• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien interessant om het verschil in encoding/stream opbouw (B-,P-,I-Frames) te zien tussen EurosportHD en NED1HD.

Code:
Eurosport HD.ts - (~10 sec)
PIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPI
PBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPB
BBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPBBBPBBB
PBBBPBBBPBIPBBBPBBBPBBBPBBBPIPB
 
Ned1 HD 1080i Test.ts - (~10 sec) 
BBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPPPPPIPPPBBBBBBPPBBBBBBPP
BBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPP
BBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPP
BBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPP
BBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPPPPPIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPP
BBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPP
BBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBIPPPBBBBBBPPBBBBBBPPBBBBBBPP
 
Ik heb iedere ker op Ned HD dat het geluid wegvalt. Vanmorgen was er zelfs helemaal geen geluid, hebben meer mensen hier last van?
Heb er ook last van.

Is zeer storend. Overige zenders hebben er geen last van.
 
Ik had met mijn Samsung DCB-H360RA ook problemen met wegvallen van geluid op NL1-HD en Eurosport HD. Blijkbaar lag dat in mijn geval aan de decoder; een technicus van Ziggo heeft dit bij mij thuis vastgesteld nadat hij een andere decoder had aangesloten (het lag niet aan de bekabeling etc.).
Vandaag heb ik een nieuwe decoder aangesloten en die werkt prima. Geen last meer van artefacts of wegvallend geluid.
 
Kortom, Eurosport HD is technisch gezien meer 1080P dan 1080i. Mijn vermoeden is dat Nederland 1 HD 1080i hier nog niet aan doet en daarom de iets mindere qualiteit aan de kijker voorschoteld.

Je ziet inderdaad een 'Full HD' watermerk-logo in beeld bij Eurosport HD. Zou dat het kwaliteitsverschil kunnen verklaren? Ziggo zendt toch niet uit in 1080P.
 
Ik heb op Ned 1 HD 1080i nog steeds het probleem met de artifacts. Het heeft niets met de decoder te maken, want die heb ik niet. Alle andere HD kanalen komen perfect door, alleen Ned1HD 1080i heeft hier last van...

9406RK - Assen.
 
Ik heb op Ned 1 HD 1080i nog steeds het probleem met de artifacts. Het heeft niets met de decoder te maken, want die heb ik niet. Alle andere HD kanalen komen perfect door, alleen Ned1HD 1080i heeft hier last van...

9406RK - Assen.

Heb het probleem met zowel de 720P als de 1080I van Ned 1.
Geluid valt ook steeds weg of loopt niet synchroon.
Sta bijna op het punt om maar weer naar het SD kanaal van Ned1 te gaan kijken, ondanks het kwaliteitsverlies.

Als het al een decoderprobleem zou zijn, dan hoop ik wel dat er een update voor komt, net zoals voor Eurosport HD is gedaan....

2907 Capelle aan den IJssel.
 
1080i weg

1487MB 14 augustus 1455 uur

Plots is mijn Test HD NL 1080i weggevallen.....
 
geen NL 1 HD 1080

Ook hier (Rijswijk ZH) sinds vanmiddag geen NL 1 HD 1080 meer :cry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan