• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Harde plof en dan opnieuw aan!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Takkie

Sinds enkele dagen heb ik mijn 42 9664 in gebruik in combinatie met een CI+ van Smit.
Ik draai op software versie 58.

Als ik in de ochtend mijn televisie opstart vanuit de stanby modus dan gaat de tv netjes aan, maar na een tijdje (dit kan tussen de 10 min en 30 min liggen) hoor ik plots een harde plof en herstart de tv. Hierna duurt het meestal geen minuut voordat het hele verhaal opnieuw begint enz...enz...

Omdat ik de indruk heb dat dit niet echt goed voor de televisie kan zijn zet ik hem dan maar ten einde raad uit en probeer het later op de dag weer.
Dan gaat het meestal wel goed!!

Iemand goede tips?
 
Sinds enkele dagen heb ik mijn 42 9664 in gebruik in combinatie met een CI+ van Smit.
Ik draai op software versie 58.

Als ik in de ochtend mijn televisie opstart vanuit de stanby modus dan gaat de tv netjes aan, maar na een tijdje (dit kan tussen de 10 min en 30 min liggen) hoor ik plots een harde plof en herstart de tv. Hierna duurt het meestal geen minuut voordat het hele verhaal opnieuw begint enz...enz...

Omdat ik de indruk heb dat dit niet echt goed voor de televisie kan zijn zet ik hem dan maar ten einde raad uit en probeer het later op de dag weer.
Dan gaat het meestal wel goed!!

Iemand goede tips?
Op zich komt een crash & reboot wel vaker voor met de aangegeven firmware, maar normaal niet met zo'n frequentie. Kan op zich geen kwaad. In dit geval zou ik contact opnemen met de leverancier / Philips support.
 
Ik heb hetzelfde toestel en heb in 3 maanden tijd ongeveer 5-6 reboots gehad. Waarvan 2 keer op de .58 software. Maar meerdere reboots achter elkaar heb ik nog nooit gehad, dus dan zou ik even philips bellen....
 
Wat ik begrijp komt de knal uit de versterker van de TV.
Ik had vroeger een soortgelijk probleem met andere apparatuur en ik denk dat ik dan weet wat voor knallen jullie bedoelen.
Die knallen klinken erg maar kunnen niet al te veel kwaad, volgens mij.

En volgens mij zitten er geen hoogspanningstransformators in een LCD tv, maar daarin kan ik me vergissen.
Degene die hierdoor 2 tv's kapot had gehad, het zou kunnen zijn dat oorzaak-gevolg bij hem andersom liggen:
Oorzaak: slechte printplaat in de tv
Gevolg: TV valt steeds uit
Uiteindelijk gevolg: printplaat kapot, einde tv

En dat je dat 2x hebt, tja, ik heb een keer een Toshiba laptop gekocht (een dure) en ik heb er 5 gehad voordat ik er een had die langer dan 1 dag werkte :)

terwijl bij de testers het meer zo is:
Oorzaak: bug in firmware
Gevolg: TV valt soms uit (reboot)
Uiteindelijk gevolg: opgelost in nieuwere firmware


En Takkie hier heeft een 9000-tv met de oude firmware (58) dus even anoniem vragen om test-versie 66 kan misschien de oplossing zijn.
Zoniet, kun je altijd nog terugflashen naar 58 (Toch??) en dan Philips bellen en tv retour/reparatie doen.
 
En volgens mij zitten er geen hoogspanningstransformators in een LCD tv, maar daarin kan ik me vergissen.
Er zitten geen transformators in, maar wel inverters die zorgen voor de hoge spanning van de backlights (fluorencerende lampen). Dacht ong. 1500-2000v.
 
Er zitten geen transformators in, maar wel inverters die zorgen voor de hoge spanning van de backlights (fluorencerende lampen). Dacht ong. 1500-2000v.

Tja, daar hou ik m'n hand liever ook niet in dan :)

@Takkie: is het al gelukt met de nieuwere firmware?
 
Het was inderdaad het hoogspanningscircuit voor de backlight. De tweede keer weet ik het niet helemaal zeker. symptomen: Hoop gefrizzel en gknetter uit het circuit, knipperende backlights.

Gelukkig deed de plaatselijke electronicazaak niet moeilijk en kreeg ik zo een nieuwe.

Wellicht was het een maandagochtendproduct, maar als ik bij een reboot een harde plof hoor, wijst dit meestal op een spanningspiekje, wat doorgaans niet erg goed is voor je electronica.

Let wel: de vele reboots ( >5 per dag) had ik alleen i.c.m. een Alphacrypt CAM bij het tonen van het Now/Next balkje. Op duitse fora heb ik destijds berichten gelezen van mensen met de zelfde symtomen waarbij de tv ook de geest heeft gegeven.

Gr, Gerard
 
Allemaal,

Bedankt voor de vele reacties en tips....
Ben helaas pas net thuis, maar zag dat ik inmiddels van Anoniem de beschikking heb gekregen over de 66 versie.
Zal deze morgen updaten op de tv en de ervaringen posten.

Het moet echt ergens liggen in het gebruik van de CI+, want gedurende de 3 weken dat hij nog analoog heeft gedraaid is het geen enkele maal voorgekomen??
Ik weet dat hij officieel nog niet gecertificeerd is, maar een dergelijke storing zou toch niet voor mogen komen!
Al met al toch wel een domper op de feestvreugde van een goede tv, maar ik houd goede hoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan