• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

foutmelding: Kan de server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

theicamps

Dag allemaal,

Ik heb de laatste weken vaak last van het geval dat firefox geen enkele website (server) kan vinden. Na een aantal keren op refresh te drukken komt hij wél bij de gevraagde pagina.

Internet verbinding + draadloze verbinding is ok.

Ik heb ook geen instellingen veranderd op mijn computer. Ik verwacht ook niet dat het aan de instellingen ligt, anders zou hij continu geen server moeten kunnen vinden, toch....:sad:

Wie weet raad!
 
Lees de diverse topics hier maar eens. Je bent niet de enige. Voor de zekerheid je pc even direct aan de modem hangen...

Maar ga niet teveel klooien bij jezelf. Grote kans dat het bij Ziggo zit..
 
update:

Momenteel zit ik weer achter internet. Het gaat een aantal pagina's goed, en dan kan hij weer ineens "de server niet vinden" ... schijtziek wordt je ervan.

Ik heb net een pakketje van ziggo gekregen met nieuwe bekabeling, splitter en wandcontactdoos. Ik denk dat dat niet gaat helpen. Waarom heb ik anders de ene keer wel gewoon internet en de andere keer niet.

Ik denk dat het meer een kwestie is van "Bandbreedte verkrijgen" ... het is net of ik even, laten we zeggen, niet aan de beurt ben! Na een paar keer refresh mag ik weer, en vind hij de pagina wél

Dit lijkt toch gewoon een ziggo probleem?!? (Vroeger met @home ging alles altijd perfect ... sinds de upgrade naar 50Gig is het belabbert geworden)
 
Kan het zijn dat ik een dsn probleem heb? Met mijn laptop lijkt het wel allemaal gewoon te werken. Dat zou betekenen dat ik het in mijn vaste computer moet zoeken, en niet bij ziggo? :?

... ik heb eigenlijk een aversie tegen internet explorer daarom gebruik ik firefox ... echter nu lijkt het erop dat ik dit probleem niet met internet explorer heb ... nu weet ik écht niet meer waar het aan kan liggen!

Wie helpt?
 
Wat misschien kan werken (en nooit kwaad kan) is je cookies verwijderen. Menu extra > opties > privacy > cookies tonen > alle cookies verwijderen.
Of anders Firefox opnieuw installeren (niet vergeten je bookmarks te exporteren voor je het de-installeert).
 
Als het in InternetExplorer geen problemen geeft, maar in FireFox wel, dan denk ik ook niet dat er een DNS probleem is, beide browsers zullen gebruik maken van dezelfde dns, dus zouden de symptomen zich ook in beide browsers moeten voordoen.
 
leeg je cache of probeer hem op 0 te zetten. Dus dat hij geen cache gebruikt.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Firefox 3.5.X

De nieuwe versie van firefox kan niet goed overweg met (oudere) netgear-routers. Dit probleem is in diverse topics op het internet besproken. Er zijn 2 mogelijkheden:

1. teruggaan naar firefox 3.0.X en het werkt weer perfekt.
2. een andere router kopen.

Zelf had ik dezelfde problemen met Firefox 3.5
Vandaag mijn netgear-router vervangen door een sitecom en het probleem is verleden tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan