Overweeg je een grotere harddisk te plaatsen?


  • Totaal aantal stemmers
    519
  • Opiniepeiling gesloten .
Zal denk ik de 1TB zijn van Seagate. Gezien het stroomverbruik:
Hoezo letten mensen altijd zo op verbruik?!
......
Kortom, het zijn imo. maar kleine getallen over het verbruik.

Even een reactie hierop omdat mijn bericht gequote werd. Neem niet aan dat het om mijn bericht ging.
Ik wilde echter alleen aangeven welke hdd @Bernd vermoedelijk bedoelde.

om1 benoemt in ieder geval al een hele belangrijke reden waarom het stroomverbruik mogelijk zeer relevant is.
Dat het stroomverbruik onder de 1W niet erg relevant is klopt. Zie o.a. mijn bericht in dit topic: TSR (Time Shift Recording) uitschakelen en Humax altijd aan, harddisk slijtage? waarin ook het stroomverbruik aangehaald werd.
 
Probeer het eens met deze software misschien heb je hier meer succes mee. :)
:applause:
Helemaal geweldig! Met deze laatste verwijzing naar Ext2 file system software is het helemaal gelukt. Heb eerst het file system geïnstalleerd, daarna met de Manager software een drive letter toegekend. Het oversturen van ruim 8GB nam 1 uur in beslag.
Sjaool, dank je wel ! :thumb up:
Bernd
 
Gelukkig maar ennuh niks te danken hoor. :)

Het kopiëren via ftp gaat inderdaad erg langzaam maar het werkt wel. ;)
 
Het kopiëren via ftp gaat inderdaad erg langzaam maar het werkt wel. ;)

Waarbij opgemerkt moet worden dat schrijven naar de humax ca 2 keer zo traag gaat als het lezen er vanaf.

Is wel fijn als je een file wilt kopieeren van je ene naar je andere humax.
2 filezilla sessies en als het lezen van de ene ca 100 MB binnenheeft kun je al met schrijven naar de andere beginnen. Zo lijkt het op FXB.
 
Waarbij opgemerkt moet worden dat schrijven naar de humax ca 2 keer zo traag gaat als het lezen er vanaf.
Dat is waar, de Humax is niet de enige die hier "last" van heeft.

Mijn Icybox (Popcorn Hour) is ook er traag met kopiëren dit zou met de nieuwe Popcorn Hour C200 een stuk beter moeten zijn.
 
^In het geval van het eerste antwoord inderdaad inderdaad USB, in het geval van het tweede antwoord FTP. ;)

[EDIT]
Ik ben schijnbaar de weg flink kwijt... of heb mijn ogen niet helemaal open. :oops: :rolleyes:
Kopiëren gaat gewoon langzaam op welke manier dan ook. ;)
[/EDIT]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je bedoelt USB neem ik aan? Anders heeft het ook geen zin met een EXT2 driver te werken.

Heb je de voorgaande berichten gelezen?
Hij wil zijn oude humax disk aan zijn pc hangen en benaderen (vandaar de driver) om een opname via ftp naar zijn nieuw humax disk te verplaatsen.

Van usb is hier helemaal geen sprake. Als de disk in een usb-casing had gezeten, dan had hij direkt aan de humax gehangen kunnen worden om de oude opname terug te kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Harddisk geplaatst

Voor de geïnteresseerden: ik heb gisteren een Western Digital 1TB SATA300 32MB, WD10EVDS harddisk geplaatst in de Humax. Partitioneert en formatteert zonder problemen. Partitiegrootte is zelf in te stellen; ik heb 10GB gekozen voor de 'foto-partitie' en dat werd direct overgenomen. Geluid is niet waarneembaar en de 5050 functioneert als vanouds.
 
Terug
Bovenaan