• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo internet stabiel en goed voor gamen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sammax

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een paar vragen. Ik heb nog nooit kabel internet gehad en denk er nu over om naar Ziggoo alles in 1 over te stappen. Ik weet alleen niet of ik een "juiste" keuze maak dus wil graag eerst wat info op doen.

Momenteel heb ik ADSL van Telfort, ik zat destijds bij Tiscali maar dat werd overgenomen. Ik gebruik de internetverbinding hoofdzakelijk voor online gamen en hier heb ik dan ook wat vragen over.

Hoe zit het met ping tijden, voor online gamen zou ik graag een lage ping hebben. Vroeger had ik een xs4all abbonement en toen ik de overstapte naar Tiscali was mijn ping tijdens het gamen 2 tot 3 maal zo hoog.
Zit dit met Ziggo (of kabel internet in het algemeen) wel goed?

Verder heb ik gelezen dat kabel internet nogal traag kan zijn op piek tijden in de avond en weekend. Is dit inderdaad zo?

Ik zou ook graag willen weten of de verbinding slechter, of minder stabiel is als je alles in 1 gebruikt, dus naast internet ook tv en telefoon?

Tot slot, ik neem aan dat Ziggo een kabelmodem zal leveren. Kan deze door de gebruiker aangepast worden om porten open te zetten voor onlime gaming etc?

Mvg,

Alex
 
of de ping tijden goed genoeg zijn voor online gaming weet ik niet maar ik ga er vanuit dat ze snel genoeg zijn..
verder is het niet overal gelijk, hier is de internetverbinding stabiel en haalt altijd netjes die snelheid die opgegeven word.
ik heb overigens alles in 1 plus.
bij mij is er geen verschil merkbaar tussen overdag/avond/weekend..
 
Hoe zit het met ping tijden, voor online gamen zou ik graag een lage ping hebben.
Pingtijden zijn netjes. Een ping naar hosts die direct op het AMSIX zijn aangesloten (tweakers.net ;)) levert een gemiddelde van ~10ms op. Ik weet uit ervaring dat Versatel ADSL hier erg slecht op scoort, maar verder heb ik geen vergelijkingsmateriaal.

Verder heb ik gelezen dat kabel internet nogal traag kan zijn op piek tijden in de avond en weekend. Is dit inderdaad zo?
Dit was vroeger zo, maar door nieuwe technieken heb je tegenwoordig geen (significante) last meer van andere gebruikers in de buurt.

Ik zou ook graag willen weten of de verbinding slechter, of minder stabiel is als je alles in 1 gebruikt, dus naast internet ook tv en telefoon?
Nee, het televisie signaal wordt op het aansluitpunt gesplitst van het internet signaal. Dit heeft dus totaal geen invloed op elkaar. Telefonie verbruikt zo weinig bandbreedte dat het niet eens het vermelden waard is. Dankzij ingebouwde QoS in het modem ben je altijd verzekerd van storingsvrije telefonie zelfs als je de internetverbinding volledig dichttrekt.

Tot slot, ik neem aan dat Ziggo een kabelmodem zal leveren. Kan deze door de gebruiker aangepast worden om porten open te zetten voor onlime gaming etc?
Het modem biedt onbeperkte toegang tot het Internet. Je bedoelt waarschijnlijk een router? Deze is apart aan te schaffen maar niet noodzakelijk als je slechts één computer op het Internet wilt aansluiten.
 
Citaat:
Verder heb ik gelezen dat kabel internet nogal traag kan zijn op piek tijden in de avond en weekend. Is dit inderdaad zo?
Dit was vroeger zo, maar door nieuwe technieken heb je tegenwoordig geen (significante) last meer van andere gebruikers in de buurt.

Tenzij er overduidelijk sprake is van een capaciteits tekort, dan heb je wel degelijk (veel) last van pieken, of eigenlijk dalen, in de avond.

De pingtijden zijn meestal wel prima en de lijnkwaliteit is ook goed.
Het is hier puur een kwestie van een tekort aan capaciteit.

avond:



ochtend:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Super, bedankt voor de reacties!
Ik kwam er gisteren achter dat een buurman ook Ziggo alles in 1 gebruikt met 20MB internet.
Ik heb hem even laten testen via speedtest.net, zijn download was meer dan 15mb en ping 20ms, dit was rond 19:00 uur.
Dat is toch best redelijk? ik heb tegelijk dezelfde test gedaan en haalde met mijn 20mb adsl lijn 11mb down en had een ping van 30ms.

Nog een vraagje over het kabelmodem. dit is alleen een modem dus geen router zoals ik die nu met adsl heb als ik het goed begrijp.
Staat hier standaard alles in open? dus geen problemen met gamen etc?
Is het verstandig om toch een router aan te schaffen? voor meer beveiliging misschien. Welk apparaat adviseren jullie?
 
als je meerdere pc s of draadloos wilt dan wel. Meeste mensen hebben een firewall draaien. Welke router daar zijn al verschillende topics over aan de gang. Dlink linksys of netgear. Dat zijn de meest voorkomend
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan