• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
snelheid zit hier nu op de 400kb/s, met 12 draadjes haal ik 800kb/s met geluk.
hier zijn ze er iig totaal niet mee bezig.
volgens mij boeit het Ziggo allemaal geen ene fuck.
 
hier zijn ze er iig totaal niet mee bezig.
volgens mij boeit het ziggo allemaal geen ene fuck.

Beetje kort door de bocht, ze zullen heus niet direct in het hele land aan het experimenteren zijn. Wie weet ben ik een proefkonijn... :thumb up:

Ben al een paar keer in contact geweest met Ziggo en ook door Ziggo hierover benaderd, heb voor het weekend gehoord dat ze de oorzaak op het spoor zijn.

Je kan er sceptisch over zijn, maar het is zeker wel belangrijk voor Ziggo om dit op te lossen. Het Ubee modem wordt namelijk straks uitgerold ter vervanging van de Arris modems, de meeste aie extra abonnees hebben de snelle lijn voor Usenet gebruik. Zo is 1 plus 1 erg duidelijk 2 in deze.
 
Dus ziggo is er mee bezig heel mooi maar hou het echte nog steeds bij de arris:thumb up:
 
Dus ziggo is er mee bezig heel mooi maar hou het echte nog steeds bij de arris:thumb up:

Als je dan straks maar niet gaat klagen dat je de 120Mbit niet haalt.... :mrgreen:

Laat ons de kastanjes maar uit het vuur halen, dan kan jij daar straks van meegenieten. :wink:
 
Als je dan straks maar niet gaat klagen dat je de 120Mbit niet haalt.... :mrgreen:

Laat ons de kastanjes maar uit het vuur halen, dan kan jij daar straks van meegenieten. :wink:

De arris doc3 er nog achter zitten moet het ook aan kunnen en de ubee netjes in de doos want die deed nog niet wat die moest doen
 
Monteur is voor de derde keer langs geweest vandaag, en ik had er weinig vertrouwen in.
Na een tijdje zegt die man: "Ik ga wat anders proberen, ik heb nog een ander modem bij me.." en het was de Arris.
Ik ben een nieuwe AIE Extra klant dus ik heb eigenlijk nooit een ander modem dan de Ubee gehad.
Ik zeg tegen die man: "Nu moet ik zeker de Arris loskoppelen en de Ubee weer aansluiten?" waarop hij zei dat het modem gewoon kon blijven staan, en als er problemen zouden zijn dat ik moest bellen.
En ja hoor, duurde ff wat langer om op te starten, maar heb nu ook een strakke 5,7MB/s via 12 draadjes.

Allemaal leuk afgelopen natuurlijk, maar konden ze me het modem niet eerder geven? Ik heb de helpdesk platgebeld en gevraagd om een Arris, maar die kreeg ik niet vanwege de snelheidsverhoging die de Arris niet aan zou kunnen.
En nu stapt er een monteur binnen, zet een Arris neer en zegt doodgewoon dat ik hem mag houden.

Mijn advies: Gewoon blijven bellen mensen! Na een tijdje heb je een keer iemand aan de lijn die er wél verstand van heeft, of iemand die het niet kan schelen welk modem je hebt.

//Edit: Beetje jammer dat de telefoon steeds niet bereikbaar is alleen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De arris doc3 er nog achter zitten moet het ook aan kunnen en de ubee netjes in de doos want die deed nog niet wat die moest doen

Waarom zou Ziggo de Arris omruilen tegen een Ubee als de Arris de hogere snelheid aan zou kunnen? Dat doen ze niet omdat ze postzegels over hebben.

Mijn advies: Gewoon blijven bellen mensen! Na een tijdje heb je een keer iemand aan de lijn die er wél verstand van heeft, of iemand die het niet kan schelen welk modem je hebt.

Dat lost nog steeds het probleem met het Ubee modem en de nieuwsserver snelheden niet op.

Het advies is er eentje van net zo lang drammen tot dat je je zin krijgt. En als dan straks blijkt dat het Arris modem de hogere snelheden niet aan kan weer net zo lang gaan bellen tot je weer een Ubee hebt. Nee, dank je.
 
Waarom zou Ziggo de Arris omruilen tegen een Ubee als de Arris de hogere snelheid aan zou kunnen? Dat doen ze niet omdat ze postzegels over hebben.



Dat lost nog steeds het probleem met het Ubee modem en de nieuwsserver snelheden niet op.

Het advies is er eentje van net zo lang drammen tot dat je je zin krijgt. En als dan straks blijkt dat het Arris modem de hogere snelheden niet aan kan weer net zo lang gaan bellen tot je weer een Ubee hebt. Nee, dank je.

Renatus, aan al je reacties te lezen en van daaruit de conclusie trekkend, vertrouw jij blijkbaar de mooie blauwe (Ubee)ogen van Ziggo. Trek s.v.p. je conclusies niet te vroeg, en oordeel pas op het moment dat het echt een waarde kan brengen. Je oordeel over het Arris modem komt nu nog te vroeg, of weet je nu al 100% zeker dat het Arris modem die 120 niet kan trekken?
 
Renatus, aan al je reacties te lezen en van daaruit de conclusie trekkend, vertrouw jij blijkbaar de mooie blauwe (Ubee)ogen van Ziggo. Trek s.v.p. je conclusies niet te vroeg, en oordeel pas op het moment dat het echt een waarde kan brengen. Je oordeel over het Arris modem komt nu nog te vroeg, of weet je nu al 100% zeker dat het Arris modem die 120 niet kan trekken?

Mijn informatie komt uit contacten met Ziggo die aangeven dat de Arris de 120 niet goed zal gaan trekken. Dat is de reden dat in de aangewezen steden waar direct naar de 120Mbit wordt gegaan iedereen een die een Arris opgestuurd heeft gekregen nu een Ubee ter vervanging krijgt/heeft gekregen. (kan je ook op het forum in verschillende berichten terugvinden, en niet alleen in berichten van mij. :wink:)

Bij doorvragen aangaande het UseNet probleem met de Ubee heb ook ik gevraagd of er een mogelijkheid was om een Arris modem te krijgen. Dit wordt officieel niet gedaan (wat je ook kan lezen bij diverse posters in het forum) vanwege het feit dat je dan in de nabije toekomst een probleem gaat krijgen met de snelheidsverhogingen.

Dat is geen oordeel van mijn kant, maar de feiten van uit Ziggo. In Amersfoort waar proef wordt gedraaid bij 500 mensen met de 120Mbit gaat Ziggo huisbezoeken afleggen om te zien waar eventuele problemen vandaan komen. Uit de berichten op het forum blijkt ook dat in Amersfoort de 120Mbit nog niet is geactiveerd, reden bij mij niet bekend.

Dus ik trek geen conclusies gebaseerd op natte vinger gissingen of blauwe ogen vertrouwen, maar op informatie die ik uit meerdere bronnen verneem. En ja, voor mij zijn dat betrouwbare bronnen.
 
Renatus, aan al je reacties te lezen en van daaruit de conclusie trekkend, vertrouw jij blijkbaar de mooie blauwe (Ubee)ogen van Ziggo. Trek s.v.p. je conclusies niet te vroeg, en oordeel pas op het moment dat het echt een waarde kan brengen. Je oordeel over het Arris modem komt nu nog te vroeg, of weet je nu al 100% zeker dat het Arris modem die 120 niet kan trekken?

Nou, we gaan niet Renatus een beetje pesten. Was de arris niet 4 kanaals en de ubee 8 kanaals? Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de arris zelfs 300mbit aankon. Er zijn hier compleet andere factoren in het spel. Lees ff terug, Renatus oordeelt niet over de arris, alleen de ubee vertoont tot de dag van vandaag kuren waarmee de usenetgebruiker niet door een deur kan.Er wordt hier zeker geen arris afgekraakt, integendeel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan