• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax IRHD-5000 HD-Tuner

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb hem gisteren binnen gekregen. Ik moet wel zeggen dat Eurosport HD superstrak beeld heeft. Voor mij mag Nederland overstappen naar HD.

Wel jammer dat de decoder niet automatisch van 576i naar 1080i omschakeld. Of doe ik iets verkeerd?

Upscalen vind ik niet echt nodig. Digitale tv is zowiezo al van goeie kwaliteit.

Nu m'n oude humax ipvr 9200c nog kwijt zien te raken.
 
Wel jammer dat de decoder niet automatisch van 576i naar 1080i omschakeld. Of doe ik iets verkeerd?

Dat automatisch meelopen met de uitgezonden resolutie komt in de komende software update. Dat werkt niet helemaal goed nu. Je kunt hem het beste vastzetten dus.

Afhankelijk van je aangesloten TV kun je hem met een truukje wel op 'originate' mode zetten waarbij hij wel automatisch overschakelt. Als je wisselt tussen de verschillende modes terwijl de HDMI lijn niet in gebruik is kun je wel "origi" kiezen. Bij sommige TV's moet je dan een input selecteren die anders is dan de HDMI, bij andere TV's moet je de hdmi kabel even eruit halen of de TV uitzetten. Dan op het display van de ontvanger kijken en op het resolutie knopje drukken tot je 'origi' ziet staan. Daarna gaat mijn TV wel mee met de originele resolutie, maar soms verlaat hij deze auto-mode weer. Bij sommige TV's gebeurt dat direct al. Even proberen dus.
 
vraag hd zenders

:giveup:hallo weet iemand wanneer er meer hd zenders komen??
zo ja welke?
:frons:
 
Lekker relevante vraag voor een topic over een bepaald type decoder... (ja het is een hd decoder, maar voor discussie over zenders is een heel apart forumonderdeel).
 
Lekker relevante vraag voor een topic over een bepaald type decoder... (ja het is een hd decoder, maar voor discussie over zenders is een heel apart forumonderdeel).

Zonder dit soort zenders gebruik je een HD decoder maar ten dele en
meestal weten de bezitters van zo'n decoders precies wanneer de nieuwe zenders verwacht worden.
Zo'n vreemde vraag vind ik dat dus niet in deze topic :wink:.
 
Misschien is het door anderen al gezegd maar toch…..dit zijn mijn punten ter verbetering. Hoop dat die nog kunnen worden meegenomen in de eerstvolgende FW-update.

- Opstarten vanuit standby duurt lang.
- Soms twee keer drukken op standby toets om, vanuit standby, de unit aan te zetten.
- Geen hdmi-control vanuit SONY Receiver STR-DG820 of TV SONY 52W4500.
- Volume van Dolby geluid via HDMI kabel, is niet regelbaar.
- Zappen laat ook steeds de kanalen zien waarop je geen abonnement hebt (“preview periode verlopen”).
- Trage teletekst (pas inladen (sub-)pagina’s na inschakelen teletekst en niet direkt na omschakelen van zender).
- Scrollen door subpagina’s moeizaam bij (p520) en niet mogelijk bij (p760).
- Geen tv beeld mogelijk tijdens het wachten op de gekozen subpagina.
- Niet kunnen stilzetten op bepaalde subpagina.
- Geen beschrijving van werking teletekst functies/toetsen.
- Geen “splitscreen” linkerhelft TV-beeld / rechterhelft TXT-beeld.
 
Misschien is het door anderen al gezegd maar toch…..dit zijn mijn punten ter verbetering. Hoop dat die nog kunnen worden meegenomen in de eerstvolgende FW-update.

- Opstarten vanuit standby duurt lang.
- Soms twee keer drukken op standby toets om, vanuit standby, de unit aan te zetten.
- Geen hdmi-control vanuit SONY Receiver STR-DG820 of TV SONY 52W4500.
- Volume van Dolby geluid via HDMI kabel, is niet regelbaar.
- Zappen laat ook steeds de kanalen zien waarop je geen abonnement hebt (“preview periode verlopen”).
- Trage teletekst (pas inladen (sub-)pagina’s na inschakelen teletekst en niet direkt na omschakelen van zender).
- Scrollen door subpagina’s moeizaam bij (p520) en niet mogelijk bij (p760).
- Geen tv beeld mogelijk tijdens het wachten op de gekozen subpagina.
- Niet kunnen stilzetten op bepaalde subpagina.
- Geen beschrijving van werking teletekst functies/toetsen.
- Geen “splitscreen” linkerhelft TV-beeld / rechterhelft TXT-beeld.

Ik wil er nog iets aan toevoegen;
-als je de HDMI via de receiver naar de TV doorkoppelt en je kijkt later via de scart uitgang is de decoder helemaal van slag.
-als je de HDMI via de receiver naar de TV doorkoppelt en je zet hem op b.v. 1080i dan springt hij altijd terug naar 576P ook als de zender zelf 1080i aangeeft b.v. EuroSport HD.
-de standby-timer werkt niet goed.
 
firmware upgrade

Het is alweer zo lang stil rond de firmware update van de Humax 5000C. Het laatste nieuws was dat het werd getest maar dat is inmiddels weer een aardig tijdje terug. Is er inmiddels iets te melden wanneer we de update kunnen verwachten? Veel gebruikers ondervinden problemen met de huidige versie zoals in dit forum te lezen is. Ik denk dat ik namens veel gebruikers spreek als ik zeg dat een firmware update echt nodig is!

Wie geeft ons een statusupdate?
 
Het is alweer zo lang stil rond de firmware update van de Humax 5000C. Het laatste nieuws was dat het werd getest maar dat is inmiddels weer een aardig tijdje terug. Is er inmiddels iets te melden wanneer we de update kunnen verwachten? Veel gebruikers ondervinden problemen met de huidige versie zoals in dit forum te lezen is. Ik denk dat ik namens veel gebruikers spreek als ik zeg dat een firmware update echt nodig is!

Wie geeft ons een statusupdate?

Onze testen zijn afgerond, volgende week vindt de laatste ronde plaats bij Irdeto in Beijing, dus als het meezit is de software over circa 2weken beschibaar.
 
Onze testen zijn afgerond, volgende week vindt de laatste ronde plaats bij Irdeto in Beijing, dus als het meezit is de software over circa 2weken beschibaar.

Beijing ?
Dat is niet bepaald naast de deur :wink:.
In elk geval blij dat er nu schot in zit :applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan