• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Guide Plus in 2016, toch weer...

  • Onderwerp starter TacoBorg
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TacoBorg

Sinds half augustus 2016 werkt Guide Plus (opnieuw) niet meer. Door vakantie e.d. kwam ik er nog niet toe uit te zoeken wat er loos was. Ik heb van alles gereset op mijn Panasonic HD-Dvd recorder, hdmi- en scarts gewisseld, 's nacht aan laten staan e.d. maar zonder resultaat. Natuurlijk ook flink op dit onderwerp gegoogled waarbij ik zag dat in het voorjaar van 2015 er ook een tijd sprake was van het uitvallen van G+. De oplossing bleek toen te liggen bij host Eurosport.
Maar daar schijnt de oplossing niet meer vandaan te moeten komen.

Ik heb vandaag gechat met de Helpdesk van Ziggo. De algemene dame verwees me al snel door naar de Technische Helpdesk, ook van Ziggo. De dame die ik toen 'sprak' moest ik eerst uitleggen wat Guide+ was/is en waarvoor het gebruikt wordt. Vervolgens heb ik haar verwezen naar Google over dit onderwerp. De dame besloot toen dat Ziggo hierbij niet betrokken kon worden 'omdat het een technisch probleem is' en tenslotte verwees zij mij naar ... het Ziggo Gebruikersforum, of zoals ze zei, onze Community...

Ik zag toen dat een halfjaar geleden dit onderwerp was afgesloten, maar....toen deed Guide + het tenminste nog! Zijn er sindsdien nieuwe ontwikkeling gaande (geweest)? Ik ben daarnaar heel benieuwd, al vrees ik met duizend vrezen dat ik te horen krijg dat genoemd systeem inmiddels op het kerkhof ligt...:shock: Reactie wordt door mij zeer op prijs gesteld!
 
Alleen: Guide+ wordt niet door Ziggo gemaakt, maar meegestuurd door Eurosport. En als die het niet meer levert .....
 
Sinds half augustus 2016 werkt Guide Plus (opnieuw) niet meer. Door vakantie e.d. kwam ik er nog niet toe uit te zoeken wat er loos was. Ik heb van alles gereset op mijn Panasonic HD-Dvd recorder, hdmi- en scarts gewisseld, 's nacht aan laten staan e.d. maar zonder resultaat. Natuurlijk ook flink op dit onderwerp gegoogled waarbij ik zag dat in het voorjaar van 2015 er ook een tijd sprake was van het uitvallen van G+. De oplossing bleek toen te liggen bij host Eurosport.
Maar daar schijnt de oplossing niet meer vandaan te moeten komen.

Ik heb vandaag gechat met de Helpdesk van Ziggo. De algemene dame verwees me al snel door naar de Technische Helpdesk, ook van Ziggo. De dame die ik toen 'sprak' moest ik eerst uitleggen wat Guide+ was/is en waarvoor het gebruikt wordt. Vervolgens heb ik haar verwezen naar Google over dit onderwerp. De dame besloot toen dat Ziggo hierbij niet betrokken kon worden 'omdat het een technisch probleem is' en tenslotte verwees zij mij naar ... het Ziggo Gebruikersforum, of zoals ze zei, onze Community...

Ik zag toen dat een halfjaar geleden dit onderwerp was afgesloten, maar....toen deed Guide + het tenminste nog! Zijn er sindsdien nieuwe ontwikkeling gaande (geweest)? Ik ben daarnaar heel benieuwd, al vrees ik met duizend vrezen dat ik te horen krijg dat genoemd systeem inmiddels op het kerkhof ligt...:shock: Reactie wordt door mij zeer op prijs gesteld!

Bij mij werkt Guide+ heel normaal op mijn Panasonic DVD recorder.
 
Bij mij werkt Guide+ heel normaal op mijn Panasonic DVD recorder.

Geluksvogel. Ik heb ook een Panasonic, DMR-EH76. Jij en ik zitten bij Ziggo.
Wel zie ik dat ik geen HOST-kanaal krijg. Ik heb wel Eurosport.... maar kennelijk is dat dus geen host.... Raadsels!
 
Ik wil je beslist niet wegjagen, maar de ziggo community vind je hier:
https://community.ziggo.nl
Dat is, in tegenstelling tot dit forum, een door Ziggo gemodereerd forum.

Stel daar je vraag ook; dubbele kansen :)

Kennelijk weten ze dat niet bij Ziggo Helpdesk ... OK, ik ga daar naar toe. Bedankt voor de tip!
 
Geluksvogel. Ik heb ook een Panasonic, DMR-EH76. Jij en ik zitten bij Ziggo.
Wel zie ik dat ik geen HOST-kanaal krijg. Ik heb wel Eurosport.... maar kennelijk is dat dus geen host.... Raadsels!

Ik heb een DMR-EH53.

Heb jij er nog programma's in staan om op te nemen? Maak dan die lijst eens leeg. Heeft bij mij wel eens geholpen, al doe hij het nu ook wel weer als er opnames in geprogrammeerd zijn. Laden gebeurt van 2:55 uur - 5:00 uur.

Als je hem reset en hem opnieuw het hostkanaal laat zoeken, moet hij normaal op Eurosport blijven 'hangen' om de Guide+ voor het eerst op te halen na invoer postcode enz. Gebeurt dat niet?
 
Ik heb een DMR-EH53.
Heb jij er nog programma's in staan om op te nemen? Maak dan die lijst eens leeg. Heeft bij mij wel eens geholpen, al doe hij het nu ook wel weer als er opnames in geprogrammeerd zijn.
Als je hem reset en hem opnieuw het hostkanaal laat zoeken, moet hij normaal op Eurosport blijven 'hangen' om de Guide+ voor het eerst op te halen na invoer postcode enz. Gebeurt dat niet?

De stand van zaken: Ik heb een EH57 en een EH76.
De EH76: ik heb de Energiebesparing uitgezet, setup opnieuw uitgevoerd en het hostkanaal gevonden (bleek te ontbreken). Alles werkt nu uitstekend.

De EH57: kanalen hoger dan 15 worden met heel veel ruis weergegeven, het hostkanaal wordt niet gevonden. Dat zou het ESPkanaal moeten zijn (k62) maar dat zit stikvol met ruis, waarschijnlijk is dat de de reden dat het hostkanaal formeel niet gevonden wordt. Aan de antennekabel (ZIGGOgekeurd) kan het niet ligggen, de eerder aangesloten Humas heeft een BERwaarde van 0.

Mijn conclusie is voorlopig dat de EH57 defect is.Ik vraag me af of ik 'm nog wil vervangen door een EH76 of dat ik het bij Humax houdt. Ik kan er tenslotte nog DVD'sop afspelen. De EH57 nog laten repareren lijkt me feitelijk geldverspilling.

Dank voor je opmerkingen!

UPDATE:

Vervolg en slot: beide recorders omgewisseld van huiskamer naar werkkamer en omgekeerd; vervolgens bij beide recorders weer setup uitgevoerd en zie daar, ineens het hostkanaal gevonden. Nu al twee nachten werd de Guide Plus automatisch ververst.

Probleem opgelost, sluiten maar :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan