruiker zou ik willen dat dit al onderzocht was en dat ik als kopen weet waar ik aan toe ben)

Eerste vraag, wat heeft een interactieve ontvanger te maken met een huisinstallatie
Tweede vraag. Voorheen is nooit een installateur opgeroepen om een digitale ontvanger te plaatsen, nu wordt deze in een keer opgeroepen omdat (ziggo misschien) een beeld wil krijgen wat er gebeurd en wat er eventueel kan gebeuren.

Het doet dus pijn dat er geleverd wordt Meneer Anoniem (mag ik Ziggo zeggen??) aan liefhebbers van HD TV middels de 8455 van Cisco en dat pas na ervaringen van deze gebruikers besloten wordt om deze decoder via de oorspronkelijke dealers wordt aangeboden.

Het verhaal van een monteur slaat als een kurk in/op een biervles, voorheen waren alle te leveren decoders zelf te installeren, dus heeft HD tv niets te maken met een huisinstallatie (en al helemaal niets met deze 8455) , dit zou alleen te maken kunnen hebben met een aanwezige alarminstallatie en de uitgaande telefoonlijn (huisinstallatie) . Het sec installeren van een HD decoder hoeft niet door een monteur te geschieden. Dus als jullie een goed beeld hebben van.... doet niet tersprake..... tenzij jullie een decoder aanbieden om vragers tevreden te stellen zodat ze dat hebben wat ze graag willen hebben HDTV, echter met dit antwoord gaat Meneer Anoniem bij mij de grens voorbij. , bij andere decoders is dit ook nooit gedaan. belangrijker is dat de ontvanger een GOED beeld geeft bij de ontvanger.
Maar als ik dan toch het antwoord nog een keer goed lees wil Meneer ANONIEM eerst ervaring opdoen alvorens door het (mis)(ge) bruiken van mensen die dit pakket hebben aangeschaft om daar uiteindelijk een oordeel te geven wat het pakket wel dan wel niet kan brengen

Ik die altijd zaken heb gedaan met een door Casema aangeschreven dealer wordt nu niet meer genoemd, deze zaak bellende is dus ook niet op de hoogte van wat meneer ANONIEM nu op dit forum beschrijft. Plain gezegd is dus geen een officiele dealer van Casema op de hoogte wat Ziggo nu doet. Ze kunnen alleen maar meelezen wat hier gebeurd. Gewoon lekker open zijn, dus niet ANONIEM!!!! Meneer Anoniem.

Charles K.

p.s Deze reactie door ANONIEM en mijzelf wel vastgelegd, want het zou me wederom niets verbazen als ZIGGO nergens van op de hoogte is.
 
[QUOTE #20
post_old.gif
Vandaag, 19:44
anoniem
user_offline.gif

Ziggo-Official
Geregistreerd: 12 maart 2007
Locatie: Provider
DTV: ALL
Berichten: 570
reputation_pos.gif
reputation_pos.gif
reputation_pos.gif
reputation_pos.gif
reputation_pos.gif



icon1.gif

Er wordt eerst alleen rechtstreeks geleverd, waarbij ook een monteur beschikbaar is. Hier is voor gekozen om eerst ervaring op te doen met de huisinstallaties i.c.m. de interactieve ontvanger. Pas als we een goed beeld hebben op basis van de eerste ervaringen, zal besloten worden om via de reguliere retail te leveren.
][/quote]
Nog even als afsluiter, weten de oorspronkelijke Casema digitale verkopers dit ook??????
 
Dank voor dit antwoord, maar ik ben allerminst gecharmeerd dat er een reactie wordt geplaatst door een ANONIEM iemand waarbij ik niet kan plaatsen of deze van Ziggo is of van een ander.

Ook ik ben niet erg gecharmeerd, maar dan door jouw reactie. Lekker zo door gaan, dan zijn we tenminste snel van de informatie van Anoniem af.
 
Beste Charles,

Als je de moeite had genomen om de topics en andere informatie over de Cisco 8455DVB decoder te lezen, had je geweten dat hier ook een Video-On-Demand (VOD) mogelijkheid in zit.

Voor deze VOD-optie wordt gebruik gemaakt van een intern kabelmodem en een retourkanaal. Hiervoor is het dus in veel gevallen noodzakelijk dat de huisinstallatie wordt aangepast. O.a. door het plaatsen van een breedband-geschikte versterker en het vervangen van de tweegats-wcd door een eengats-wcd. Deze zitten overigens allemaal in het pakket bijgeleverd met een duidelijke handleiding, dus een beetje handig persoon kan dit ook zelf.

Het is eigenlijk meer te vergelijken met de installatie van internet via de kabel. Hiervoor hebben sommige mensen ook een monteur nodig, terwijl anderen het prima zelf kunnen.

En verder: het is duidelijk dat jij Anoniem niet kent, anders zou je weten dat hij al heel lang op diverse forums actief is en ons veel informatie vanuit Ziggo verschaft. Het feit dat hij toevallig "Anoniem" als nickname heeft gekozen doet hier niets aan af.
 
Dank voor dit antwoord, maar ik ben allerminst gecharmeerd dat er een reactie wordt geplaatst door een ANONIEM iemand waarbij ik niet kan plaatsen of deze van Ziggo is of van een ander.
Plain gezegd houdt dit dus in dat Meneer ANONIEM eerst ervaringen wil opdoen eer dit product aan te bieden bij de aangesloten officiele verkoper van Casema. Dus meneer Anoniem gebruikt nu alle mensen die deze decoder hebben aangeschaft om een beeld te krijgen of huisinstallaties samen gaan met een interactieve decoder. Tsja je zal hem maar aangeschaft hebben, je bent, als ik zijn woorden mag lezen, een testexemplaar. (als gebruiker zou ik willen dat dit al onderzocht was en dat ik als kopen weet waar ik aan toe ben)

Eerste vraag, wat heeft een interactieve ontvanger te maken met een huisinstallatie
Tweede vraag. Voorheen is nooit een installateur opgeroepen om een digitale ontvanger te plaatsen, nu wordt deze in een keer opgeroepen omdat (ziggo misschien) een beeld wil krijgen wat er gebeurd en wat er eventueel kan gebeuren.

Het doet dus pijn dat er geleverd wordt Meneer Anoniem (mag ik Ziggo zeggen??) aan liefhebbers van HD TV middels de 8455 van Cisco en dat pas na ervaringen van deze gebruikers besloten wordt om deze decoder via de oorspronkelijke dealers wordt aangeboden.

Het verhaal van een monteur slaat als een kurk in/op een biervles, voorheen waren alle te leveren decoders zelf te installeren, dus heeft HD tv niets te maken met een huisinstallatie (en al helemaal niets met deze 8455) , dit zou alleen te maken kunnen hebben met een aanwezige alarminstallatie en de uitgaande telefoonlijn (huisinstallatie) . Het sec installeren van een HD decoder hoeft niet door een monteur te geschieden. Dus als jullie een goed beeld hebben van.... doet niet tersprake..... tenzij jullie een decoder aanbieden om vragers tevreden te stellen zodat ze dat hebben wat ze graag willen hebben HDTV, echter met dit antwoord gaat Meneer Anoniem bij mij de grens voorbij. , bij andere decoders is dit ook nooit gedaan. belangrijker is dat de ontvanger een GOED beeld geeft bij de ontvanger.
Maar als ik dan toch het antwoord nog een keer goed lees wil Meneer ANONIEM eerst ervaring opdoen alvorens door het (mis)(ge) bruiken van mensen die dit pakket hebben aangeschaft om daar uiteindelijk een oordeel te geven wat het pakket wel dan wel niet kan brengen

Ik die altijd zaken heb gedaan met een door Casema aangeschreven dealer wordt nu niet meer genoemd, deze zaak bellende is dus ook niet op de hoogte van wat meneer ANONIEM nu op dit forum beschrijft. Plain gezegd is dus geen een officiele dealer van Casema op de hoogte wat Ziggo nu doet. Ze kunnen alleen maar meelezen wat hier gebeurd. Gewoon lekker open zijn, dus niet ANONIEM!!!! Meneer Anoniem.

Charles K.

p.s Deze reactie door ANONIEM en mijzelf wel vastgelegd, want het zou me wederom niets verbazen als ZIGGO nergens van op de hoogte is.


Een hoop gemekker op iemand waar van jij kennelijk niet door hebt wat voor functie hij hier op het forum heeft.
Dat hij in z'n prive tijd post, naar problemen luisterd en met oplossingen komt zegt voor mij al genoeg. Snap ook niet dat jij zo kortzichtelijk reageert op iets waar hij jou mee probeert te helpen.
Hij geeft notabene aan waarom Ziggo alleen rechtstreeks levert.
Hier is in den beginne toch alleen maar begrip voor te hebben?
Zodra het systeem landelijk ingevoerd zal gaan worden is het vast (net als nu met de SD en HD decoders op elke hoe van de straat verkrijgbaar.

nog een voorbeeld, als een grote organisatie als Ziggo bezig is met een pilot (ON DEMAND TV) dan stel je een project groep samen die ondanks de uitrol alles kan monitoren.... een 1e lijns helpdesk moet je hier zo min mogelijk mee belasten. Dus wanneer je de installatie in eigenhand houd, kan je al heel veel mogelijke problemen uitsluiten. De hier besproken DVB-C HDD On demand decoder heeft dus danig veel met je huis installatie te maken dat hij geschikt moet zijn voor dubbelzijdig verkeer. (net als een internet modem) Ik ga er ook vooruit dat de decoder een eigenadres krijgt binnen het kabelnetwerk van Ziggo om hem specifiek te voorzien in de data waar de gebruiker om vraagt. Aan de HDMI kant blijft inderdaar alles het zelfde. Maar aan de ingangs zijde is het niet te vergelijken met een signaal wat tot op heden gewoon was (uni-boardcast)

p.s.

Kan me goed voorstellen waarom Anoniem dit Anoniem doet.... Zodra zijn naam hier bekend zou zijn gaat iedereen hem op z'n werk proberen te bereiken....


Anoniem, en de ander Ziggo medewerkers...

Keep up the good work!

Ondanks dat de helpdeskt nog niet helemaal goed werkt kunnen we denk ik alleen maar blij zijn met jullie reacties hier op dit forum.......
Nee, ben het niet met je betoog tegen Anoniem eens...
 
@Charles K :
Dank voor dit antwoord, maar ik ben allerminst gecharmeerd dat er een reactie wordt geplaatst door een ANONIEM iemand waarbij ik niet kan plaatsen of deze van Ziggo is of van een ander.
Een blik op de schermafbeelding en titel vertelt dat anoniem inderdaad een Ziggo official is. Net zoals iedere andere forum deelnemer heeft hij het volste recht onder een zelf gekozen nickname te posten.
Door de meet genomen worden zijn bijdragen aan dit forum zeer gewaardeerd, vanwege zijn grote kennis van het DTV gebeuren.

Ik zou overigens wel willen adviseren alvorens een discussie "zwaar in te zetten" om eerst te informeren naar de motieven die aan een en ander ten grondslag liggen. Een "valkuil" die ik wel vaker zie, is dat men op grond van eigen kennis en inzicht reeds conclusies trekt zonder die eerst te toetsen en daar meteen maar mee ten strijde trekt. Soms blijken zaken toch net even anders te liggen. Ook dat proces kan heel interessante discussies opleveren.
 
Charles K,

Ik veronderstel dat de reacties (op vorm en inhoud) je beeldvorming enigszins nuanceren. Mocht je nog met vragen blijven zitten dan hoor ik het graag.

Anoniem
Ziggo
 
Allen,

Mooie duidelijk en heldere reacties waardoor ik toch gedeeltelijk mijn keutel moet intrekken, ben altijd voorstander van open en helder communiceren zoals je al gelezen hebt, echter verbaasd het me nog steeds waarom de eerder aangewezen vakhandel hiervan niet op de hoogte is, zou toch vreemd zijn als ik bij wijze van spreke een vaste dealer ben en door de klanten op de hoogte gebracht moet worden wat er te koop is bij Ziggo. Zou me dan toch wel een beetje belazerd voelen, niet dan. Andere keutel die ik niet intrek is dat ik hier moet lezen dat ze eerst gaan onderzoeken hoe het werkt, dit is ook iets wat ik niet te horen krijg als ik Ziggo bel met de vraag, ik ben geinteresseerd in HD TV wat voor mogelijkheden zijn er, in eerste instantie was de 8455 niet bekend, nu eindelijk wel maar over proberen wordt niet gesproken. Tenslotte ruim 400 euries betalen voor een systeem wat getest wordt is in mijn ogen toch niet netjes.

Moet zeggen dat ik verder geheel mee ga in het verhaal van Bullit NL, duidelijk en open, en alle hulp die geboden kan worden voor het verhelpen van storingen is uiteraard wenselijk. Maar dat staat in mijn ogen even los van de manier waarop de decoder aan de man geboden wordt.

Verder niets dan lof.

Charles K
 
Dealers?

Allen,

Mooie duidelijk en heldere reacties waardoor................

Charles K

Ik ben een bezitter van het eerste uur van de sisco en ik ben blij dat ziggo het zo aanpakt. Via dit forum krijg ik info die ik nooit van een dealer gehad zou hebben. Mijn ervaring met z.g. dealers is dat het veelal "dozen schuivers" zijn niet gehinderd door enige vorm van kennis. Ook een goede dealer zou zich op de hoogte kunnen houden van de markt en had dus ook kunnen weten dat de sisco voorlopig alleen via ziggo geleverd kan worden. Maar daarvan zijn ze dus niet op de hoogte. Wie is er dan schuldig?

De motivatie om een nieuw product op deze manier op de markt te brengen is niet uitzonderlijk. Eerst een hoeveelheid "testers" en dan de hele markt wordt wel meer gedaan.

Als je denk dat de sisco een HD PVR is doe je het apparaar tekort. Het is veel meer dan dat en of je dat allemaal wil is aan jou. Maar VOD en uitzending gemist vraagt een aanpassing aan de infrastuctuur. Niet iedereen is zo handig om dit zelf te doen dus wordt er een monteur beschikbaar gesteld. Keurig toch!

De antwoorden van anoniem van ziggo zijn op dit forum altijd helder en to the point, dus ik vind je kritiek niet erg netjes.

Kees:?
 
De motivatie om een nieuw product op deze manier op de markt te brengen is niet uitzonderlijk. Eerst een hoeveelheid "testers" en dan de hele markt wordt wel meer gedaan.

Als je denk dat de sisco een HD PVR is doe je het apparaar tekort. Het is veel meer dan dat en of je dat allemaal wil is aan jou. Maar VOD en uitzending gemist vraagt een aanpassing aan de infrastuctuur. Niet iedereen is zo handig om dit zelf te doen dus wordt er een monteur beschikbaar gesteld. Keurig toch!

Helemaal mee eens, ik zien het ook niet als een simpele PVR, dat er meer bij komt kijken is duidelijk, het verhaal van de monteur is me nu ook duidelijk, echter (vraag me af of mijn commentaar wel bij dit onderwerp hoort, eigenlijk niet, zou meer bij de helpdesk horen dan hier waar hoofdzakelijk de techniek wordt besproken, maar ja het staat hier nu en zal voortaan dit soort opmerkingen elders op dit forum plaatsen) het blijft in mijn ogen niet netjes pas naderhand geconfronteerd te worden dat je voor 400 euries als "tester" gebruikt wordt, het zou netjes zijn vooraf geinformeerd te worden waarna ik zelf de keuze kan maken mee te werken aan deze trial of niet. Dus ik val de techniek niet af, absoluut niet, ben voorstander van vele vormen van multi media en hoop deze keer dat VOD niet weer een teleurstelling gaat worden.

Nog even over dozenschuivers, ik heb het niet over BCC en Mediamarkten die liever provisie scoren dan dat ze er verstand van hebben (uitzonderingen daargelaten) Nee mijn dozenschuiver weet er genoeg van en heeft ook de kennis dit soort apparaten zelfstandig te repareren, dus inhoudelijk technisch goed onderlegt.

Maar zoals ik al schreef heb ik geen commentaar op de techniek dus zijn mijn opmerkingen in dit hoofdstuk ook niet aan de orde maar horen elders thuis, mijn excuus dat dit hier is komen te staan.

Charles K.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan