• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bug:
Nu drie keer meegemaakt dat ik na het aanzetten van de 5050c geen geluid had op mijn televisie (geluid standaard via de HDMI kabel) het veranderen van het beeldformaat (bv 720p -> 1080i) is dan nodig om het geluid weer terug te krijgen. :confused:
----------------------------------------
Je moet wel je hele configuratie even opgeven, want het zou aan de combi tussen je tv en de ontvanger kunnen liggen.

Configuratie is:

5050c -> HDMI -> Philips 32PF9541

Lijkt op een "sync" probleem van HDMI:?:
 
Ik ben hierover nog niet zeker. Maar ik had de laatste dagen de pvr in de energiebesparingsmodus. Als ik de pvr aan had kreeg ik een slechter beeld, vaak met een Ber waarde fluctuerend tussen 0 en 1. Vanmorgen heb ik bij wijze van test de pvr weer omgezet naar gewoon standby. Vanavond constant goed beeld, met stabiele Ber waarde van 0.
De energiebespaarmodus zet alleen het display (de tijd) uit in standby.
Dit heeft niets te maken met de ontvangstkwaliteit als hij aan staat.
 
Storing Op HDMI

Ik heb de 5050 aangesloten via HDMI & Component. Via HDMI meerdere kabels geprobeerd maar op elk kanaal een soort van ruis/sneeuw/spikkels (tja hoe moet je het noemen :grin:) en om de ca 15 seconden even een kleine storing. De ene dag weer minder dan de andere. Via een HDMI switch is het helemaal dramatisch.

Sluit ik de 5050 echter aan via component dan perfect beeld. Het is goed te zien als ik de 5050 reboot. Via HDMI allemaal groene strepen en flikkeren in het bootscherm, bij component helemaal strak.

Ik heb nog gezocht op het forum of iemand anders hier ook last van heeft, maar niet gevonden.

Iemand anders ook deze bug?

EDIT: Nog even gekeken bij verschillende resoluties. Over HDMI geen last bij 576i/576p het is alleen bij 720p/1080i

PVR5050
Panasonic TH-50PY70
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De energiebespaarmodus zet alleen het display (de tijd) uit in standby.
Dit heeft niets te maken met de ontvangstkwaliteit als hij aan staat.


En toch maak ik de observatie dat bij de energiebesparingsmodus de Ber-waarde fluctueert tussen 0 en 1, en bij een normale standby deze waarde constant op 0 staat. Blijkbaar wordt er toch meer 'uitgeschakeld'. Elders wordt gemeld dat het analoge doorgeluste signaal ook afgezwakt wordt in de energiebesparingsmodus en niet in de standby modus. Ik zal vanavond nog eens overschakelen op de energiebesparingsmodus en kijken of dat nog effect heeft op de BER-waarden. Als het effect (wisselende Ber-waarde 0 en 1) herhaald optreedt zou dit kunnen duiden op een niet juiste inititialisatie van de firmware bij het opstarten vanuit de energiebesparingsmodus.
 
Nieuw item voor de wishlist,

LipSynch kun je nu wel instellen, maar wordt weer uit gezet als je de Humax uit zet omdat Humax dit ziert als een tijdelijk probleem.

Het zou handig zijn om aan te geven of je de LipSyncg eenmalig, of permanent in wil stellen op een bepaalde vertraging.
 
Reclame skippen

Vreemd dat ik deze nog niet eerder ben tegengekomen in de wishlist (althans niet met de zoekfunctie). maar bij deze een grote 'wish' van mijn kant.

De mogelijkheid om reclames eruit te knippen, en dan niet zozeer handmatig maar geautomatiseerd.
Mijn huidige DVD-recorder (pioneer DVR-555) deelt je opname automatisch in hoofdstukken in. Deze hoofdstukken plaats hij precies voor en na afloop van de commercial.
Dit gaat uiteraard niet altijd perfect maar verbazingwekkend vaak wel.:applause:

Ik weet dat je hem op de pc kan bewerken en dan weer terugzetten (FTP:thankyou:) maar dat wil ik niet voor iedere opname hoeven doen.
 
Ik zie hier best vaak wishes vandaan komen om te knippen, persoonlijk maakt mij dit totaal niks uit zou het niet 1x gebruiken. Maar ik ben nieuwsgierig waarom anderen het wel zo graag zouden willen hebben (automatische reclame detectie is natuurlijk wel handig)

Gebruiken die personen het echt zo dat je dus een bepaald programma knipt en dat constant op de humax laten staan zodat je het vaker dan 1x kijkt?

Opnames zijn voor mij een sliding window. Ik neem het op, kijk het en verwijder het. Als ik het zou willen houden (wat eigenlijk bijna nooit voorkomt) dan zou ik als ik de humax zou gebruiken hem naar een pc trekken, daar knippen (tools zijn veel makkelijker) en branden op DVD.

Ik gebruik op dit moment een Media Center waar ik dit allemaal prima zou kunnen doen, maar in de 5 jaar dat ik nu een media center gebruik heb ik dat nog nooit gebruikt (de dvd brander is volgens mij nog niet 1x voor branden gebruikt)
 
5050C wish HDMI met CEC

Voor de wishlist:
Ondersteuning van de HDMI CEC standaard, zodat mijn TV automatisch aangaat als de Humax 5050C wordt aangezet.
 
Ik zie hier best vaak wishes vandaan komen om te knippen, persoonlijk maakt mij dit totaal niks uit zou het niet 1x gebruiken. Maar ik ben nieuwsgierig waarom anderen het wel zo graag zouden willen hebben (automatische reclame detectie is natuurlijk wel handig)

Simpel voorbeeld: ik verzamel muziekclips- en optredens. Nu duurt Mooi Weer de Leeuw bijvoorbeeld anderhalf uur, met daarin een optreden van 3 minuten. Nu moet ik de complete uitzending overhevelen naar de PC om daar 3 minuten van te bewaren. Voorheen maakt ik een ruwe edit met de 9200C van een minuut of 4, en die was natuurlijk zo overgezet.
 
geen geluid

Hier ook al heel vaak dit probleem (ook een philips 42pfl9603)
Maar eigenlijk alleen als de tv al aanstaat en ik van hdmi2(dvdspeler) naar hdmi1 schakel en dan gelijk de humax inschakel.
Een handshake probleem of dat nu aan de humax of aan de philips ligt weet ik niet dus zie ik ook nog niet 123 een oplossing komen.
Iemand een idee? Even van hdmi kanaal wisselen doet wonderen.



----------------------------------------


Configuratie is:

5050c -> HDMI -> Philips 32PF9541

Lijkt op een "sync" probleem van HDMI:?:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan