• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

LED versies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de zaak waar ik deze LED TV heb gekocht wel, die kaart heb ik erbij gekocht. Dat is Aquostiek in enschede. Het is een CI CAM kaart van alfha...nog wat :). En die word ondersteund sinds een tijdje. Het werkt prima. Ik heb anoniem al een PB gedaan zodat hij misschien ook deze TV in het rijtje kan zetten.
Aiaiai... ik hoop dat ie het straks nog doet... daar is alle commotie om te doen namelijk. De alphacrypt wordt straks (niet expres uh-huh) geblokkeerd door Ziggo....
 
Nee edehaan, dat heb je verkeerd. Dat was een jaar geleden idd zo maar die word gewoon nu ondersteund. Mist je wel de goede TV hebt las ik en die heb ik kennelijk. Dat staat ook wel op dit forum te lezen.

hier: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19735


Die module is aangepast, lijkt aan de buitenkant hetzelfde maar is inmiddels aangepast, zo'n verhaal was het dat ik hier las. Dat is volgens mij ook nog maar netzo dat het werkt en ondersteund blijft.
Anoniem kan jij even hier duidelijkheid over geven zodat er geen stress :) onstaat bij mij en gebruikers die dit ook hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee edehaan, dat heb je verkeerd. Dat was een jaar geleden idd zo maar die word gewoon nu ondersteund. Mist je wel de goede TV hebt las ik en die heb ik kennelijk. Dat staat ook wel op dit forum te lezen.

hier: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=19735
Op die pagina staat duidelijk dat de AlphaCrypt door Ziggo niet ondersteund wordt, en mogelijk over twee jaar niet meer zal werken.

De Samsung TV's komen met verschillende serie-nummers, met WXX erin en met PXX erin. De WXX serie nummers hebben een CI-slot en werken alleen met de AlphaCrypt, en mogelijk over enkele jaren niet meer. De PXX serie nummers hebben een CI+ slot en werken alleen met de Ziggo Digitale Televisie Module, al werken ze mogelijk op dit moment nog met de AlphaCrypt, maar Ziggo heeft aangekondigd dit te zullen uitzetten ("om verwarring te voorkomen"). Zie ook de Ziggo website:
Waarom ondersteunt Ziggo niet alle CI+ TVs?

De oude CAMs zullen straks niet werken in CI+ Televisies. Over het gebruik van de oude CAM in een oude CI Televisie kan Ziggo blijvende werking niet garanderen. Ziggo is hiervoor afhankelijk van voorschriften van programmaleveranciers.

Waarom werkt een oude televisie met CI NIET met de CI+ module of vice versa?

De CI+ technologie kan alleen zijn werk doen wanneer zowel de televisie als de CAM deze technologie ondersteunen.

Om verwarring in de toekomst te voorkomen kunnen de nieuwe CI+ televisies alleen gebruik maken van de CI+ module. De CI+ televisies werken naast de CI+ CAM natuurlijk ook met de door ons gecertificeerde digitale ontvangers.

Wat gebeurt er met de oude CAM technologie?

Ziggo ondersteunt deze technologie niet, maar wij blokkeren het gebruik ervan niet actief op dit moment.
 
Ok ,Curioso, duidelijk dan. sorry dan voor de verwarring :( was niet zo bedoeld.

Ik heb de UB327020PXXN. Tegen die tijd dat hij niet meer zou werken dan is het toch alleen een kwestie van omruilen, tegen betaling, met zo'n CI+ module en werkt dan gelijk? Dat heb ik dan nu toch goed?
 
Ik heb de UB327020PXXN. Tegen die tijd dat hij niet meer zou werken dan is het toch alleen een kwestie van omruilen, tegen betaling, met zo'n CI+ module en werkt dan gelijk? Dat heb ik dan nu toch goed?
Dat zou gewoon moeten werken. Het is nog niet bekend wanneer Ziggo precies de AlpaCrypt gaat uitschakelen in CI+ TV's. Ook is een AlphaCrypt + smartcard duurder dan de Ziggo module (die wordt nu op veel web winkels voor 79 Euro aangeboden, en is inclusief smartcard, levering waarschijnlijk vanaf volgende week).

Slechte voorlichting van die winkel trouwens...
 
Ci+

Bij de zaak waar ik deze LED TV heb gekocht wel, die kaart heb ik erbij gekocht. Dat is betere winkel in enschede, geen mediamarkt etc. Het is een CI CAM kaart van alfha...nog wat :). En die word ondersteund sinds een tijdje zoals ze aangaven. Het werkt prima. Ik heb anoniem al een PB gedaan zodat hij misschien ook deze TV in het rijtje kan zetten.
Heb hem sinds gisteren in gebruik. Heerlijk maar 1 afstandsbediening en prima beeld. Prachtige LED TV, als je overweegt wat te kopen dan zou ik zeggen ga voor deze.

Heb net nog contact gehad met een expert winkel die me vertelde dat de Ci+ week 38 of 39 wordt verwacht en dan die van Ziggo zelf hij vertelde me ook dat de alfa cribs niet wordt ondersteunt door ziggo en zodra er geen beeld meer is je niet aan kunt kloppen bij ziggo.
Kan iemand hier meer over vertellen. Wij zelf hebben de Samsung UE 40 B 6000 gekocht en kijken nu nog via digitaal omdat de Ci+ er nog niet is en ook nu al mooi beeld maar geen hd kwaliteit uiteraard dus ook wij kunnen niet wachten tot hij er is.:wink: En hoop dan ook dat de modules ondersteunt gaan worden want de tv staat nu nog niet in de lijst.
 
OK, dan begrijp ik het. Ik heb contact gehad zojuist met de winkel en zei bieden mij, op het moment dat het niet meer zou werken, aan om dan te wisselen van module.
Maar ik begrijp wel uit je verhaal dat het nog wel even duren kan voordat het bij mij en alle gebruikers van die kaart het niet meer werkt.

Evelien, je kan dan gewoon toch die module van hun aanschaffen als dat andere niet meer werkt? Dat ondersteunen ze dan toch gewoon want het is hun kaart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij zelf hebben de Samsung UE 40 B 6000 gekocht en kijken nu nog via digitaal omdat de Ci+ er nog niet is en ook nu al mooi beeld maar geen hd kwaliteit uiteraard dus ook wij kunnen niet wachten tot hij er is.:wink: En hoop dan ook dat de modules ondersteunt gaan worden want de tv staat nu nog niet in de lijst.
Kijk even goed naar het serie nummer dat ergens achter op de TV moet staan. Als er PXX in staat, dan heeft de TV een CI+ slot en gaat hij waarschijnlijk ondersteund worden. Zo niet, dan zit je vast aan een niet ondersteunde oplossing of een extra kastje.
 
dus nu heb ik het nog niet echt duidelijk :sad:. Curioso, ik kan dan toch gewoon deze eruit halen en die van Ziggo plaatsen tegen die tijd zonder gedoe? Ik bedoel, er is toch niets aan de hand als ik nu eerst deze gebruik en straks een andere? Zal wel een 'blonde' vraag zijn maar ik stel hem toch. Ik ben geen techeut zoals jullie jongens hier, daarom maar even extra vragen. Hopelijk vinden jullie dat niet erg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan