• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitlezen status Ubee EVM-3200 (zonder WiFi) modem, zo werkt het:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Program

Hoop jullie hiermee wat tijd te hebben gespaard, ik heb helaas geen windows traceroute programma gevonden die hetzelfde als deze openbaart, welicht dat iemand hier wel een proggie weet die het kan.

VisualRoute 2007, daar kun je het goed en snel inzien.
Of Opdrachtprompt tracert www.ziggo.nl
Met het tweede adres begin je dan je scan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VisualRoute 2007, daar kun je het goed en snel inzien.
Of Opdrachtprompt tracert www.ziggo.nl
Met het tweede adres begin je dan je scan.

Tweede adres alleen als je een router gebruikt. Met direct een PC aan je modem is het dus het eerste adres wat je bij tracert ziet staan. Maar alleen bij @home abonnees, want Casema/Multikabel hebben daar geen 10.x.x.x adres staan.

Zijn er ook mensen met een Arris modem waar deze truuk lukt ?
 
wat let je ?!?! :P :schater::oyeah:

Heb persoonlijk niet echt de behoefte om uren een programma de 'boel' te laten scannen om er dan achter te komen dat het Ubee status scherm exact de zelfde informatie geeft als reeds door anderen hier gepost. :wink:
 
Heb persoonlijk niet echt de behoefte om uren een programma de 'boel' te laten scannen om er dan achter te komen dat het Ubee status scherm exact de zelfde informatie geeft als reeds door anderen hier gepost. :wink:
Als je het goed aanpakt duurt een scan 15 minuten en kun je alles uitlezen van jouw modem, en dat kunnen anderen nooit posten.:thumb up:
 
exact de zelfde informatie geeft als reeds door anderen hier gepost.

Toch is het handig om even je signaalsterkte te kunnen uitlezen als je problemen hebt. Het 10.x.x.x ip-adres van je modem zal normaal niet wijzigen, dus is het een eenmalige actie voor jezelf.
 
Als je het goed aanpakt duurt een scan 15 minuten en kun je alles uitlezen van jouw modem, en dat kunnen anderen nooit posten.:thumb up:

Toch is het handig om even je signaalsterkte te kunnen uitlezen als je problemen hebt. Het 10.x.x.x ip-adres van je modem zal normaal niet wijzigen, dus is het een eenmalige actie voor jezelf.

Jullie hebben me overtuigd, ik zal van het weekend eens een poging wagen.
 
top! satdoxter,

dit werkt helemaal netjes en snel. binnen 5 minuten mn eigen cmts ip gevonden, doormiddel van wifi een tracert gedaan, door mn linksys router.

modem is uit-leesbaar, en weer een ervaring rijker.

goed bezig!

berrie.
 
top! satdoxter,

dit werkt helemaal netjes en snel. binnen 5 minuten mn eigen cmts ip gevonden, doormiddel van wifi een tracert gedaan, door mn linksys router.

modem is uit-leesbaar, en weer een ervaring rijker.

goed bezig!

berrie.
Hoi, je zou ook gelijk hier het ip adres van de router van Ziggo op jouw locatie hier neer kunnen zetten, dat scheelt anderen die bij jouw in de buurt wonen weer tijd.
Omgeving Tilburg = 10.233.120.1
Omgeving Zwolle= ????????:thumb up:
 
Hoi, je zou ook gelijk hier het ip adres van de router van ziggo op jouw locatie hier neer kunnen zetten, dat scheelt anderen die bij jouw in de buurt wonen weer tijd.
Omgeving Tilburg = 10.233.120.1
Omgeving Zwolle= ????????:thumb up:

Beter nog onze mod zou het in het start topic kunnen editten zo kunnen ook mensen in het casema etc.. gebied wat sneller zoeken, ik heb Enschede en Tilburg aan mijn topic toegevoegd en zal proberen de rest er bij te editten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan