• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nummer KPN porteren bij aanvraag met behoud ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bartje01

Ik heb nu nog ADSL (niet van KPN) met een KPN belabonnement. De ADSL loopt af op 1 november maar ik wil al eerder het telefoonnummer meenemen naar Ziggo en het belabonnement opzeggen. Zou dat gaan lukken zonder dat het ADSL-signaal verdwijnt?
 
Ik heb nu nog ADSL (niet van KPN) met een KPN belabonnement. De ADSL loopt af op 1 november maar ik wil al eerder het telefoonnummer meenemen naar Ziggo en het belabonnement opzeggen. Zou dat gaan lukken zonder dat het ADSL-signaal verdwijnt?

In theorie wel, een ADSL signaal staat los van je bel signaal. Zelf heb ik voor Ziggo een ADSL lijn gehad zonder dat ik daarbij een telefoon abonnement had.

Om het echt zeker te weten zou je deze vraag bij je ADSL provider moeten stellen. (of hier melden welke ADSL provider je nu hebt, dat is wat makkelijker antwoorden)
 
Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.

Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?
 
Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.

Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?

Volgens mij kun je twee verschillende abonnementen op twee verschillende momenten opzeggen.
In jouw geval vraag je AiE aan met nummerbehoud en zegt Ziggo op het moment van portering automatisch je KPN-belabonnement op. Later moet je dan zelf je ADSL bij Solcon opzeggen. Althans, zo is het mij verteld ...
Je TV-abonnement is onderdeel van het pakket dus dat wordt (normaal gesproken) automatisch overgezet. Correct me if I'm wrong ..
 
Andere vraag nog: als ik overstap op Ai1, wordt mijn basis analoge tv-abonnement dan wel opgezegd?

Nee, dat hoeft ook niet want dit is een onderdeel van ai1 (tv z1) en zit bij de totaalprijs van ai1 inbegrepen.
 
Later moet je dan zelf je ADSL bij Solcon opzeggen. Althans, zo is het mij verteld ...

Het opzeggen van ADSL kan je eventueel door Ziggo laten doen. Bij kennissen heeft Ziggo zowel het KPN abonnement als het ADSL abonnement van Tele2 voor ze beëindigd rond de tijd dat AIE actief werd. Dit was met nummerportering, hier wordt meestal een termijn van 30 dagen voor in acht genomen.
 
Het opzeggen van ADSL kan je eventueel door Ziggo laten doen. Bij kennissen heeft Ziggo zowel het KPN abonnement als het ADSL abonnement van Tele2 voor ze beëindigd rond de tijd dat AIE actief werd. Dit was met nummerportering, hier wordt meestal een termijn van 30 dagen voor in acht genomen.

Je hebt gelijk, dat kan.
Toen ik typte dacht ik aan m'n eigen situatie tijdens de overstap (met latere nummerportering) en dat is een klein beetje verkeerd gelopen. Inmiddels ook weer helemaal goed gekomen trouwens :pompom:
 
Afgelopen maandag aangevraagd met monteur incl. nummerbehoud en inmiddels de brief gekregen. Hoelang duurt het dan nog tot KPN een brief stuurt over het opgezegde belabonnement?
 
Solcon. Nu vindt ik het niet zo erg als ADSL verdwijnt (heb dan toch al kabel) maar dat KPN het nummer dan maar wel vrij geeft.
Alleen een actief nummer kan geporteerd worden. Ten tijde van de portering zal je KPN telefoonlijn dus nog wel actief moeten zijn.
 
De lijn zelf is ook gewoon nog actief, dus dat is geen probleem. Nog steeds geen brief van KPN trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan