• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Problemen 16:9 weergave en geheel geen [zwart] beeld) B270R

  • Onderwerp starter davidov2009
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn beeld springt ook op zwart als ik te snel zap. In plaats van de decoder te resetten of spanningsloos te maken gebruik ik een ander foefje om het beeld terug te krijgen. Je kunt namelijk door een aantal malen achter elkaar de EPG te selecteren het beeld ook terugkrijgen. Bij mij werkt dit. Echter ik vind het niet kloppen dat het beeld zomaar op zwart gaat...

Inderdaad, een paar keer epg aan en uit zetten brengt het beeld weer terug. :-)
 
Ik wil naar de gemelde issues laten kijken. Ik zoek alleen nog een gebruiker in / in de buurt van Zwolle of Groningen die ons het zwart beeld kan demonstreren.

Je bent welkom in Haren! :-)
 
Wanneer ik het apparaat aansluit, heb ik een ruis bij bepaalde zenders op de analoge lijn, deze ruis heb ik niet wanneer dit toestel niet aangesloten is,


Wanneer ik snel met het apparaat zap, bestaat de kans dat het toestel op zwart gaat, de infobalk wordt echter gewoon weergegeven, verder een zwart beeld,


Ook wordt televisie niet altijd omgeschakeld naar het videokanaal die via de scart loopt, vaak wordt de tv niet teruggezet naar de analoge kanalen wanneer ik de decoder uitschakel, het beeld wordt dus op blauw gezet met de vermelding de betreffende scardaansluiting,


Wanneer er echter een DVD speler op het apparaat is aangesloten heb ik het probleem dat deze niet doorgelaten wordt wanneer de decoder is uitgeschakeld, ik zal eerst de decoder in moeten schakelen, en dan komt het logo van de DVD speler in beeld,


Ook schijnen er problemen te zijn met de timer opname met een DVD recorder, ik heb dit niet kunnen proberen, maar hier zijn klachten op het forum dat deze balk tijdens de timeropname constant in beeld blijft wanneer er wordt opgenomen via de decoder,


Ook moet je bliksemsnel de nummers intikken voor de zender die je wilt kijken, doe je dat niet kun je opnieuw beginnen, nu is dit niet zo'n probleem, maar toch het vermelden waard,


De fout met het niet omschakelen naar 16:9 ben ik nog niet tegengekomen, wellicht is die wel aanwezig,


Beste Anoniem,

Wanneer u het apparaat uitgebreid gaat testen, check de bovenstaande issues ook even, teneinde hier een goede decoder van te maken, :applause:

Alvast bedankt, veel succes en vriendelijke groeten,

C. la Fleur
 
Ook wordt televisie niet altijd omgeschakeld naar het videokanaal die via de scart loopt, vaak wordt de tv niet teruggezet naar de analoge kanalen wanneer ik de decoder uitschakel, het beeld wordt dus op blauw gezet met de vermelding de betreffende scardaansluiting,

Volgens mij heeft dat niks met de decoder te maken maar met de TV zelf.
 
Beste Sanex,

Ik heb de decoder op verschillende televisie's geprobeerd, en alle televisie's hetzelfde probleem,

Met een ander merk decoder geen problemen,

Wanneer ik de Samsung decoder instel op TV instelling 4:3 en Decoder instelling 16:9LB zijn deze problemen over,

Het is wel degelijk een softwarefoutje,

Vriendelijke groeten,

C. la Fleur.
 
Je bent welkom in Haren! :-)

Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd en uiteindelijk heeft hij mijn samsung meegenomen.
Ze zijn er nu mee aan het testen.
De 270R die ik in ruil kreeg stopt er mee als hij warm wordt, dat zal nog eens ruilen worden. Mogen ze me ook wel een humax geven ofzo. :grin:
Nog even iets anders, ik demonstreerde het zwart worden bij het snel zappen op een kleine Sharp tv. Kregen we wat onverklaarbare resultaten. Bleek dat de Sharp op 1 knop van de ab van de samsung (channel vooruit) reageerde door op videostand te springen.......
 
Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd en uiteindelijk heeft hij mijn samsung meegenomen.
Ze zijn er nu mee aan het testen.
De 270R die ik in ruil kreeg stopt er mee als hij warm wordt, dat zal nog eens ruilen worden. Mogen ze me ook wel een humax geven ofzo. :grin:
Nog even iets anders, ik demonstreerde het zwart worden bij het snel zappen op een kleine Sharp tv. Kregen we wat onverklaarbare resultaten. Bleek dat de Sharp op 1 knop van de ab van de samsung (channel vooruit) reageerde door op videostand te springen.......

Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd ..

maar het beeld ging niet op zwart. We hebben vervolgens op kantoor de box ook nog een tijd gebruikt maar vooralsnog niet op zwart gekregen. De andere punten worden nog gecontroleerd
 
Even een update, er is iemand langs geweest, hebben een uur lang vanalles geprobeerd ..

maar het beeld ging niet op zwart. We hebben vervolgens op kantoor de box ook nog een tijd gebruikt maar vooralsnog niet op zwart gekregen. De andere punten worden nog gecontroleerd

O, maar dat klopt niet, hij ging wel op zwart.
Hij stond zelfs op zwart toen we begonnen. Heb ik nog laten zien dat je door een paar keer op epg te drukken het beeld weer terug kreeg.
 
Ik heb al een tijd ook deze decoder, maar het is mij nog nooit overkomen dat het beeld op zwart ging.
Soms zapt hij wat trager omdat hij de epg info eerst moet inlezen lijkt het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan